کد خبر 1275725
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
ماکرون

کمپانی "ناوال" فرانسه اعلام کرد، در هفته‌های آتی یک فاکتور مفصل و حساب شده را درخصوص غرامتی که انتظار می‌رود استرالیا به خاطر فسخ قرارداد بزرگ خرید زیردریای‌های فرانسوی پرداخت کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، استرالیا در سال ۲۰۱۶ میلادی با خرید ۱۲ زیردریایی ساخت کمپانی ناوال فرانسه که با سوخت دیزلی کار می‌کنند، موافقت کرد؛ قراردادی که به "قرارداد قرن" به ارزش ۵۰ میلیارد دلار استرالیا معروف بود که بعدها ارزشش به ۵۶ میلیارد یورو افزایش یافت.

با این حال، استرالیا هفته گذشته این قرارداد را فسخ کرد و قرارداد محرمانه‌ای را برای خرید زیردریایی‌هایی با سوخت اتمی از آمریکا و انگلیس جایگزین آن کرد؛ اقدامی که عصبانیت پاریس را برانگیخت و باعث ایجاد اختلافات دیپلماتیک شد.

"پییر اریک پومله"، مدیر اجرایی کمپانی ناوال فرانسه گفت: این فاکتور طی چند هفته آتی برای استرالیا ارسال خواهد شد. استرالیا به راحتی این قرارداد را فسخ کرد و این بدین معناست که ما مقصر نیستیم و متضرر شده‌ایم.

وی افزود: این موردی است که در این قرارداد ذکر شده است و پرداخت هزینه‌هایی را که ما متحمل شده‌ایم و هزینه‌های بعدی مربوط به برچیدن زیرساخت‌ها و فناوری اطلاعات و همچنین جابجایی کارمندان را الزامی می‌کند. ما بر دریافت حق و حقوق‌مان پافشاری می‌کنیم.

استرالیا پیش‌تر شکایت کرده بود که این قرارداد با کمپانی ناوال سال‌ها از برنامه عقب بود و هزینه اش از بودجه تعیین شده، بالاتر رفته بود.

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده که کمپانی ناوال مذاکرات با کانبرا را درباره ضرر و زیان‌های مالی آغاز کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 0
    بفروشش به عربستان و امارات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس