کد خبر 1275777
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
خصوصی سازی

یک نماینده مجلس گفت: بودجه شرکت‌های خصولتی بین ۱ تا ۱.۵ برابر کل بودجه عمومی کشور است. ۵۴ روش خصوصی سازی در جهان وجود دارد و در ایران منفعلانه ترین و غیرسودمند ترین روش پیاده سازی شده است.

به گزارش مشرق، روح‌الله‌ ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی در نشستی ملی با مطالبه‌گران حوزه خصوصی سازی ابراز داشت: خصوصی‌سازی به نظر من یک برنامه و سیاست شکست خورده است و اولین دلیل هم این است که اهداف خصوصی‌سازی آنطور که باید اجرا نشده بلکه گاهی ضد آن هم اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

رییس کل سازمان خصوصی سازی منصوب شد

وی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های خصولتی بین ۱ تا ۱.۵ برابر کل بودجه عمومی کشور است افزود: ۵۴ روش خصوصی سازی در جهان وجود دارد و در ایران منفعلانه ترین و غیرسودمند ترین روش پیاده سازی شده است.

ایزدخواه تصریح کرد: اصلاحات اساسی نه از مجلس و نه از دولت بلکه از مجمع تشخیص مصحلت نظام باید شروع شود و تغییرات قانونی باید در بستر سیاست‌های کلی نظام صورت بگیرد چرا که قبل از اعمال تغییرات در سیاست‌های کلی نظام، بسیاری از اقدامات موثر نخواهند بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره کلیات طرح خصوصی‌سازی گفت: ما تعصبی به روی اینکه بگوییم خصوصی‌سازی عالی است نداریم و هرکجا لازم باشد تغییرات صورت می‌گیرد. سال گذشته طرحی را ارائه دادیم برای اصلاح فوری واگذاری‌ها که هنوز هم به صحن مجلس نیامده است.

وی در خصوص شرکت‌های خُصولتیِ اظهار داشت: مشکل به وجود آمدن این شرکت‌ها در بودجه است که سهم آن‌ها بالاتر از بودجه عمومی کشور است.

روح‌اله‌ ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی، در آخر خاطرنشان کرد: در حوزه خصوصی‌سازی مماشات نکنید این دولت و آن دولت ندارد. بی‌رحمانه به این موضوع حمله کنید و روشنگری کنید و حتما راهکار ارائه دهید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • باغبان IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 1
    چون بجای خصوصی سازی شخصی سازی شد
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    چون به جای گلچین کردن نخبه ها و ... برای واگذار کردن شرکت ها، شرکت ها رو به یک مشت دزد و اختلاس گر و اقازاده با کلی رانت تقدیم میکنین. چطور وقتی بهزیستی میخواد یه بچه ی پرورشگاهی رو به یه خانواده بده کلی تحقیق میکنن و سختگیری میکنن که این خانواده از پس بچه بر بیاد و بتونن خوب ازش مراقبت کنن اما برای شرکت ها و کارخانه هایی که کلی ادم دارن براش کار میکنن و خرج زن و بچشونو درمیارن برعکس این قضیه عمل میشه؟ تا اشنا و فامیل بازی و رشوه تو اقتصاد این مملکت باشه همه چی شکست میخوره.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    خصوصی سازی نوعی عقبگرد به اقتصاد شبه فؤدالیسم است. تا افراد مستعد به تجارت؛ نگرش ملی به فلسفه حیات اجتماعی را نتوانند درک کنند. دادن فرصتهای کشنده ی رفاه مردم به آنها با عناوین خصوصی سازی و تقویت بخش خصوصی و.. بدترین کار است و نابودی اقتصاد ملی و.. بدون شک رخ می دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس