امیرعبداللهیان

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان، با اشاره به میزبانی ایران از میلیون‌ها پناهجو، بر نیاز به نقش فعال‌تر سازمان ملل در وضعیت افغانستان تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد سه‌شنبه از دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران با «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در نیویورک خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ژنرال‌های خاص و کمپانی‌های مشهور نظامی؛ برندگان واقعی اشغال افغانستان

خطیب‌زاده در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ «امیرعبداللهیان در جریان دیدار با گراندی، بر نیاز به نقش فعال‌تر کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان جهت رسیدگی به وضعیت انسانی وخیم افغانستان و شرایط آوارگان افغان تاکید کرد».

وی در ادامه توضیح داد: «ایران به عنوان میزبان میلیون‌ها پناهجو، انتظار کمک‌ها و حمایت‌های بین‌المللی را دارد».

در این نشست، علاوه بر امیرعبداللهیان و خطیب‌زاده، «مجید تخت‌روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل نیز حضور داشت.

سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود در افغانستان عمل کنند

پیش از این، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر چهار روزه خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیر کل سازمان ملل و وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در برنامه او قرار دارد.

امیرعبداللهیان شامگاه دوشنبه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رأس هیأتی وارد نیویورک شد و مورد استقبال تخت‌روانچی قرار گرفت.

خطیب‌زاده روز یکشنبه درباره سفر حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه به نیویورک و نشست وزرای خارجه ۱+۴ در نیویورک گفته بود: آقای امیرعبداللهیان فردا (دوشنبه) برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک خواهد بود و تا الان حدود ۴۵ ملاقات دوجانبه با وزرای خارجه کشورهای مختلف از قاره‌های مختلف خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره نشست وزرای خارجه ۱+۴ باید تأکید کنم اگر ببینیم این ملاقات می‌تواند در مسیر آن‌چه گفتیم، یعنی مذاکره سودمند باشد، تصمیم آن را اتخاذ خواهیم کرد. الان تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم و باید ببینیم موضوع جلسه چه می‌تواند باشد و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس