امیر عبداللهیان نمایه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: انتظار از مجمع عمومی آن است که با تقویت چندجانبه‌گرایی، در برابر یکجانبه‌گرایی و بی‌قانونی آمریکا بایستد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در ادامه رایزنی‌ها در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر پنجشنبه به وقت محلی با «عبدالله شهید» رئیس مجمع عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد.

‎وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب شهید به ریاست مجمع عمومی، از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.

بیشتر بخوانید:

رایزنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه صربستان در نیویورک

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مأموریت‌های سازمان ملل و مأموریت رئیس مجمع تأکید و برای موفقیت وی در مأموریت‌ها از جمله مبارزه با تروریسم آرزوی موفقیت کرد.

‎وزیر امور خارجه با اشاره به این‌که امروز پدیده تروریسم جهان را گرفتار کرده است، تصریح کرد که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی سردار بزرگ صلح، توسط  ایالات متحده در خاک عراق، یکی از  بارزترین نمودهای این تروریسم است.

امیرعبداللهیان: مجمع عمومی با تقویت چندجانبه‌گرایی آمریکا بایستد

امیرعبداللهیان یادآور شد که در داخل ایران یک کمیته حقوقی و بین‌المللی برای پیگری این ترور با هدف سپردن آمران و عاملان این ترور به دست عدالت تشکیل شده است، اما قطعا سازمان ملل متحد هم در این زمینه نقشی مهم دارد.

‎در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در همکاری با دولت‌های منطقه در مبارزه به تروریسم از لبنان گرفته تا عراق و افغانستان اشاره کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه تحریم به ابزاری تروریستی علیه ملت‌ها بدل شده، تصریح کرد که انتظار از مجمع عمومی آن است که با تقویت چندجانبه‌گرایی، در برابر یکجانبه‌گرایی و بی‌قانونی آمریکا بایستد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف از اینکه آمریکا به رغم شعارها، تروریسم اقتصادی را به تروریسم سلامت و دارویی پیوند داده، بر لزوم پاسخ جدی جامعه بین‌المللی به این رویکرد، تأکید کرد.

* مادامی که همه در امنیت نباشند، هیچ‌کس در امنیت نخواهد بود

در ادامه این نشست، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با تبریک انتصاب امیرعبداللهیان، سفر خود به تهران در سال ۱۹۹۶ برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی را فراموش‌ نشدنی توصیف کرد.

«عبدالله شهید» سیستم چندجانبه را تنها مسیر و انتخاب جامعه جهانی توصیف کرد و گفت: همه‌گیری کرونا نشان داد که کشورها تا چه حد به هم متصل هستند و مادامی که همه در امنیت نباشند، هیچ‌کس در امنیت نخواهد بود.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مجمع عمومی را بهترین مکانیسمی خواند که تاکنون در زمینه جندجانبه‌گرایی ساخته شده است.

وی همچنین تأکید کرد که مجمع عمومی تمام تلاش خود را می‌کند تا در راستای مأموریت‌های خود موفق باشد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت دو روز حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس، دانمارک، ایتالیا، صربستان و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس