آمریکایی‌ها هیچ توانایی برای پیروزی در جنگ با طالبان نداشتند

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها هیچ توانایی برای پیروزی در جنگ با طالبان نداشتند، به همین خاطر از افغانستان خارج شدند.

به گزارش مشرق، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه، در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت صنعت نفت که در محل مقبره‌الشهدای وزارت نفت برگزار شد، اظهار کرد: ۴۱ سال از جنگ هشت ساله تحمیلی می‌گذرد و در طول این سال‌ها زوایای مختلفی از دفاع مقدس برای ملت ایران تبیین شده است، اما نکته‌ای که در این موضوع نهفته است، اینکه باید نگاهی بیندازیم به اردوگاه‌هایی که کنار هم قرار گرفتند، یکی جبهه استکبار و دیگری مرتجعان منطقه‌ای که حلقه به گوش دشمن بودند.

وی افزود: شاید امروز هم باشند قلم‌های مسموم و ذهن‌های معیوب که آغازگر جنگ هشت‌ ساله را جمهوری اسلامی ایران بدانند. برنده و پیروز این جنگ را نیز جمهوری اسلامی ندانند، البته پس از سال‌ها باز هم شاهد این ایده‌پردازی‌ها و مقالات و گفت‌وگوها در شبکه‌های معاند هستیم.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: امروز به‌ راحتی می‌توانیم سرنوشت حزب بعث و حامیان رژیم صهیونیستی و... را که سودای متوقف کردن جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف آنها بود، ببینیم، هرچند به دلایلی همچون تغییر نسلی که در کشور داشتیم، جوانان ما با تاریخ دفاع مقدس آشنایی کاملی نداشته باشند و آن دوران را درک نکرده باشند، اما از طرفی واقعیات را نمی‌توان انکار کرد.

سردار شریف بیان کرد: امروز دشمنان اعتراف می‌کنند که رهبری حکیمانه امام (ره)، صبر و استقامت مردم و همکاری روحانیت شرایطی را فراهم آورد که ملت با دست خالی جلو دشمن ایستاد. امروز دفاع مقدس پله ارتقا و ترقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد. با صراحت اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی و امنیتی و برای دفاع از کشور به مراتب قدرتمندتر از دوران قبل از دفاع مقدس است و برای نسل‌های آینده و سال‌های متمادی می‌تواند امنیت مردم و جغرافیای کشور را تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه آزادی بدون امنیت موضوعیت ندارد، گفت: ملت ما در اوج عزت، افتخار و سربلندی است، ۴۱ سال قبل کمر همت بسته بودند ملت ما را از تداوم راه انقلاب بازدارند و برای این کار بسیار هزینه کردند، اما در مقابل اراده آهنین ملت که برگرفته از اهل بیت بود نتوانستند کاری از پیش ببرند. ملت ما به برکت امام (ره) توانست موانع را پشت سر بگذارد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جنگ تمام نشده است، دشمن توطئه‌های خود را پیگیری می‌کند، اما مهم آن است که جمهوری اسلامی ایران دست دشمن خود را خوانده است، ما همواره چند قدم جلوتر از دشمن هستیم.

سردار شریف ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ توانایی برای پیروزی در جنگ با طالبان نداشتند، به همین خاطر از افغانستان خارج شدند. برخی گفته‌اند که جمهوری اسلامی به هیچ‌ وجه فکر نمی‌کرده است که چه اتفاقی در افغانستان می‌افتد. اشرافی که ایران در ۲۰ سال گذشته بر افغانستان داشته بی‌نظیر است. طالبان چند سال، بسیاری از مناطق افغانستان را در دست داشته‌اند، اما مهم‌ترین مسئله در این میان اخراج آمریکایی‌ها بود که به بهترین شکل ممکن اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در سپاه یک دغدغه وجود دارد و آن هم کاستن از آلام و دردهای مردم است، گفت: امروز فرصتی در اختیار مدیران قرار گرفته که با تلاش بیشتر مشکلات مردم را برطرف کنند. گذشته ما افتخارآمیز و قابل دفاع است. در اوضاع جاری امروز هم مشکل حل نشدنی وجود ندارد و باوجود افرادی که روحیه رزمندگی دارند شرایط تغییر می‌کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر همه ما لازم است که تاریخ دفاع مقدس را برای فرزندان این سرزمین بازگو کنیم، مجاهدت‌های بسیاری در صنعت نفت کشور و در جزیره خارک رخ داده است که می‌توان از آنها صدها فیلم و سریال ساخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس