کد خبر 1276031
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۵
عامل ویرانی شهر قوم لوط، یک شهاب سنگ بوده است

رسانه یورونیوز در گزارشی اعلام کرده است که انفجار یک شهاب‌سنگ ۵۰ متری عامل ویرانی عظیم شهر باستانی منسوب به قوم لوط در ۳۶۰۰ سال پیش بوده است.

به گزارش مشرق، قوم لوط از اقوامی است که در قرآن کریم از آن یاد شده است. قرآن سرنوشت این قوم خطاکار را دچار شدن به یک بلای آسمانی ذکر می‌کند. حالا تحقیقات دانشمندان درباره سرنوشت این قوم به نتایج جالبی رسیده و در نشریه مطالعات علمی «نیچر» منتشر شده که رسانه یورونیوز از آن گزارش می‌دهد:

حفاری‌های جدید باستان‌شناسی در شهر تل‌الحمام واقع در غرب اردن کنونی نشان می‌دهد یک حادثه کیهانی باعث شده است تا حدود ۳۶۵۰ سال پیش این شهر ساحلی در نزدیکی دریای مرده به طور کامل نابود شود. محققان تخمین می‌زنند انفجار این شهاب‌سنگ قدرت تخریبی معادل ۱۰۰۰ برابر قوی‌تر از بمب اتمی هیروشیما ایجاد کرده است.

تجزیه و تحلیل شواهد برجای مانده در ویرانه‌های تپه باستانی تل‌الحمام نشان می‌دهد یک شهاب‌سنگ به عرض تقریباً ۵۰ متر در ارتفاع ۴ کیلومتر بالاتر از سطح زمین منفجر شده است و پس از یک نور خیره‌کننده، موجی از گرمای ۲ هزار درجه ایجاد کرده است.

حرارت ایجاد شده به حدی بوده است که بلافاصله بدنه‌های چوبی خانه‌ها را سوزانده و اشیا فلزی مانند شمشیر، نیزه و حتی سازه‌های سفالی و آجری را ذوب کرده است. با این حال این همه‌ی تخریب نبوده، چند ثانیه بعد یک موج شوک انفجار عظیم از راه رسیده و همه چیز از جمله مجموعه کاخ ۵ طبقه با دیواری مستحکم به ضخامت ۴ متر را ویران کرده است.

عامل ویرانی شهر قوم لوط، یک شهاب سنگ بوده است

شهر تل‌الحمام با مساحتی ده برابر بزرگ‌تر از اورشلیم در طول عصر برنز میانی برای حدود دو هزار سال بزرگترین شهر تمدن دنیای باستان در جنوب شام محسوب می‌شد، با این حال به یکباره از میان رفت و برای بیش از ۶۰۰ سال بدون سکنه باقی ماند.

کاوش‌های اولیه باستان‌شناسی وجود مواد غیرمعمول نظیر سفال‌های ذوب‌شده، ذغال‌سنگ، آجر «حباب‌دار»، دانه‌های سوخته و خاکستر حجمی از تخریب عظیم را نشان می‌داد. پژوهشگران نخست با تجزیه و تحلیل‌های رسوبات و لایه‌های خاک مواردی همچون جنگ، آتش‌سوزی، فوران آتشفشانی و زمین‌لرزه را بررسی و رد کردند و گفتند هیچ‌کدام از این رویدادها نمی‌تواند گرمایی مشابه ایجاد کند. تا اینکه سرانجام بیل مکانیکی کاوشگران تکه سنگ‌های کوارتز را در محل پیدا کرد که نشانه‌ای از یک اتفاق شدید و درجه حرارت ناگهانی بالا حاصل از برخورد کیهانی بود.

دکتر جیمز کنت، استاد زمین‌شناسی در دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا در آمریکا، می‌گوید: «ما سنگ‌های کوارتزی در این ناحیه یافتیم که با فشارهای شدیدی ضربه دیده‌اند و این بسیار عجیب است. چرا که سنگ کوارتز یکی از سخت‌ترین مواد معدنی است و ضربه زدن به آن بسیار دشوار است.»

محاسبات تیم ۲۱ نفره کارشناسان نشان داد این انفجار نمی‌توانسته حاصل از برخورد سیارک بوده باشد، چرا که دهانه برخوردی در محل وجود ندارد، بلکه انفجار ناشی از یک جرم آسمانی نظیر شهاب‌سنگ بوده است. دانشمندان می‌گویند انفجار سطوح خارجی گلدان‌های سفالی را ذوب کرده و آجرها و اسکلت انسان‌های نزدیک به محل حادثه «تکه‌تکه» شده‌اند.

دانشمندان معتقدند تل‌الحمام همان سدوم، یا شهر قوم لوط، است که مطابق روایات کتاب مقدس به دلیل «اعمال غیراخلاقی» ساکنانش مشمول غضب خدا شد و گزارش ویران شدنش در سفر پیدایش تورات آمده است.

دکتر کنت که در این تحقیق با فیلیپ سیلویا، استاد باستان‌شناسی کتب مقدس در دانشگاه ساوت‌وست ترینیتی آمریکا همکار بوده می‌گوید: «همه مشاهدات ذکر شده در سفر پیدایش عهد عتیق با یک ضربه هوایی مطابقت دارد.»

وی اضافه کرد: «هرچند با اطمینان صددرصد علمی نمی‌توان گفت که شهر ویران شده همان شهر سدوم عهد عتیق است، با این حال توصیف شاهدان عینی از این حادثه فاجعه‌بار در ۳۶۰۰ سال پیش احتمالاً به یک سنت شفاهی تبدیل شده و در قالب یک گزارش مکتوب در کتاب مقدس تورات در مورد نابودی قوم لوط آمده است.»

عامل ویرانی شهر قوم لوط، یک شهاب سنگ بوده است

ناحیه تل‌الحمام به لحاظ خاک منطقه‌ای حاصلخیز محسوب می‌شد، با این حال محققان که از سال ۲۰۰۵ در تپه‌ای در این ناحیه مشغول حفاری و تحقیق هستند نمی‌دانستند چرا ناگهان این منطقه در دوره‌ای از تاریخ خود به شوره‌زار تبدیل شده است؟

باستان‌شناسان اکنون می‌گویند احتمالاً انفجار شهاب‌سنگ و حرارت فوق‌العاده زیاد ایجاد شده، سطح عظیمی از آب شور دریای مرده را بخار کرده و به روی دره پاشیده است و یا نمک‌های ساحلی دریا را بلند کرده و به روی شهر ریخته است. سواحل دریای مرده همینک نیز مملو از نمک هستند.

در پی این اتفاق غلظت نمک خاک به میزان «غیرعادی» افزایش یافته و کشاورزی در شعاعی ۲۵ کیلومتری غیرممکن شده است. در پی این حادثه ده‌ها هزار تن از ساکنان نواحی اطراف مهاجرت کردند و پس از آن ۶۰۰ سال طول کشید تا بارندگی‌ها در این ناحیه بیابانی نمک را از مزارع بشورد و این منطقه بار دیگر بتواند مورد زراعت قرار گیرد.

در روایت کتاب مقدس ذکر شده که به لوط پیامبر دستور داده شد از شهر خارج شود و پشت سر خود را نگاه نکند اما همسر لوط لحظه‌ای درنگ کرد و به «ستونی از نمک» تبدیل شد در حالی که «آتش و گوگرد از آسمان می‌بارید و دود غلیظ از شهر بلند بود».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    49 8
    هر چند سنگ و شهاب هم در نگاه دینی جندالله و سرباز خدا است و جز به امر او وارد نمی شود به جایی هم برخورد نمی کند اما از دویست سال پیش تا کنون تلاش شدیدی در جریان است که معجزات انبیا یا انکار شود و یا مثلا به صورت پدیده ای عادی و علمی تفسیر شود . هدفشان هم فقط انکار ربوبیت خدا است.
    • فرید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      32 3
      سبحان الله، پرتابه نقطه زن با سر جنگی غیر اتمی ولی تخریب بدتر از انفجار اتمی و بدون آلودگی رادیو اکتیو، ید الله فوق ایدیهم ! این اسباب بازی های قاره پیما که آمریکایی ها باهاش احساس ابر قدرتی میکنن در برابر قدرت غیر قابل تصور خدا یک شوخی بی مزه بیشتر نیست، چرا عبرت نمیگیرند؟!!!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      15 0
      خوب خداوند هم در قران فرموده با یک غضب اسمانی نابود شدند الان این شهاب سنگ هم جرمی اسمانیست و بنوعی روشن کننده سخن خدا و معجزه بودن قران است که اگر دیگران متوجه ان شوند حداقل قلبشان در مورد اسلام و پیامبر رقیقتر میشود و پذیرش انها راحتتر
    • رامین IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 6
      قبر حضرت لوت تو تهران چیکا میکنه ؟ جالبه نه؟
    • احمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 0
      سلام. بر طبق آیات قرآن کریم اقوامی که عذاب بر آنها نازل ‌شد کلا با حوادثی به ظاهر طبیعی عذاب شدند. و مطلب بالا هیچ تضادی با آنچه در کلام خداوند آمده ندارد .( برخی با صاعقه برخی با بارنگی برخی با زلزله و برخی با طوفان که همگی حوادثی به ظاهر طبیعی هستند.)
  • NL ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    10 64
    پس اینکه خرافاتیا میگن مردمش سنگ شدن مثل باقی خرافاتی که از عربستان منتشر شده کذبه
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      17 4
      خیر. قرآن ابدا نگفته قوم لوط سنگ شدند. گفته سنگی بر سر آنها فرود آمد. فلما جاء أمرنا جعلنا عليها سافلها وأمطرنا عليها حجارة من سجيل منضود. سوره هود آیه 82. پس هنگامى كه فرمان (قهر) ما آمد، آن سرزمين را زير و رو كرديم و بارانى از سنگ‌هايى مذاب بر آنها فرو ريختيم. سجیل چیزی بین مایع و جامد است. این هم معجزه قرآن است که باز هم اثبات می شود.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 5
      واقعا برات متأسفم. اونها با تجربیات علمی اثبات کردند تو خرافه می دونی.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      9 2
      اون شهر پمپی است که مردمش سنگ شدند اونجا هم مرکز انواع فساد و فحشا در دنیای باستان بوده
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      14 2
      احمق قرآن به این موضوع اشاره کرد حقا شما دشمان دین از گاو گوساله هم کمترید
    • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 0
      اون قوم ثمود بوده داداش
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    40 4
    «هنگامی که فرمان ما فرا رسید، آن سرزمین را زیر و رو کردیم و بارانی از سنگ و سنگریزه بر سر آنان فرو ریختیم».
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      10 4
      عصر کنونی هم دارد به این مرحله از روابط غیر اخلاقی می رسیم که بیشتر مردم جهان به این راه کشیده شدن که منجی بشریت خواهد امد و جالبه تا قبل از آمدن منجی می گویند دو سوم مردم جهان می میرند
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    18 1
    از آیات قرآن نمی توان استنباط کرد که زن نوح به عقب نگاه کرد بلکه او احتمالاً به شهر برگشت و یا اصلاً لوط او را همراه خود نبرد. در قرآن آمده "کانت من الغابرین" (اعراف 83، حجر 60، شعراء 171، عنکبوت 32 و 33 صافات 135) و غابر یعنی جامانده، یعنی او از کسانی بود که در شهر مانده بود
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      30 2
      در هر صورت این زن . جزو متخلفین و جهنمیان است. استدلال شیعه هم بر امتال این آیات استوار است که صرف زن پیامبر بودن . آن فرد را نجات نمی دهد و بنابر این برای زنان پیامبرانی که متخلف بوده اند نباید تقدس قائل شد.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 2
      بله احتمالا درسته.هر دو کتاب انجیل و تورات کنونی کتاب اصلی نیستند. اون کتابی که کاملا حجت هست و تحریف نشده قرآن کریم هست
    • مشی تکان IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      1 0
      زن لوط چه ربطی به نوحداره
  • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 0
    آیه 84 سوره اعراف
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    10 8
    سوال اینجاست اگر زن پیامبر لوط از بدکارن قوم لوط بوده پس چگونه با پیامبر زندگی میکرده که با شان نبوت بدور است. اما این احتمال میرود که این زن در ذهن و گفتار و نه در عمل پیرو این عمل شنیع بوده که او هم گرفتار عذاب شده باشد. لذا باید مراقبه رفتار و گفتار و افکارمان باشیم
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      اول اینکه گفتار هم خودش عمل هست به هر حال عالمان دین همچنین نظری باید بدهند که احتمالا باز هم بعیده. بعد که گفتید به دور از شان نبوت هست،اشکالی نداره که این زن مشکل داشته و حضرت لوط هم هرجه سعی کرده اصلاح نشده و آخر کار هم غذاب مقارن با پایان فرصت این زن بوده
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 1
      ممکن است زن لوط جزو کافران بوده یعنی پیامبری شوهر خود را قبول نداشته، نه اینکه ایشان بدکار بوده. زن نوح هم ظاهراً به رسالت همسر خود ایمان نداشته
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      6 0
      ربطی ندارد. طبق اعتقاد شیعه او جاسوسی شوهرش را برای کفار می کرده است نه این خودش هم آن عمل را انجام داده باشد.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      4 0
      منظورتان از این احتمال می رود چیست؟!!!! اصلا چرا چنین سوالی باید در ذهن افراد با ایمان مطرح شود؟!!!! در قرآن مجید آیات بسیاری در خصوص افعال پیامبران و خانواده هایشان ذکر شده ، پسر حضرت نوح ع با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد !!! این که زن حضرت لوط ع بوده چرا باید متفاوت باشد؟!!!!. خداوند در قرآن مجید خطاب به حضرت نوح ع به این مضمون فرمودند ، برای او شفاعت نکن زیرا او از اهل تو نیست . حالا شما دنبال چی هستید ؟!!! . کلام خدا را بشنوید و ایمان بیاورید ، این همه صغرا و کبرا چیدن و احتمالا ندارد. حتی اگر یک درصد احتمال بدهید که این نتیجه گیریها و تحقیقات باستان شناسان ناشی از دانسته های فعلی دانشمندان و صد البته بدون در نظر گرفتن ندانسته های آنان است !!!! پس متوجه می شوید که آنچه آنان می گوئید بیشتر به خرافات و خیال پردازی خودشان نزدیک است ، به کلام خدا در قرآن مجید که وحی الهی است ایمان کامل بیاوریم ، الله اعلم
  • رضا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    31 4
    چرا به آیه های قرآن در خصوص موضوع اشاره نمی کنید؟ کتب مقدس!؟ حالا که بعد از اینه همه سال معجزه بودن فرآن به هر شکل اثبات می شود چرا از آوردن نام قرآن و حقانیت آن ترس دارید؟
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    12 4
    سبحان الله
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 6
    به اذن خدا ما تورکان قبل از عذاب الهی ازین منطقه فرار کردیم و به سمت قطب جنوب راهپیمایی کردیم
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    شما زنان را ترک کرده و با مردان سخت شهوت می‌رانید! آری شما قومی اسرافکارید،81 اعراف.ولی متاسفانه تو این دوره زمونه هم انسان دست از این گناه بزرگ برنمیداره.
  • حسین IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    واقعا عذاب زندگی و سر و کله زدن با آدم هایی که تو خیابون و کوچه هیچ‌کس از دستشون در امان نبوده و تو حتی بچه ها رو... تجاوز میکردن خیلی سخت بوده برای پیامبرشون الان تازه یک عده وکیل مدافع قوم لوط هستند اینها فقط باید فرستاد همون بین امثال قوم لوط
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 1
    واقعاً بشریت به کجا رسیده؟ از لحاظ علمی تا اینجا رسیده که مجازات قوم لوط و نازل شدن شهاب بر سر آنان را اثبات می کند. از طرف دیگر همان عمل به صورت رسمی در خیلی از کشورها به دنباله آمریکا و غرب دارد انجام میشه. اینها نمی ترسند عذاب الهی نازل بشه؟ یا مثل نمرود با ابزار علم می خواهند به جنگ خدا بروند؟ هیهات از این بشر که عقلش را تعطیل کرده است.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 1
      در ایران هم با آوردن زنان در محیط مردان نامحرم روال دارد....!
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 3
      زن میتونه باشه به قید حرام نکردن احمق
    • به ۱۵:۱۴ - IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      عزیزم چنین چیزی ممکن نیست. بلکه اختلاط که شکل گرفت آن حوادث هم پیش می آید فیلمها و سریالهای خارجی هم هست منتهی ما سانسورشان کردیم.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 0
    إِنَّا مُنْزِلُونَ عَلَىٰٓ أَهْلِ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ رِجْزًا مِنَ السَّمَآءِ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ما بر اهل این شهر به علت كار بسیار زشتی كه مرتكب می‌شوند، عذاب سختی از آسمان نازل خواهیم كرد. (۳۴) عنكبوت - 34 وَلَقَدْ تَرَكْنَا مِنْهَآ آيَةً بَيِّنَةً لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ [پس با عذاب آسمانی، شهر و اهلش را در هم كوبیدیم‌] و از آن شهر نشانه‌ای روشن [از سنگ‌هایی كه بر سر اهلش فرو باریدیم‌] برای مردمی كه می‌اندیشند، بر جای گذاشتیم. (۳۵) عنكبوت - 35 وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ مَطَرًا ۖ فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِينَ و بر آنان بارشی [بی‌نظیر از سنگ‌های آتشین‌] باراندیم، پس با تأمل بنگر كه سرانجام گنهكاران چگونه بود؟! (۸۴) اعراف - 84 قرآن مبین
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    6 1
    اقوام لوط اسراییلی و امریکایی منتظر این شهاب سنگ باشند
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 2
      آره اما اختصاصی نیست گاهی یک عده کم در بهترین سرزمینها هم شایسته این عذاب هستن خدا تکلیفش را می‌دونه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    یعنی حضرت ابراهیم ۳۶۵۰ سال قبل زندگی میکرده، و حضرت اسماعیل و اسحاق از این مدت کمتر و حضرت موسی هم از این کمتر
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 0
    دنیای فاسد امروز چه خواهد شد؟ امروز حتی کلیساها هم عمل قوم لوط رو تایید می کنند! مردم زیادی در دنیا اهل گناهان قوم لوط هستند. حتما عذاب خدا به اهل دنیای امروز هم خواهد رسید
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 1
    بزودی این عذاب تکرار میشود
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    رباخواری عامل نابودی قوم لوط بود
  • مجتبی ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    3 1
    ایشالا مرکز جنایت وظلم کره زمین یعنی امریکا هم با انفجار اتشفشانی دهانه یلو استون به سرنوشت شهر سدوم دچار بشه
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      3 0
      اصلش ان شاءالله است
  • آزاده IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 1
    آفرین به شما۶:۱۶،به نکته بسیار مهمی اشاره کردید!فکر نمیکنم کسی باشه که بدونه عذابهای الهی به چه صورت انجام میشده؟آیا هر دو عامل طبیعی و فراطبیعی وغیرمادی دخیل بوده(البته حتما عوامل غیر مادی بوده) و یا فقط عامل فراطبیعی وخرق عادت؟واقعا خیلیها می خوان که قدرت الهی دروحی یا معجزات یا عذابها به نفع تفسیر علمی(مثلا در اینجا برخورد شهابسنگ) کنار بره،این موضوع رو در چند جا (چه کتبی چه برنامه تلویزیونی)دیده ام.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    4 0
    ایا این اکتشاف درس عبرتی برای غرب نمیشه که از عمل بسیار زشته لباط حمایت نکنن
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 0
    جزای عمل کثیف قوم لوط که لواط وهمجنس بازی بودواینک از سوی فرهنگ غربی درحال توسعه و گسترش می باشد عذاب الهی ونابودی تمدن است
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 0
    وای خدای من قرآن کتاب مقدس ما مسلمانان هزاران سال پیش این را گفته بود حالا دانشمندان تازه کشف کرده اند خدایا عظمتت شکر خدایا سپاس گزاریم ما را به راه حق هدایت کرده ای
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    تو اینترنت 15 سال پیش در مورد قوم لوط و عذاب الهی به انگلیسی چندین و چند مقاله بود. الان هر چیزی رو که ضد همجنسبازی باشه تحریف یا حذف کردن. ویکی پدیا که شده تحریف دونی اینها. همه تحریفات هم از امریکا شروع میشه . مرگ بر امریکا
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 1
    خدایا توی این شهر دیگه چه کاری بوده که نکردن عذابت کجاست
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      از زمان رسول الله حضرت محمد صلی الله علیه و آله، خدا آن عذابهای شبیه موارد اقوام پیشین را به احترام پیامبر رحمت از اهل زمین برداشت. اما عذابهای دیگری مثل بحران های اقتصادی و گرم شدن زمین و بی آبی و... را دارید می بینید.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    چطوره برخی از زنان پیامبران . بی توجهی نمودند به تذکرات خداوند تبارک و تعالی. لعنت بر شیطان رجیم . خناس وسوسه گر
  • نصرالدین IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    برای دنیای امروز عذاب اصلی زلزله و آتشفشان و شهاب سنگ نیست عذاب خداوند هم کاملا خزنده داره جوامعی رو که فساد میکنند به طرف انحطاط و مشکلات اجتماعی بزرگ سوق می ده . جوامعی که فساد می کنن مثل خودروی لاکچری هستند که با سرعت و بدون ترمز به سمت دره نیستی در حرکتند.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    عذاب بزرگ بعدی به چه شکله؟! خدا رو چه دیدی شاید یه سیاه چاله بزنه به خورشید شروع به بلعیدنش کنه !
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    متاسفانه اصلا مسلمانان دنبال نجات خود از شهاب که قیامت مینامند نیستند و مثل دایناسورها نمیخاهند از عقل خود استفاده کنند و نجات پیدا کنند و دائم منتظر قیامت و نابودی و تبدیل شدن به روح و رفتن به بعد دیگر و دستکاری توسط موجودات بیگانه یا خدا برای طراحی موجود جدید و استقرار در زمین هستند که بد است این وضع و ازمایش یا همان مزرعه دنیوی احتمالا نشان خواهد داد ولی مسیح و بودا و یهود برای زنده ماندن تلاش کردند و به ماه و مریخ و سایر کهکشانها رفتند و زنده ماندند یا شهاب را در اسمان قبل از برخورد با پروژه دارت ترکاندند و نجات پیدا کردند. .
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    اینکه انسان از بهشت بر زمین استقرار یافته با نظرات افراد کافر هم تطابق دارد که انسان جای دیگر طراحی شده.این احتمال است که سالهای قبل موجودات بیگانه به صورت جن ظاهر میشدند و اطلاعات به مورخان میدادند و شهاب میفرستادند برای نابودی دایناسور و پس از ان برای انواع دیگر موجودات. ظاهرا قبل از بشر نوع دیگری موجودات شبیه جن و بین انسان و حیوان بر زمین مستقر بودند. این مورد هم با گفته مسلمانان که زمین را مزرعه اخرت میدانند تطابق دارد. یعنی این کره حالت ازمایشگاهی دارد تا تکامل نسل جدید موجودات زنده مثل انسان را بررسی کنند
  • محمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    در قرآن، زن حضرت لوط از شهر بیرون نرفته بلکه حضرت نوح با فرزندانش از شهر خارج شدند
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    شواهدی از برخورد شهاب سنگ به هیچ عنوان وجود ندارد، اگر شهاب سنگ به زمین برخورد کند، قطعاتی از الماس و یا فلزتیتانیوم بوجود می آید در حالی که فقط آثار ذوب شدگی ناشی از آتش سوزی دیده می شود و اثری از چاله برخوردی نیست.باید در محل برای کشف اثرات رادیواکیو جستجو شود. احتمالا این شهر توسط بمب اتمی ویران شده باشد!
  • نیمامحمدی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    0 0
    حادثه یا طبیعی است یا مصنوعی دست بشر، اونکه طبیعی است اذن خداست. حالا شهاب سنگ باشدیاشن یا طاعون وهرچیزی دیگر
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    1 1
    مرگ بر کافر،مرگ بر منافق ،مرگ بر اسراییل،مرگ برشیطان پرستان ،مرگ بر جدال گر،مرگ بر خباثت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس