چرا با وجود پایان پیک پنجم هنوز هم آمار مرگ‌ومیر کرونایی قابل توجه است؟

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدود ۲ تا ۴ هفته بعد از کاهش موارد بستری زمان لازم است تا تعداد مرگ‌ومیرها هم کاهش پیدا کنند و هنوز این زمان سپری نشده است.

به گزارش مشرق، مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پایان پیک پنجم هنوز هم آمار مرگ‌ومیر کرونایی قابل توجه است؟، گفت: نکته اول اینکه حدود ۲ تا ۴ هفته بعد از کاهش موارد بستری زمان لازم است تا تعداد مرگ‌ومیرها هم کاهش پیدا کنند و هنوز این زمان سپری نشده و نکته دیگر در این خصوص این است که متاسفانه هنگامی که موج پنجم در حال فروکش بود، تعطیلاتی داشتیم که سبب شد، کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

رشد ۳۶.۷ درصدی تعداد بیماران از ابتدای هفته / شرط سنی واکسیناسیون برداشته شد +نقشه و نمودار

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه به امید خدا تعداد مرگ‌ومیرها در رزوهای آینده بسیار کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: کاهش موارد بستری اثر خود را بر کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی این بیماری در روزهای آینده خواهد گذاشت چرا که افرادی که به کووید مبتلا و بستری می‌شوند، چند روز طول می‌کشد تا تعیین سرنوشت شوند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اتفاق متفاوتی نسبت به موج‌های قبلی رخ نداده باشد، افزود: تنها تفاوت این پیک با پیک‌های قبلی این است که در موج‌های ابتدایی به دلیل پایین بودن آمادگی ما برای مقابله با کرونا بیشتر افراد با درگیری شدید و نزدیک به فوت را بستری می‌شدند و به همین دلیل کاهش و افزایش موارد بستری و مرگ‌ومیر همزمان رخ می‌داد، اما به تدریج که آمادگی کادر بهداشت و درمان برای مقابله با این بیماری افزایش یافت و درمان‌ها بیشتری برای کرونا شناسایی شد، فاصله بین پیک بستری و پیک مرگ‌ومیر افرایش پیدا کرد و این فاصله نشان دهنده آمادگی بالاتر سیستم بهداشت و درمان است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    5 2
    مطمئنا از واکسنه . جهش ها هم بعد از واکسیناسیون شروع شد
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      1 4
      سلام جناب شما متخصص اینرشته هستین یا حدسی می فرمائین ؟اگه متخصص نیستین چطور جرأت میکنین نظر بدین؟!اصن چرا ، چه لزومی داره در چیزی که کارتون نیس نظر بدین؟!
    • NL ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      5:53 خیلی از متخصصای ایرانی و خارجی که مثل بعضیا خودشونو و وجدانشونو و شرافتشونو به پول نفروختن همین حرفو میزنن .
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 1
    10:00 سلام آقا جون می بخشیندا میشه بفرمائین این خیلی رو ما باس از کجا بفمیم؟ آمار گرفتیم مگه ما؟!!!! عقلمون چی میگه؟ مگه نباس از متخصصین بشنویم اونم درستکار بودنشون واسه مون معلوم شده باشه وگه نه فردا هرکی واسه هر کی هرچی دلش بخواد میگه اونوقت یه هرج ومرجی پیش میاد که دیگه نگو و نپرس .بازم معذرت میخوام از شوما .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس