کد خبر 1275968
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
بایدن نمایه

یک سناتور جمهوری خواه آمریکا با انتقاد از سیاست‌های بایدن، دولت وی را دروغگو توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، سناتور «جان کندی» از حزب جمهوری خواه آمریکا در انتقادی شدید از جو بایدن، دولت وی را به دروغ پردازی متهم کرد.

این سناتور جمهوری خواه، با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن در امور مختلف از جمله مهاجرت، در گفتگویی با این شبکه به تحلیل و بررسی آن پرداخت.

بیشتر بخوانید:

تحلیل اندیشکده آمریکایی از چهار شکست بزرگ ایالات متحده در افغانستان 

مجری از وی پرسید: شما اعلام کردید که دولت بایدن، در خصوص مرزها، و مهاجرت غیر قانونی، مثل آب خوردن دروغ می‌گوید. ممکن است این موضوع را برای ما توضیح دهید؟ جان کندی پاسخ داد: نمی‌توانم هیچ دولت دیگری را در آمریکا به یاد بیاورم که به اندازه دولت بایدن، در ۹ ماه نخست آغاز به کار خود، توانسته باشد افتضاح به بار بیاورد. به موضوعاتی نظیر افغانستان، تورم، نظریه انتقادی نژاد، بهای بنزین، از بین رفتن استقلال آمریکا در حوزه انرژی بیاندیشید. اکنون در میان همه رسوایی‌های رئیس جمهور، هیچ یک بزرگتر از بحران مرزها نیست. این موضوع، یه واقع یک بحران است.

او در ادامه افزود: بیش از دو میلیون نفر به صورت غیر قانونی به کشور وارد می‌شوند و ما کوچکترین ایده‌ای نداریم که این افراد چه کسانی هستند. به نظر من، باید این پرسش مطرح شود که چرا؟ از نظر من، این موضوع تنها یک یا دو توضیح ممکن دارد. نخستین مورد، بی کفایتی است. ممکن است رئیس جمهور، سیاست‌های مهاجرتی خود را مسئول می‌داند. آن‌ها افراد بی کفایتی هستند که کوچکترین توانایی در تشخیص مصلحت‌ها را ندارند. ممکن است رئیس جمهور، افرادی را مسئول سیاست‌های مهاجرتی خود کرده است که نباید اجازه داشته باشند حتی برای خودشان تصمیم گیری کنند. زیرا بسیار خطرناک خواهد بود. ممکن است رئیس جمهور، افرادی را در راس سیاست‌های مهاجرتی قرار داده است که احمق هستند.

گفتنی است پیشتر نیز جی جردن» نماینده جمهوری خواه آمریکا در سخنانی از اوضاع آشفته در مرزهای جنوبی کشورش انتقاد کرد و آن را یک «بحران» خواند.

او در سخنانی در مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود: بحرانی در مرزهای جنوبی ما وجود دارد و در واقع من نمی‌دانم که اصلا می‌توانیم بگوییم ما هنوز مرز داریم یا خیر.

مقامات جمهوری‌خواه پس از روی کار آمدن بایدن، او را مقصر فشار بیش از حد بر سامانه‌های مهاجرتی و تصمیماتی معرفی می‌کنند که به گفته آن‌ها باعث افزایش مهاجران غیرقانونی از مرزهای جنوبی و به ویژه مرکز مکزیک شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس