کد خبر 1275621
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
خبر بد برای هواداران فرهاد مجیدی/ سرنوشت مبهم استقلال

احتمال مدیرعاملی آجورلو در استقلال زیادشده؛ مدیری که دوستدار مربی خارجی و جواد نکونام است.

به گزارش مشرق، احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال، آخرین روزهای فعالیتش در این باشگاه را سپری می‌کند. هر چند روز دوشنبه این شایعه رسانه‌ای شد که هیأت مدیره با استعفای مددی مخالفت کرده، شایعه‌ای که تأیید یا تکذیب نشد.

براساس شنیده‌ها بعد از انصراف مددی از ادامه کار در استقلال، هیأت مدیره‌ای که شامل خودش، اصغر ملکیان و پرویز مظلومی است، با این استعفا موافقت کرده و باید منتظر ورود مدیرعامل جدید و اعضای هیأت مدیره‌ای باشیم که هنوز مشخص نیست از نفرات قبلی کسی در بین آنها می‌ماند یا اینکه تمامی نفرات جدا خواهند شد. این در حالی است که گفته می‌شود ملکیان تنها عضوی است که احتمالا در هیأت مدیره جدید هم حضور داشته باشد.

آجورلو، گزینه اصلی

اصلی‌ترین گزینه مدیرعاملی باشگاه مصطفی آجورلو مدیرعامل سابق تیم‌های پاس، استیل‌آذین و تراکتور است که حالا به‌نظر می‌رسد حضور نامزد شکست‌خورده انتخابات فدراسیون فوتبال در استقلال به‌ عنوان جایگزین احمد مددی قطعی شده است. نکته مهم درباره مدیرعاملی آجورلو این است که انتخاب او باید توسط هیأت‌مدیره جدید باشگاه انجام شود، به همین‌خاطر حمید سجادی وزیر ورزش و همکارانش ابتدا باید اعضای جدید هیأت مدیره را انتخاب و معرفی کنند و بعد با حکم هیأت مدیره آجورلو به‌ عنوان مدیرعامل منصوب شود. پروسه انتخاب مدیرعامل استقلال به همین دلیل طولانی شده ولی گفته می‌شود که اعضای جدید هیأت‌مدیره و مدیرعامل به‌زودی انتخاب می‌شوند.

روزهای سخت مجیدی

آجورلو در حالی قرار است روی صندلی مدیریت استقلال بنشیند که قبل از شروع فصل تصمیمی برای ایجاد تغییر در کادر فنی ندارد. البته در همین چند هفته گذشته نیز شایعاتی درخصوص حضور جواد نکونام در استقلال مطرح شد.

جالب اینجاست که نکونام در زمان مدیریت آجورلو در باشگاه پاس، بازیکن این تیم بود و رابطه‌ای نزدیک با این مدیر باسابقه دارد. مجیدی هم‌اکنون توسط بخش مهمی از هواداران استقلال حمایت می‌شود و طبیعتا ایجاد تغییر در کادر فنی، نمی‌تواند تصمیمی منطقی از سوی مدیریت جدید استقلال باشد ولی به‌طور حتم این مربی روزهای سختی را در استقلال تجربه خواهد کرد.

رسانه‌ها در این چند هفته از نکونام به‌عنوان جدی‌ترین گزینه برای جانشینی مجیدی نام بردند و حتی این شایعه هم مطرح شد که شاید هیأت مدیره استقلال قبل از شروع فصل فرهاد را برکنار کند. با این حال نزدیکان نکونام خبر می‌دهند که این مربی تمایلی ندارد در شرایط فعلی، حتی اگر با پیشنهاد استقلال روبه‌رو شد، به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهد.

مشکل‌دار با همه مدیران

با این حال مجیدی هم به خوبی می‌داند که استقلال در ۸سال گذشته در راه رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر ناکام مانده و بعد از کنار رفتن از لیگ قهرمانان آسیا، کسب نتایج ضعیف در شروع لیگ می‌تواند جایگاه او را در استقلال متزلزل کند.

مسئله مهم در مورد مجیدی این است که او در این سال‌هایی که هدایت استقلال را برعهده داشته، بارها با مدیران این باشگاه دچار چالش شده و باید دید بعد از آمدن هیأت مدیره جدید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

از طرفی سابقه مدیریت آجورلو هم نشان می‌دهد که او علاقه خاصی به استفاده از مربیان خارجی دارد و نتیجه نگرفتن استقلال می‌تواند دوباره راه را برای حضور یک مربی خارجی در این تیم باز کند.

برخلاف چند سال گذشته، استقلال امسال بازیکنان مورد نظرش را با نظر مستقیم مجیدی جذب کرد و حالا سرمربی آبی‌ها یک فصل مهم و سرنوشت‌ساز را در پیش خواهد داشت، فصلی که اگر به قهرمانی ختم شود، خیلی چیزها برای مجیدی تغییر خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که تغییرات مدیریتی در استقلال، مجیدی را در چه موقعیتی قرار خواهد داد.

رأی جنجالی علیه فرهاد مجیدی، سروصدای زیادی در فوتبال ایران به راه انداخت

این روزها بخش مهمی از گردش پول در ایران، به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود. نهادی که در روزهای گذشته، جرایم سنگینی برای افراد مختلف در نظر گرفته و فعال‌تر از همیشه، مشغول نقره‌داغ‌کردن اهالی فوتبال است.

این کمیته بعد از جریمه ۲۰۰میلیون تومانی محمدحسین کنعانی‌زادگان، حالا یک رأی جنجالی علیه فرهاد مجیدی صادر کرده و بدون آنکه دلیل خاصی را برای این جریمه مطرح کند، از این مربی خواسته تا ۵۰میلیون تومان جریمه بپردازد.

اول اینکه مشخص نیست میزان این جریمه‌ها بر اساس کدام بندهای قانونی در اساسنامه فدراسیون در نظر گرفته می‌شوند. دوم هم اینکه رسانه‌ای کردن حکم «محرومیت» بدون ارائه حتی یک خط دلیل، به خودی خود بسیار شائبه‌برانگیز است.

این رفتار کمیته اخلاق موجب شده بسیاری از اهالی فوتبال، ماجراهای اردوی استقلال در دوبی را دلیل محرومیت مجیدی عنوان کنند. در روزهای گذشته زمزمه‌های زیادی در مورد حواشی خاص این اردو مطرح شده اما اساسا بعید به نظر می‌رسد که این دو اتفاق با هم در ارتباط باشند، چراکه از یک طرف، معمولا کمیته اخلاق، به این سرعت در مورد یک پرونده رأی صادر نمی‌کند و از سوی دیگر، فرهاد این اواخر صحبت‌های تندی را علیه وزارت ورزش و تلاش‌اش برای موفقیت یک تیم خاص به زبان آورده بود که می‌توانند دلیلی برای محرومیت این مربی باشند. البته خود باشگاه استقلال در بیانیه‌ای که صادر کرده، مدعی شده دلیل اصلی این رأی عدم پرداخت جریمه مجیدی در پرونده صحبت‌هایش علیه آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات بوده است. به هر حال فاصله‌گرفتن یک نهاد مهم فوتبالی از شفافیت کافی و همچنین اصرار آنها برای افزایش قابل توجه میزان جرایم در فوتبال ایران، مسائلی هستند که کمیته اخلاق باید بدون چون و چرا به آنها پاسخ بدهد.

با وجود درج عبارت‌هایی مثل «محرومیت از فوتبال و ورود به استادیوم‌ها» برای فرهاد مجیدی، به نظر می‌رسد این محرومیت تنها تا قبل از پرداخت رقم جریمه برای او لحاظ شود. از لحن نامه کمیته اخلاق اینطور برمی‌آید که این محرومیت تنها با پرداخت جریمه رفع خواهد شد. در غیر این صورت، زمان مشخصی برای محرومیت مرد اول نیمکت آبی‌ها در نظر گرفته می‌شود. بعید است فرهاد مشکلی برای همراهی تیمش در این فصل داشته باشد؛ هرچند که جریمه سنگین انضباطی هم، مشکل کوچکی نخواهد بود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بهرامی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    6 2
    ما هواداران آجرلو رو نمیخوایم نمیخوایم نمیخوایم چند بار بگیم این باشد دوباره تجمع صورت می‌گیرد فقط فتح الله زاده و هیت مدیره هم کاملا از پیشکسوتان استقلال باید باشد دونفر هم اقتصادی و حقوقی طباطباائی هم می تواند مدیرعامل باشد یا رییس هیت مدیره آقای سجادی به حرف هواداران گوش کنید بهتره
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      7 0
      مهندس واعظ آشتیانی که سابقه مدیریت استقلال رو هم داره بهترین گزینه مدیرعاملی استقلال است.
    • مخمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      0 1
      اتفاقا مااجرلو رو میخوایم.اول به دلیل اینکه سالها مدیرعامل پاس بود وسابقه خوبی در این زمینه داره،دوم اینکه بامنابع قدرت اشناست ومتصل به قدرته.همون چیزی که سالهاست پرسپولیس ازش برخورداره.بذارین سردار بیاد واز ظرفیتش استفاده کنیم. وقتی شماها هنوز اجرلو نیومده مقابلش جبهه میگیرین،حب چه توقعی بعدش دارین ازش؟اینقد باشتاب واحساسی با همه چی برخورد نکنین لطفا.همین نوع برخورد احساسی وبدور از عقلانیت رو مجیدی داره بکار میبره وهمه رو باخودش واستقلال دشمن کرده،حالادودش داره به چشم ما هواداراا میره
  • ایران جوان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 1
    مدیرعاملی آجرلو رو هواست شما از طرز فکرش صحبت میکنید واقعا به شما باید گفت پیشگو
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    3 1
    آجرلو بیاد تیر خلاص رو به استقلال میزنه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    مافیای ضد اخلاق =مافیای رانت به‌ بهانه های واهی جیب بازيکنان ومربیان را خالی می کنند
  • سعید IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 1
    ما بعداز این همه خیانت وزیر قبل از اقای سجادی میخواهیم فتح الله زاده یا طباطبایی راانتخاب کندوبس خواهش میکنیم بسه دیگه زجرکشیدن.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 2
    واقعا چرا یک بار به حرف دل ما هوادارای استقلال گوش نمیدید؟ آقا تو رو قرآن بزارین یه بارم استقلال مدیر درست داشته باشه. آقای فتح الله زادرو بیارین، رابطش با فرهاد مجیدی هم خوبه. مشرق جون عزیزت پیگیری کن...
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 2
    برای ما فقط فرق نمیکنه مدیر وهییت مدیره کی باشه.فقط فرهاد باشه تا نرسیدن به موفقیتمون دورقمی بشه که نصفش بدلیل فضا سازی وجوسازی وزیرابی رفتن بچه ننه س.زودتر روسا ومدیران معرفی کنید تا مثل همیشه همه تقصیرها رو بندازن گردنشون .طی این چند روز هم تحمل میکنیم تا بخواهیم دنبال مقصر باشیم.چقدر ظلم چقدر طرفداری.تیم اگر میخاد درست بشه اول حاشیه هاش باید کنترل بشه ومنشا حاشیها هم کنار گذاشته بشه.تااین بچه ننه هست وضعیت تیم بحرانی تر خواهد شد ولی بهتر نه.نه نه
    • شهروز IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      1 0
      جالبه ،هیچکی نفهمید پیروزی چی هستی
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    کم کم به کارگران و کارمندان هم درجه بدهند به جای گروه کاری ماشالله نظامی ها همه جا هستند
  • سامان IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    2 4
    فقط و فقط فتح اله زاده والسلام
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 1
    مجیدی چه هیزم تری
  • علی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    سلاوعرض ادب بمحضر وزیر محترم ورزش ااشما تقاضا مندیم جناب مهندس فتح ال زاده را مدیر عامل بگذارید تامشکل استقلال بزرگ حل فصل بشود چون برادر فتح الده زاده پیر وبزرگ استقلال است و شخصی کاملا استقلالی است وشاه فرهاد ما را مثل بچه اش دوست دارد شاه فرهاد فرهاد هم جناب مهندس حاجی فتح اله زاده را دوستدارد خواهش دارم خبر خوش را بدهید ودرکنار ایشان جناب پاشا زاده وجناب طباطبایی هم باشد دست بوس اقای سجادی وزیر ورزش هم هستم درخاتمه شاه فرهاد کاری نکرده که جریمه بشه وزیر محترم مخابرات تشریف بردند درخاتمه تقا ضای بخشش ۵۰۰۰۰۰۰۰ میلون تومان از سر راه جناب شاه فرهاد بردارید انشاله
  • فرهنگی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    آجر به درد استقلال نمیخوره .بیایی با ناموست بازی میکنی .چرا استقلالیها نیان .سجاد پست فطرت خودت را شروع کردی.ا
  • مجید IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    1 0
    واقعاجای تاسف داره تمیمی که آوازه اش دراسیا پیچیده وتمام تیم‌های آسیایی وحشت دارن باهاش روبروبشن اینگونه باهاش رفتاربشه آقای وزیر پس کواون حرفهایی که عنوان کردی یه خورده به خودتان بایید هم شماخبرنگاران هم آقایان رده بالا
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خط قرمز هوادان تاج شاه فرهاده.فقط شاه فرهاد بزرگ
    • قیصر IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      0 0
      آخه باقالی این هیچکس جزء خودشو قبول نداره حتی شمارو تو خیابون ببینه محل سگ نمیده
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    واقعیت اینست که مجیدی هیچ کس رو در باشگاه قبول نداره همین عامل هم باعث چنددستگی در باشگاه شده .بنظرم تکلیف وظایف در باشگاه استقلال مشخص نیست
  • سارا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    انشالله سر مربی موفق پیروز بشه خدا کمکش کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس