کد خبر 1276098
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سازمان غذا و دارو جایگزین داروی مبتلایان قارچ سیاه را اعلام کرد

درحالی که اسپایکوین اعلام کرده که نمی‌تواند در مورد اثربخشی واکسن خود اعلام نظر کند و کمیته DSMB سیناژن اثربخشی واکسن را تا قبل از ارائه نتایج شفاف تایید نکرد.

به گزارش مشرق، سید حیدر محمدی مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو در صفحه توییتر خود در پاسخ به اظهارات مدیرعامل سیناژن نوشت: اسپایکوژن با شروع فاز ۳ بدون (بدون ارائه گزارش اینتریم ۱ ) درخواست مجوز مصرف نموده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش معاون شرکت رازی به یک ادعای عجیب

درحالی که خود شرکت اعلام کرده که نمی‌تواند در مورد اثربخشی واکسن خود اعلام نظر کند و کمیته DSMB سیناژن اثربخشی واکسن را تا قبل از ارائه نتایج شفاف تایید نکرد.

هاله حامدی‌فر مدیرعامل شرکت سیناژن گفته بود: نتایج فاز ۲ مطالعه واکسن اسپایکوژن خیلی خوب شده و نتایج فاز ۳ هم به سازمان غذا و دارو ارائه شده اما مجوز ورود به بازار صادر نشده است. ناراحتی ما از استانداردهای دوگانه است و احساس تبعیض می‌کنیم چرا باید برای یک مجموعه دیگر شرایط تسهیل شود اما برای یک شرکت خصوصی این اتفاق صورت نگیرد. هرچه درخواست دادیم که ما هم مثل واکسن دیگر مطالعه فازهای ۲ و ۳ را پیوسته انجام دهیم، مخالفت شد.

عزیزی گفت شما قرار نیست اولین باشید! عزیزی دیگری هم گفت ما که زورمان به آنها نمی‌رسد اما زورمان که به شما می‌رسد! برای انجام مطالعات با استاندارد بالا و در کلاس جهانی هزینه بسیار زیادی کردیم تقاضای ما این است که بین سیناژن با بقیه فرق نگذارید وگرنه امتیاز ویژه‌ای نمی‌خواهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سرگردان ( مستعار) IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    از سازمان بهداشت جهانى WHO بخواهيد با فرستادن يكى دو نفر كارشناس از سازمان غذا و دارو وابسته به وزارت بهداشت بازديد فنى داشته باشند امكانات و صلاحيت اين سازمان را تاييد كنند آن وقت مردم با افتخار و اطمينان واكسن هاى كرونا ساخت ايران را ميپذيرند. حالا مردم يا درمقايسه با مجوز دادن به شامپو سير و پياز كرم حلزون روغن بنفشه صلاحيت غذا و دارو ايران را رد ميكننديا شك و ترديد دارند يا احساساتى چون ايرانى است مثل خورش قورمه سبزى مثل كله پاچه مثل هليم مثل فرش هاى دست بافت مثل خربزه مشهد مثل برنج آستانه مثل خيار اصفهان عقيده دارند واكسن كرونا هم ايراني اش بهترين است.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      (١) (٢) (٣) به هر سه گروه با ديدگاه هاى متفاوت احترام ميگذاريم. نوشته شده از WHO بخواهيد ولى چه كسى يا چه سازماني بخواهد و بتواند اين كار پر ارزش را انجام دهد ، واقعا دشوار است.
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      0 0
      قطعا هيچ سازماني از ٣ قوه و يا ساير نهادها چنين اقدامى نخواهند كرد مگر اينكه خود سازمان غذا و دارو بمنظور تثبيت اعتبار خودش و تنوير افكار عمومى و هشيار كردن كوته فكران از سازمان بهداشت جهانى بطور رسمى دعوت كند ، هزينه چندانى هم ندارد. در اينصورت غذا و دارو ايران اعتبار جهانى يا حداقل منطقه اى هم بدست خواهد آورد.
    • حسن زاده IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      در سازمان غذا دارو ايران آنقدر شجاعت نيست كه عاقلانه چنين دعوتى را انجام بدهند كه صد در صد به نفع شان خواهد بود. اين پيشنهاد هم بدستشان برسد دور خواهند ريخت نمونه اش در واكنش هاى اقاى دكتر جهانگير كيانوش ديديم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس