کد خبر 1276095
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
روسیه: لندن دروغی را با دروغ دیگر می‌پوشاند - کراپ‌شده

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در واکنش به تداوم اتهام‌زنی‌های لندن علیه مسکو را پوشاندن یک دروغ با دروغی دیگر توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «سرگئی ناریشکین» مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه (اس‌.وی‌.آر) روز پنجشنبه انگلیس را به دروغ‌گویی با قصد انحراف افکار عمومی متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ناریشکین در واکنش به ادعاهای بی‌اساس انگلیس درخصوص دست داشتن روسیه در ترور «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه و دخترش گفت:‌ «این کار، تلاشی برای پوشاندن دروغی دیگر یا در حمایت از دروغ قبلی است».

مرگ اسکریپال در سال ۲۰۱۸ به یکی از بزرگ‌ترین منازعات میان روسیه انگلیس از زمان جنگ سرد تبدیل شده و به اقداماتی از جمله اخراج  از دیپلمات‌های دو طرف منجر شده است.

در همان سال، دادستانی انگلیس دو فرد روس را به اتهام طراحی قتل اسکریپال دادگاهی کردند و روز سه‌شنبه این هفته نیز بک فرد روس دیگر به صورت غیابی در این رابطه متهم شد. این دادگاه مدعی است که این سه فرد مظنون، اعضای سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه هستند.

رئیس سازمان واطلاعات خارجی روسیه هدف این اقدام را «انحراف افکار عمومی از خروج شرم‌آور ایالات متحده و هم‌دستانش از افغانستان» توصیف کرد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز روز سه شنبه گفت، انگلیس از این پرونده قتل برای تخریب عامدانه روابط مسکو و لندن استفاده کرده است.

در همین حال وزارت امور داخلی روسیه روز جمعه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، ظرف یک سال گذشته، از میان ۲۹ مورد درخواست کمک قضایی روسیه از انگلیس، تنها به سه مورد از آن‌ها پاسخ داده شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد، انگلیسی‌ها تعهدات خود در قبال درخواست‌های طرف روس را نادیده می‌گیرد و چنین اقداماتی به جلوگیری از مشخص شدن شرایط ویژه حول جرائم و ممانعت از اتخاذ تصمیمات قانونی درخصوص پرونده‌های جنایی منجر می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    2 18
    لاشخورها به حان هم افتاده اند.
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
      36 0
      اون لاشخورها انگلیس و آمریکا و استرالیا و فرانسه هستند که الان به جان هم افتادند!!! چین و روسیه دشمنان ما نیستند، فرقشو بفهم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس