کد خبر 1276202
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
ملت فلسطین واقعیت اشغال را نپذیرفته است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه ملت فلسطین واقعیت اشغال را نپذیرفته است، گفت: اسرائیل فراقانونی عمل می کند.

به گزارش مشرق، به نقل از الجزیره، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: اسرائیل به غارت و اشغال اراضی فلسطین ادامه می دهد. ملت فلسطین واقعیت اشغال را نپذیرفته است و به مبارزات خود در آزاد سازی فلسطین و حق تعیین سرنوشت خویش ادامه می دهد.

وی با بیان این مطلب افزود: از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهم که به تصمیمات این نهاد برای تشکیل مکانیسم بین المللی درخصوص حمایت از اراضی فلسطین عمل کند.

اسرائیل یک سال فرصت دارد تا از اراضی ما در مرزهای ۱۹۶۷ عقب نشینی کند و در صورتی که این اقدام را انجام ندهد به دادگاه بین المللی مراجعه خواهیم کرد.

وی افزود: فلسطینیان حق دارند آزادانه در وطن خود زندگی کنند. اکنون زمان آن رسیده است که اقداماتی اتحاذ شود چرا صبر ملت فلسطین حدی دارد و بدون هر گونه سازش و تسلیم از موجودیت خود دفاع خواهد کرد.

محمود عباس خاطرنشان کرد: ما به تلاشهای خود تا زمان آزادسازی تمامی اسرای فلسطین ادامه خواهیم داد. اسرائیل تمامی قطعنامه های سازمان ملل را نادیده می گیرد و فراقانونی عمل می کند. اسرائیل با اجرای قطعنامه های بین المللی مخالفت می کند و قوانینی را وضع می کند تا فلسطینی ها را بدون قائل شدن هر گونی حقی از اراضی خود اخراج کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما به توافقنامه اسلو پایبند بودیم اما اسرائیل از پایبندی به تمامی ابتکار عمل های صلح شانه خالی کرده است. ما با هیچ طرح صلح واقعی مخالفت نکرده ایم.

وی افزود: اقدامات اشغالگران هرگز باعث توقف مبارزات ملت فلسطین تا نابودی رژیم استعماری نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 0
    مرگ بر اسرائیل و حامیانش. درود بر فلسطین و حامیانش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس