کد خبر 1275867
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
بورس نمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار برگشت شاخص کل به صورت موقت، تا سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را داریم.

به گزارش مشرق، بهرنگ شادرو کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با وضعیت شاخص کل بورس بیان کرد: شاخص کل در ۲۶ خرداد ماه امسال یک روند نزولی اثر گذار را شکست و تا نزدیک سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بالا رفت.

شاخص کل در کف کانال نزولی خود قرار دارد/ انتظار برگشت شاخص تا یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد

وی ادامه داد: بعد از رشد ۳۷ درصدی، بازار شروع به اصلاح کرد و طبیعی‌ترین ترازی که اصلاح شاخص می‌توانست در آن جا به پایان برسد سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بود، اما اصلاح عمیق‌تر شد و این سطح هم شکسته شد.

شادرو عنوان کرد: در حال حاضر در بسیاری از سهم‌ها حمایت‌های خوبی دیده می‌شود و حتی شاخص کل ۱۱ درصد در ۱۶ روز کاری از پیک خودش ریخته است که برای شاخص عدد بزرگی محسوب می شود.

سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد سطح هندسی مناسب شاخص است
شادرو در رابطه با معاملات روزهای گذشته بازار گفت: در روزهای گذشته صف‌های فروش از بازار جمع شدند که این امر باعث شد شاخص ریزش بیشتری را تجربه کند، به همین علت شاخص کل کمی از سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد پایین‌تر رفت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر می‌رسد سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شکسته نشده است. چرا که در این نقطه بازار به خوبی حمایت شده  و شاخص در سطح هندسی و کف کانال نزولی قرار گرفته است. نشانگر RSA نیز به عدد ۳۰ نزدیک است. بنابراین از این نقطه انتظار  برگشت شاخص به صورت موقت، تا سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را داریم، در نتیجه شاخص کل می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند.

وی ادامه داد: شاخص هم وزن نیز مانند شاخص کل یک روند نزولی داشته که در چند ماه اخیر آن را شکسته است. بعد از این شکست، شاخص هم وزن تا سطح ۴۵۷ هزار واحد رشد کرد. در سطح ۴۴۰ هزار واحد شاخص هم وزن سطح هندسی داشت که در همین نقطه اولین مرحله توقف و اصلاح شاخص اتفاق افتاد و مجدد به سطح ۴۷۵ هزار واحد برگشت.

شادرو در رابطه با وضعیت فعلی شاخص هم وزن عنوان کرد: شاخص هم وزن بر روی حمایت خوب ۴۱۵ هزار واحد قرار دارد ، در این حالت شاخص هم وزن نیز شرایط مشابهی را با شاخص کل دارد فقط با این تفاوت که کانال نزولی که در شاخص کل وجود دارد در شاخص هم وزن مشاهده نمی شود.

شاخص کل در کف کانال نزولی خود قرار دارد/ انتظار برگشت شاخص تا یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد


وی ادامه داد: RSA شاخص هم وزن بسیار نزدیک به عدد ۳۰ است. بنابراین احتمال برگشت قیمت از این محدوده بیشتر است که در صورت برگشت اولین هدف ۴۴۰ هزار واحد است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در این تحلیل از پرایس اکشن و ریتم حرکت قیمت استفاده شده است. در این روش به اندیکاتورها توجه خاصی نمی‌شود به جز RSA که در واقع می‌تواند به عنوان کمک کننده استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام لطفاً مردم بدبخت رو اغفال نکنید بااین صحبتهاتون
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    شاخص کل واقعی الان روی کانال ۷۶۵۰۰۰ هزار واحد آقایان سازمان بور گمان نبرید سهامداران سواد ندارند و هرکاری میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس