کد خبر 1274442
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
مرگ نوجوان 15 ساله در اسانسور

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه از جان باختن یک نوجوان ۱۵ ساله ساوجی در آسانسور دارای نقص خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه از جان باختن یک نوجوان ۱۵ ساله ساوجی در آسانسور دارای نقص خبر داد.

محمدرضا برزگر اظهار کرد: این حادثه ساعت حوالی ساعت ۹ صبح در یک مجتمع مسکونی واقع در آزادی ۳۲ اتفاق افتاد.

وی در شرح ماوقع گفت: طبق بررسی‌های بعمل آمده قبل از اینکه این نوجوان به طور کامل داخل آسانسور قرار گیرد، این آسانسور دارای نقص فنی به حرکت در می‌آید و این نوجوان لای درب گیر کرده و به دلیل فشار وارده آسیب جدی به او وارد می‌شود.

وی بیان کرد: هرچند ماموران آتش نشانی و اورژانس بلافاصله در محل حاضر شدند و اقدامات لازم و عملیات رهاسازی را به عمل آوردند اما متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده این پسر بچه ۱۵ ساله جان خود را از دست داد.

برزگر در پایان از مالکین ساختمان‌های مسکونی خواست برای پیشگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری هرماه به صورت مستمر آسانسورهای ساختمان خود را مورد بازدید فنی قرار دهند.

وی گفت: همچنین ساختمان‌ها باید به آسانسورهای استاندارد، دارای سیستم هوشمند و ایمن مجهز شوند و در تعمیر، نگهداری و رفع نواقص فنی اهتمام جدی وجود داشته باشد.

برزگر با تاکید بر اینکه آسانسورها مشمول استاندارد اجباری هستند، افزود: هرگونه کوتاهی در این زمینه منجر به وقوع حوادث ناگوار و تلخی خواهد شد. استفاده از آسانسورهای دارای نقص فنی یا بعضا غیراستاندارد بسیار خطرآفرین است و ممکن است به حوادث ناگوار و جبران ناپذیر منجر شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    6 6
    مملکتیکه جان انسانها دمقابل تولیدی‌های اشغال .که نفعی بحکومت برسونه هیچ ارزشی ندارند .ازخودرومون گرفته تا آسانسور وهرچیزیکه دولت و حکومت ذینفع باشه. در کشور ما اصل منفعت قدرتمندان .نه جان مردم جوانها .اگه اینطور نیست چرا سازنده این آسانسور مجازات نمیشه .اما بجای باید آپارتمان پشینها ماهیانه نصف درامدشونم تقدیم قدرتمندان بنام تولید کننده بدن.اخه درکجای دنیا هراسانسورو هرماه باید تعمیر وبازبینی کرد .تازه اونم گیر یکی بیفته که فقط آچار دستشه وچیزی بلد نیست
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      7 1
      داداش داری اشتباه میزنیا. آسانسور هر ماه باید توسط سرویسکار آسانسور بررسی و سرویس بشه. هزینه شارژ ماهانه ای که در مجتمع های مسکونی از ساکنین دریافت میشه بخشیش بابت تعمیر و نگهداری و سرویس آسانسور هست. مقصر رو باید از بین سرویسکار آسانسور، رئیس ساختمون و اگر شارژ توسط ساکنین پرداخت نشده باشه، از میان ساکنین جستجو کرد.
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      مملکتیکه جان انسانها دمقابل تولیدی‌های اشغال .که نفعی بحکومت برسونه هیچ ارزشی ندارند ./// مدال "بهترین پیوندزن گودرز به شقایق" امروز به تو تعلق میگیره جیگر که سهل انگاری اهالی یک ساختمان رو به حکومت ربط دادی و عقده تو سر حکومت خالی کردی. مخ امثال شماهارو باید بررسی کرد تا معلوم بشه چرا چپگرد کار میکنه.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 2
    ما از نظر فنی آسانسورهای خوبی می ساختیم اما با ورود چینی ها به بازار کیفیت ایرانیها هم بد شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس