در گزارش سالانه مشخص شد؛ رونمایی از همه طلبکاران استقلال

سایت باشگاه استقلال گزارشی از عملکرد یک ساله این باشگاه را در موارد مختلف منتشر کرد.

به گزارش مشرق، باشگاه استقلال در گزارشی برخی از دستاوردهای مالی و حقوقی این باشگاه در یک سال گذشته از مهر ۱۳۹۹ تا امروز را منتشر کرد.

در راستای ساماندهی و شفاف سازی مالی، اقدامات اصلاحی ذیل در امور مالی و ذیحسابی باشگاه استقلال در طول یک سال گذشته (مهر ۹۹ تاکنون) صورت پذیرفته است:

۱/ ساماندهی پرداخت‌ها و دریافت‌های باشگاه از طریق افتتاح حساب‌های بانکی: 

افتتاح حساب‌های بانکی با مجوز وزارت امور اقتصادی و دارایی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته که شامل حساب درآمد ارزی و ریالی، حساب دریافت قرض الحسنه از هواداران و حساب کمک‌های مردمی است.  

ب) کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌ها از طریق حواله الکترونیکی و در سیستم بانک مرکزی صورت گرفته است و قابلیت دنبال نمودن تا آخرین مرحله واریز توسط دستگاههای نظارتی را دارد.

ج) ثبت کلیه قراردادهای بازیکنان و کادر فنی در سیستم حسابداری: ثبت قراردادهای بازیکنان و کادر فنی در سیستم حسابداری امور مالی باشگاه صورت گرفته که موجب گردیده تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها به بازیکنان مشخص باشد. حسن اجرای این مهم این است که در حال حاضر کمترین اختلاف حساب بین بازیکن و باشگاه وجود دارد.

متاسفانه در سال‌های قبل مبالغی خارج از سیستم بانکی به بازیکنان صورت گرفته که موجب بروز مغایرت‌های فراوانی گردیده است اما با ثبت کلیه قراردادها و پرداخت‌ها صرفاً از طریق حساب‌های باشگاه، این مشکل تقریبا به طور کامل مرتفع گردیده است.

د) توافق نامه‌ها و اقاله‌ها: در دوره فعلی، با بازیکنان و کادر فنی و ... که به هر دلیلی فسخ قرارداد گردیده، تعیین تکلیف شده است. بر این اساس، تلاش شده در اسرع وقت، با بازیکنان توافق نامه و یا اقاله نامه تنظیم گردیده و تا حد توان باشگاه با ذینفعان و طلبکاران توافق و تسویه حساب کامل کرده است. این در حالی است که متاسفانه در سال‌های قبل تکلیف قراردادهای فسخ شده مشخص نگردیده که همین امر موجب طرح شکایات زیادی در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و AFC  شده است. بر این اساس، با پیگیری های به عمل آمده و در راستای شفافیت مالی و اخذ مجوز حرفه‌ای سازی، با اکثر طلبکاران و بازیکنانی که در ۱۰ سال اخیر از باشگاه طلب داشته‌اند، در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ تسویه حساب گردیده است، نکته جالب و البته عجیب این است که حتی قرارداد بازیکنانی که حدود ۱۰ سال قبل فسخ شده است، با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته، در حال حاضر تسویه گردیده است!

و) کلیه درآمدهای باشگاه مستقیما به حساب باشگاه واریز می‌گردد. بر این اساس برای اولین بار در تاریخ باشگاه و با هماهنگی نهادهای مربوطه، بخش اول مبلغ ترانسفر فروش بازیکن (آقای مهدی قایدی) بصورت قانونی به حساب باشگاه واریز شده و در ادامه بخش دیگر نیز در روزهای آتی واریز خواهد شد. این در حالی است که در سنوات گذشته مبالغ ارزی فروش بازیکنان، به بهانه تحریم ها، خارج از سیستم مالی و بدون نظارت ذی‌حسابی هزینه گردیده است.

۲/ ساماندهی اموال باشگاه:

الف) با خریداری نرم افزار اموال، کلیه اموال در انبار باشگاه ثبت و ضبط می‌گردد که با درخواست تحویل گیرنده و با دستور مدیرعامل، تحویل فرد تحویل گیرنده می‌شود. این در حالی است که در سنوات قبل و به علت عدم ساماندهی اموال، کلیه اموال به خصوص البسه بازیکنان در سر تمرین تحویل شده که این عدم نظارت و ثبت، موجب حیف و میل و سودجویی برخی افراد شده است.

ب) صورت برداری از کلیه اموال باشگاه و ثبت در سامانه حسابداری شرکت 

بیشتر بخوانید:

پاشازاده: مجیدی از ۳ مدیرعامل حکم گرفت اما حالا آنها بد شده اند؟

 ۳/ راه اندازی کلیه سامانه‌های قانونی:

الف) کلیه خریدهای باشگاه از طریق سامانه تدارکات دولت (ستاد ایران) صورت می‌گیرد که این امر از ایجاد فساد و تبانی با فروشندگان جلوگیری می‌نماید.

ب) ثبت کلیه اموال غیر منقول از قبیل ورزشگاه شهید مرغوبکار و کمپ مرحوم حجازی در سامانه سادا.

برخی دستاوردهای باشگاه در حوزه اخذ مجوز حرفه‌ای در فصول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و ۱۴۰۰-۱۴۰۱ 

در مقام ارائه گزارش عملکرد و دستاوردهای باشگاه استقلال در حوزه اخذ مجوز حرفه‌ای درخصوص این فصول، واحدهای مختلف باشگاه از جمله واحد امور حقوقی، امور مالی، امور بین الملل و دبیرخانه باشگاه صرف نظر از اجرای روند ارجاعی در جهت سیاستگذاری و اصلاح روش‌ها، تدوین آیین نامه‌ها و قراردادهای داخلی و خارجی، مطالعه و تلاش، اقدامات درخور شانی در حوزه اخذ مجوز حرفه‌ای انجام شده است.

در حوزه اخذ مجوز حرفه ای در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و با توجه به فرصت اندک باقیمانده، با تشکیل کارگروهی، پروژه‌ای که باید ظرف مدت سه ماه انجام می‌گرفت، ظرف مدت کمتر از یک هفته با اخذ تمامی مدارک و مستندات لازم از جمله فرم‌های سامانه CLAS، تسویه حساب با بستانکاران و مواردی از این قبیل به ثمر رسید.

بخش عظیمی از مدارک و مستندات لازم جهت ارائه به کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت اخذ مجوز حرفه‌ای، مدارک و مستندات مربوط به اخذ تفاهم نامه و تسویه حساب با بستانکاران باشگاه است که چنین کارکردی در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

از جمله اهم موارد؛
یکم. تهیه دو تیپ اخذ رضایتنامه مالی به صورت دو زبانه فارسی و انگلیسی که در اختیار باشگاه قرار گرفت و من بعد در صورت جدایی یا تسویه حساب قراردادی، افراد مکلف به امضای آن هستند. اهمیت این موضوع نسبت به توافقات مالی صورت گرفته به زبان فارسی در سالیان گذشته می‌توان به عدم نیاز به ترجمه رسمی توافقات، صرفه جویی در هزینه‌های مربوط به ترجمه رسمی، حفظ انرژی کارکنان و سرمایه باشگاه و بالا بردن سرعت اخذ تفاهم نامه‌ها جهت ارائه به کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره نمود.

دوم. کلیه بدهی‌های سنواتی و جاری فوتبالی باشگاه که توسط کمیته وضعیت بازیکنان و سازمان لیگ اعلام گردیده بود، درخصوص فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به طور کامل تسویه و منجر به اخذ رضایتنامه مالی از افراد مزبور گردید و درخصوص فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تا این لحظه بیش از ۹۵ درصد طلب بستانکاران پرداخت گردیده و منجر به اخذ تفاهم نامه مالی گردیده است.

سوم. بخش عمده‌ای از پرونده‌های ارکان قضایی در باشگاه مختومه گردیده است.

چهارم. شرکت در تمامی جلسات متشکله در این حوزه در محل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درخصوص هر دو فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و اخذ رضایت کمیته مقدماتی و استیناف صدور مجوز در کشور در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰.

پنجم. اخذ رضایت نامه مالی و تفاهم نامه با اعضای کادرفنی سابق که اقدامی بسیار مهم و اساسی محسوب می‌گردد چرا که اولا می‌توان گفت چنین اقدامی در تاریخ باشگاه استقلال بی سابقه بود که اعضای کادر فنی سابق تیم، که جای خود را باید به اعضای کادر فنی جدید بدهند، با کمال احترام و با دعوت باشگاه جهت انعقاد تفاهم درخصوص نحوه پایان همکاری به باشگاه فراخوانده شدند. این درحالی است که تمامی این افراد می‌توانستند با طرح دعوی در کمیته وضعیت فدراسیون و اظهار بستانکاری به AFC، علاوه بر دریافت مبالغ بیشتر از مبلغ تفاهم شده (کل مبلغ قرارداد)، زمینه بروز مشکلات اخذ تفاهم مالی در روند اخذ مجوز حرفه‌ای فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را فراهم نمایند. 

به بیان روشن تر، با این اقدام صورت گرفته، عملا از طرح دعاوی متعدد علیه باشگاه جلوگیری گردید و به جای حل مسئله، پیشگیری از وقوع مسئله در دستور کار قرار گرفت. ثانیا از منظر باشگاه، چنین اقدامی درخور و زیبنده باشگاه بزرگ استقلال است که اخذ تفاهم با اعضای خانواده استقلال را بر ورود به دعاوی متعدد حقوقی ترجیح می‌دهند که نتیجه چنین اقدامی آنست که علاوه بر حفظ مصالح و صرفه و صلاح باشگاه، از وقوع هرگونه حاشیه و هزینه اضافی پیشگیری می‌نماید.

ضمن تقدیر و تشکر از کادر فنی سابق، موارد اخذ تفاهم و تسویه حساب درخصوص این موضوع به شرح ذیل هستند:

محمود فکری، عبدالصمد مرفاوی، حنیف عمران زاده، معین دلاوری، کاظم کرامتی، پرویز مظلومی، امیدعلی دفتری، محمدهادی عسگری، یوسف قاسمی، سعید رمضانی و سعید عزیزیان. 

ششم. بخش عمده‌ای از منابع مالی و انرژی باشگاه صرف مختومه گردیدن کلیه پرونده‌های بین المللی و باز کردن پنجره نقل و انتقالات باشگاه گردید که نقش واحدهای مختلف باشگاه و کارگزار محترم (شرکت داده گستر عصر نوین) در این خصوص به هیچ وجه قابل اغماض نیستند. 

در یک سال گذشته چندین بار پنجره نقل و انتقالات بسته شد که با همت واحدهای مختلف باشگاه و تلاش همکاران و اسپانسر محترم، این پنجره باز شده است. با این توضیح که تا این تاریخ به غیر از دو پرونده استراماچونی و پادووانی، هیچ پرونده دیگری مفتوح نیست. اهم موارد مربوطه در این خصوص به شرح ذیل هستند:

وینفردشفر، سرور جباروف، باشگاه پاختاکور، نیکولای بودوروف، باشگاه آلبانیایی بایت حق رشد رضا کریمی، باشگاه بوآویستا پرتغال، محمد نادری بابت رضایت نامه باشگاه کورتریک بلژیک، میگوئل کولی و میلیچیچ لکیچ. 
همچنین هزینه‌های دادرسی دو پرونده استراماچونی و پادووانی در دادگاه عالی ورزش (CAS) به طور کامل پرداخت شده و بخش عمده‌ای از هزینه وکلای بین المللی این دو پرونده نیز پرداخت شده است. 

هفتم. اهم موارد و تسویه حساب های صورت گرفته توسط باشگاه که برخی از آنان مربوط به ۱۰ سال گذشته است، جهت اخذ مجوز حرفه‌ای دو فصل فوق الذکر به شرح ذیل هستند با این توضیح که برخی از بستانکاران از جمله آقایان علیرضا منصوریان، آتیلا حجازی، امین نوروزی، کاوه ستوده، باشگاه استقلال خوزستان، حیدرعلی احمدزاده و علی اصغر قربانعلی‌پور طلب خویش را به باشگاه بخشیدند که جای تشکر و قدردانی دارد؛ سایر بستانکاران به شرح ذیل بودند که مدارک آن در امور مالی و حقوقی باشگاه مستند گردیده است:

مجتبی جباری، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، مجید نامجومطلق، علی اصغر حاجیلو، خسرو حیدری، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، مرتضی تبریزی، فرزاد حاتمی، امیر سلطانی، باشگاه پیکان، باشگاه سایپا، باشگاه استعدادهای درخشان آمل، حسن خانبان، پژمان تقی بیک زاده، سعید محمدزاده، محسن نباتی، امیرهوشنگ سعادتی، اسماعیل شریفات، بهتاش فریبا، مجتبی حق دوست، محمد فدایی آشتیانی، محمد آران، مرتضی صادقی، محمدمهدی نظری، رضا خورسندی، رضا صادق پور، سعید آین، مجید چهاردولی، حمدالله بابازاده، هومن صمیمی، علی قربانی، بهنام برزای، محمدرسول مسافری، سید محسن کریمی، ولی خرسندی، حسین کریمی، جابر انصاری، سید حسین حسینی، رضا مغانلو و فرشید باقری.  

شایان ذکر است؛ روند تسویه حساب و تفاهم با بستانکاران و پرداخت به آنان بر اساس جدول تقویمی ادامه دارد. 

نهایتا و با وصف مراتب فوق و در پایان به استحضار می‌رساند واحدهای مختلف باشگاه با همکاری بی وقفه و به صورت تمام وقت و مستمر پیگیر امور ارجاعی بوده و جای بسی خوشحالی است که نتایج بی نظیری در حوزه‌های مالی و حقوقی برای باشگاه رقم خورده است.

منبع: سایت باشگاه استقلال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SMAH1 IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    شفافیت چقدر خوب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس