کد خبر 1274383
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
گوپرو

جدیدترین دوربین ورزشی شرکت گوپرو حالا مجهز به‌یک پردازنده جدید و با قابلیت تصویربرداری با فریم ریت بالاتر لرزشگیر بهتر و امکان آپلود خودکار ویدئو روی کلاد در هنگام شارژ است.

به گزارش مشرق، آنچه که در نسخه جدید دوربین گوپرو ۱۰ شاهد هستیم دوبرابر شدن فریم‌ریت نسبت به‌ گوپرو هیرو ۹ هستیم. حالا این دوربین ورزشی می‌تواند با  کیفیت ۵.۳K در ۶۰ فریم بر ثانیه تصویربرداری کند. همچنین این دوربین می‌تواند با کیفیت ۴K۱۲۰  و ۷/ ۲K۲۴۰  نیز تصویر بگیرد.

گوپرو می‌گوید که این افزایش سرعت به‌لطف پردازنده جدید GP۲ به‌دست آمده است که جایگزین GP۱ شده که از Hero ۶ Black روی دوربین‌های گوپرو استفاده می‌شد. استفاده از پردازنده اختصاصی برای دوربین‌ها تاکتیکی است که این شرکت برای رقابت با رقبا به‌کار می‌برد و کاری است که شرکت‌هایی چون گوگل و اپل هم انجام می‌دهند. پردازنده GP۲ به‌گوپرو ۱۰ قدرتی  چون یک گوشی هوشمند می‌دهد و به‌همین دلیل صفحه نمایش این دوربین بسیار سریع و قدرت پاسخگویی بالایی به‌دستورات لمسی دارد.

همچنین قدرت پردازش بالا نیز باعث عملکرد بهتر قابلیت ضدنویز این دوربین شده است.یک ویژگی خوب دیگر این دوربین امکان آپلود خودکار ویدئوها روی فضای ابری در هنگام شارژ است. البته برای فعال کردن این امکان باید اشتراک این سرویس را از گوپرو خریداری کنید که ۵ دلار درماه یا ۵۰ دلار در سال هزینه دارد.

اگر اشتراک را داشته باشید یک مزیت دیگر هم به‌دست خواهید آورد و آن ۱۰۰ دلار تخفیف روی قیمت خود دوربین است و به‌این ترتیب به‌جای ۴۹۹ دلار می‌توانید ۳۹۹ دلار بپردازید. به‌جز این اشتراک باعث می‌شود که در صورت خراب شدن دستگاه آن را به‌طور رایگان تعویض کنید. گوپرو قیمت هیرو۱۰ را  کمی نسبت به‌مدل قبل بالاتر برده است. هیرو ۹ با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه شد، این در حالی است که هیرو ۸ نیز ۳۹۹ دلار قیمت داشت. البته باید در نظر داشته باشیم که امسال با کمبود تراشه روبه‌رو بودیم و شاید همین هم روی قیمت این دستگاه تاثیرگذار بوده است.

گوپرو می‌گوید که پردازنده جدید همچنین باعث شده که انتقال بی‌سیم فایل‌ها از روی دوربین به‌موبایل تا ۳۰‌درصد سریع‌تر شود. این موضوع همچنین یک گزینه بهتر برای انتقال فیلم‌ها از طریق کابل را ایجاد می‌کند که عملا کار دست و پاگیری به‌شمار می‌آید. به‌جز این دوربین GoPro Hero ۱۰ Black با برخی بهبودهای کوچکی هم همراه شده است. ویژگی تراز خط افق یا تراز افق که به‌دوربین اجازه می‌دهد تا ۴۵ درجه چرخش داشته باشد بدون اینکه تراز افق جابه‌جا شود.

در دوربین هیرو ۹ فقط تا ۲۷ درجه دوربین می‌توانست چرخش بدون جابه‌جایی خط‌افق داشته باشد. اما خبر بد اینکه این ویژگی برای رزولوشن‌های بالاتر و فریم‌ریت بیشتر در دسترس نیست. ویژگی تراز افق در هیرو ۱۰ فقط در کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین ۲.۷K برای ۱۰۸۰ و ۱۲۰ فریم برثانیه در دسترس است. همچنین کیفیت عکس هم در این دوربین تازه از ۲۰ مگاپیکسل به‌۲۳ مگاپیکسل افزایش یافته است. البته رزولوشن ویدئو ۶/ ۱۹مگاپیکسل در هنگام تصویربرداری با کیفیت ۵K و نسبت تصویری ۴: ۳ است و یا ۸/ ۱۵مگاپیکسل با کیفیت. ۵.۳K۶۰  است.

گوپرو همچنین از نسل جدید ویژگی HyperSmooth که در واقع لرزشگیر دوربین‌های گوپرواست در این دوربین استفاده کرده است. این ویژگی به‌ویژه در هنگامی‌که در حال استریمینگ ویدئو روی شبکه‌های اجتماعی هستید، خیلی به‌کار می‌آید، البته برای استریمینگ یا کیفیت بالا نیاز به ‌اشتراک گوپرو دارید. اگر گوپرو ۹ دارید و برای آن تجهیزات مختلفی خریده‌اید نگران ارتقای دوربین نباشید، چراکه به‌گفته گوپرو اکثر مادهای گوپرو ۹ برای گوپرو ۱۰ هم قابل استفاده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس