ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست

وزیر امور خارجه گفت: کوبا برای جمهوری اسلامی ایران یک شریک راهبردی با تمامی الزامات و ابعاد آن است، از این رو ما برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیستیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا روز جمعه در دیداری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص روابط دوجانبه، به ویژه همکاری‌های تجاری، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه کوبا با بیان اینکه این کشور برای گسترش همکاری‌ها با ایران در حوزه‌های بهداشتی و کشاورزی آمادگی دارد، از حوزه‌های فناوری و ماشین‌های سنگین به عنوان دیگر بخش‌هایی یاد کرد که از ظرفیت لازم برای همکاری‌های بیشتر برخوردارند.

رودریگز با اشاره به اینکه باید چالش‌های اقتصادی روابط را برطرف کرد تا شاهد توسعه بیشتر باشیم، تصریح کرد: تنها از طریق همکاری نزدیک دو کشور می‌توان تحریم‌های ظالمانه آمریکا را شکست داد.

وزیر امور خارجه ایران هم در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری‌های نزدیک میان دو کشور به ویژه در پروژه تولید مشترک واکسن کرونا، تصریح کرد: آنچه در گذشته روابط ساخته شده است، سرمایه‌ای برای امروز و فرداست و اکنون کوبا برای جمهوری اسلامی ایران یک شریک راهبردی با تمامی الزامات و ابعاد آن است و ایران برای توسعه روابط با کوبا هیچ سقفی قائل نیست.

وی تأکید کرد: دولت ایران به عنوان یک دولت عملگرا، به دنبال عملیاتی کردن توافقات قبلی است و از همین رو از وزیر خارجه کوبا دعوت می‌کند تا ضمن سفر به ایران بتوان توافقات قبلی را مرور کرده و نقشه راه روابط را تنظیم‌کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را به شدت محکوم‌کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس