کد خبر 1274707
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
برخورد با گران‌فروشی پروازهای اربعین/‌استقرار بازرس در فرودگاه و رصد میدانی دفاتر فروش

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رفاه و آرامش زائران اربعین خط قرمز ما است، اعلام کرد: در راستای نظارت بر پروازهای اربعین بازرس ویژه در فرودگاه‌ها مستقر و بر عملکرد دفاتر فروش بلیت نیز نظارت می‌شود.

به گزارش مشرق، پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور آغاز شد و تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد.

طبق روال هر سال و در راستای رفاه و آرامش زوار اربعین، وزارت راه و شهرسازی در انواع مدل‌های حمل و نقل مسافری، نرخ مصوب برای بازه زمانی سفرهای اربعین تعیین می‌کند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اعزام زوار اربعین فقط از طریق حمل و نقل هوایی است در این راستا نرخ‌گذاری مصوب برای پروازهای مبادی مختلف کشورمان به شهر نجف انجام شد.

قیمت بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران ۵ میلیون تومان و یک طرفه این مسیر ۳.۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ همچنین در مسیر مشهد ـ نجف ـ مشهد قیمت بلیت ۶ میلیون تومان و در مسیر یک طرفه مشهد تا نجف و یا بالعکس ۴ میلیون تومان تعیین شده است.

از فرودگاه‌های کرمان، زاهدان و یزد به نجف و سپس برگشت قیمت بلیت پروازها ۶ میلیون تومان است و در بقیه فرودگاه‌ها قیمت بلیت در مسیر رفت و برگشت ۵ میلیون تومان تعیین شده است.

البته این نرخ‌ها فقط مربوط به پروازها در ایام اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ است و نرخ‌های بلیت پیش و بعد از این بازه زمانی تابع عرضه و تقاضا است.

با این حال در ۲ روز اول شروع پروازهای اربعین شاهد نابسامانی در فروش بلیت این پروازها با نرخ مصوب بودیم و زوار دچار مشکلات زیادی شدند.

عدم ارسال اطلاعات زوار و صدور روادید عراق در کنار مشکلات فنی اتصال سامانه سماح به سامانه فروش بلیت، از دلایل بروز این مشکلات در روزهای ابتدایی سفرهای اربعین اعلام شد.

البته طبق اعلام معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی امروز فروش بلیت پروازهای اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرتور، زاگرس، کیش‌ایر و ایران‌ایر آغاز می‌شود. 

* رستم قاسمی: با هرگونه گران‌فروشی بلیت پروازهای اربعین برخورد می‌شود

‌پس از بروز این مشکلات، شب گذشته وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در این‌باره اعلام کرد: «رفاه و آرامش زائرین اربعین خط قرمز ماست، به معاون حمل و نقل، رئیس سازمان هواپیمایی و تمام مسئولین ذی‌ربط دستور دادم با هر گونه گران‌فروشی بلیت اربعین‌ برخورد کنند؛ شخصاً گزارشات را پیگیری و بازرس ویژه ای در فرودگاه‌ها مستقر کردم و فردا امروز نظارت میدانی در دفاتر فروش نیز ایجاد خواهد شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس