کد خبر 1276076
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
تشخیص قارچ‌ سیاه دشوار است/ تدوین شیوه نامه درمان مناسب

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در حال حاضر ۵۶ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان های تهران بستری هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، صبح جمعه دوم مهر ۱۴۰۰ در حاشیه وبینار سندرم طناب نخاعی، افزود: در ۷۲ ساعت گذشته مورد جدیدی از افراد مبتلا به قارچ سیاه نداشته‌ایم که نشان می‌دهد با فروکش پیک پنجم، موارد ابتلاء به این عارضه کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات متخصصین گوش و حلق و بینی در روند درمان بیماران درگیر قارچ سیاه، گفت: وضعیت بیماران مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان‌های لقمان، امیراعلم، امام خمینی (ره) و رسول اکرم، به خوبی رصد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بازار سیاه داروی«قارچ سیاه»؛ فروش به قیمت ۴۰ میلیون تومان!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام قارچ سیاه برای پیشگیری از عوارض ناگوار آن، افزود: اگر بتوان به سرعت کارهای تشخیصی و درمانی را انجام داد، احتمال تخلیه چشم و درگیری سینوس‌ها خیلی کمتر خواهد شد.

زالی با اشاره به شرایط کرونایی تهران، گفت: خوشبختانه وضعیت بیماری کرونا در استان تهران روند نزولی گرفته و از روزهای سخت بیماری عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با تسریع فرایند واکسیناسیون شاهد کاهش شاخص‌های بیماری و آمار کرونا در تهران هستیم، افزود: در حال حاضر ۶۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نسبت به هفته‌های گذشته کاهش داشته است.

وی از بستری ۱۳۴۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های تهران خبر داد و گفت: ۲۰۱ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

زالی همچنین از ترخیص ۱۲۰۰ نفر از بیماران کرونایی از بیمارستان‌های استان تهران خبر داد و افزود: تا روز گذشته ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در تهران تزریق شده که دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر آنان دوز دوم را دریافت کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    عنبرنسارا طبق تحقیقات علمی خاصیت قارچ کشی میکرب کشی وویروس کشی بسیارقوی دارد شاید درپیشگیری و درمان هم موثرباشد اسفند هم شنیدم انجام دادنش به طور مرتب درپیشگیری موثره توسط متخصصان طب سنتی. اینکه واقعا چقدرموثرهستند نیازبه تحقیق داره گفتم شاید به دردکسی خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس