ضربه دردناک آمریکا به سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی

حذف موقت کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین به مثابه ضربه دردناک واشنگتن به این سامانه محسوب می شود.

به گزارش مشرق، مخالفت‌های فزاینده شماری از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا هنگام بحث و بررسی بودجه در بند تأمین بودجه اضافی برای سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی موجب شد که این بند از لایحه بودجه موقت حذف شود.

حذف موقت کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین خشم جمهوری خواهان آمریکایی را برانگیخت. حذف این کمک از لایحه بودجه موقت پس از آن صورت گرفت که برخی قانون گذاران دموکرات اعلام کردند به آن رأی نخواهند داد.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت اسرائیل از لغو کمک یک میلیون دلاری آمریکا به گنبد آهنین

هر چند گفته شده است که تأمین بودجه گنبد آهنین احتمالاً تصویب خواهد شد اما رژیم صهیونیستی آن را مسئله‌ای اضطراری می بیند و خواستار دریافت آن در اسرع وقت است.

اواخر خردادماه سال جاری، رسانه‌های این رژیم از قبیل شبکه صهیونیستی «کان» خبر دادند که بعد از سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ تل آویو به واشنگتن و دیدار با «لوید آستین» رئیس پنتاگون، آمریکا برای تأمین ذخایر موشکی سامانه گنبد آهنین بودجه اختصاص داده است.

شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی با اشاره به طرح اختصاص بودجه برای تأمین ذخایر موشکی گنبد آهنین گزارش داده بود که ایالات متحده آمریکا برای بازگرداندن ذخایر موشکی گنبد آهنین اسرائیل به وضعیت پیش از جنگ ۱۲ روزه با نوار غزه رسماً بودجه‌ای در نظر گرفته است.

این در شرایطی رخ می‌دهد که دونالد ترامپ در آخرین سال کاری خود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای ارتقای این سامانه به صهیونیست‌ها داده بود.

رسانه‌های صهیونیست مخالفت شماری از نمایندگان عضو جناح پیشرو در حزب دموکرات در کنگره مانند الکساندرا اوکاسیو کورتز، الهان عمر و رشیده طلیب را در عدم تصویب سریع بودجه کمک اضطراری به تل آویو مؤثر دانستند.

این رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند: اعضای جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان نیز کوششی برای جلوگیری از حذف این بند نکرده و این رویداد «کم سابقه» را رقم زدند.

حذف موقت کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین به مفهوم تأخیر قابل توجه در انتقال کمک اضافی به رژیم صهیونیستی است. این به مثابه ضربه دردناک آمریکا به سامانه گنبد آهنین است حذف موقت کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین به مفهوم تأخیر قابل توجه در انتقال کمک اضافی به رژیم صهیونیستی است. این به مثابه ضربه دردناک آمریکا به سامانه گنبد آهنین است.

سال ۲۰۲۱ برای سران رژیم صهیونیستی چه سیاستمداران و چه مقامات نظامی این رژیم سالی کابوس وار است و این نه تنها به سبب شکست در جنگ غزه و شکست در دیگر تحولات است بلکه اصولاً سال شومی برای گنبد آهنین به عنوان نماد برجسته صنایع نظامی این رژیم محسوب می‌شود. سامانه گنبد آهنین در جنگ اخیر به طور کامل شکست خورد در حالی که این سامانه باید حامی و محافظ صهیونیست‌ها در برابر حملات موشکی اعم از غزه یا جنوب لبنان باشد.

نکته قابل توجه این است هر چند رژیم صهیونیستی در نهایت کمک واشنگتن به گنبد آهنین را دریافت خواهد کرد، اما این هرگز سبب نخواهد شد واقعیت شکل گرفته مبنی بر آغاز فروپاشی و شکست این سامانه در مقابله با موشک‌های مقاومت، تغییر پیدا کند.

موشک‌های مقاومت فلسطین سامانه گنبد آهنین را شکست داد و مانع از فروش آن به کشورهایی شد که در صف مشتریان خرید این سامانه بودند، به ویژه کشورهای سازشکار عربی مانند بحرین و امارات.

هر موشک مقاومت که دستاورد اعجاب آور و بزرگی را رقم زده و معادله بازدارندگی با رژیم صهیونیستی را تثبیت کرد، هزینه زیادی ندارد و توسط متخصصان فلسطینی ساخته می‌شود.

اگر تل آویو به یک میلیارد یا حتی صد میلیارد دلار هم برسد، چه سودی برای آن دارد وقتی که برتری نظامی آن بر باد رفته است و این روندی است که طی ماه‌های آتی هم کامل‌تر خواهد شد. مگر کمک تریلیون دلاری آمریکا به افغانستان توانست که نظام اشرف غنی را حفظ کند و مانع از فروپاشی آن تنها ظرف مدت اندکی شود؟

حقایق درباره سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، گویای این نکته است که سردمداران رژیم اشغالگر قدس باید در نام‌گذاری این سامانه تجدید نظر کنند و شاید «گنبد پوشالی» عنوان بهتر و دقیق‌تری برای آن باشد.

بنابراین وقتی گنبد آهنین نمی‌تواند در برابر راکت‌های معمولی مقاومت فلسطین، از امنیت سرزمین‌های اشغالی محافظت کند، به طریق اولی در برابر موشک‌های پیشرفته و «نقطه‌زن» حزب الله لبنان کاملاً ناتوان خواهد بوناگفته‌ها از بانویی که همپای مردان از خاک وطن دفاع کرد

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    زین پس به جای واژۀ گنبد آهنین بگویید آبکش پلاستیکی.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    ماه عسل تمام شد؟ آمریکا و اسرائیل زدن به تیپ و تاپ همدیگه؟ آمریکا دوست مناسبی برای هیچ کشوری نیست حتی اسرائیل.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 1
    گنبد پوشالی پدافندی که ۹۰ درصد راکتهارا تو هوا بزنه پوشالیه مگه در جهان چیزی بهتر از این هم است که این پوشالیه البته گور پدر صهیونیستها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس