کد خبر 1274109
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
نیروگاه هسته‌ای اسرائیل همچنان قربانی می‌گیرد

در ادامه سریال ادامه دار ابتلای کارمندان و کارکنان نیروگاه هسته‌ای اسرائیلی دیمونا به سرطان، یک کارمند دیگر هم برای احقاق حقوق خود به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش مشرق، ماکو پایگاه اطلاع رسانی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر اعلام کرد: این فرد که بعد از سال‌ها فعالیت و تحقیق در مرکز تحقیقات هسته‌ای اسرائیل (دیمونا) در صحرای نقب بازنشسته شده، از ابتلایش به سرطان مطلع شد و تاکید دارد ۳۲ سال فعالیتش در دیمونا این فاجعه را برایش رقم زده است.

این کارمند که رسانه اسرائیلی تنها حرف اول نامش (c) را ذکر کرده خبر داد، این مرد ۷۸ ساله ساکن بئر السبع بعد از ۳۲ سال فعالیت در بخش تحقیقات مرکز هسته‌ای دیمونا به سرطان مبتلا شده است.

او می‌گوید از این واقعیت که با مواد رادیواکتیو سر و کار دارم مطلع بودم و می‌دانستم این مواد می‌توانند برای جان انسان خطرناک باشند اما تصور نمی‌کردم این همه زیان به من وارد شود و در سال‌هایی که باید در دوره بازنشستگی استراحت کنم گرفتار مشکلات بیماری شوم.

وی می‌افزاید ۱۸ سال پیش بازنشسته شده ام اما بیماری سرطان دست از من بر نمی‌دارد، به سرطان پروستات و مثانه مبتلا شدم و با وجود انجام عمل جراحی برای برداشتن تومورها، سرطان ۵ بار عود کرده است.

او در دادخواستی که به دادگاه تقدیم کرده تاکید دارد در حین فعالیت در نیروگاه دیمونا در معرض تشعشعات هسته‌ای قرار گرفته است.

او تا سال ۲۰۰۳ در بخش تحقیقات دیمونا به عنوان کارشناس شیمایی فعالیت می‌کرده است و تاکید دارد در معرض مواد رادیو اکتیو و مضر قرار گرفته است، این در حالی است که مسئولین این مرکز لوازم پیشگیری برای جلوگیری از  قرار گرفتن در معرض تشعشعات را در اختیار وی قرار نداده اند.

گفتنی است ده‌ها نفر از کارکنان مرکز هسته‌ای دیمونا در حین فعالیت در این مرکز یا مدتی بعد از بازنشستگی به سرطان‌های مختلف مبتلا می‌شوند، برخی از گزارش‌های معدودی که در مورد این مرکز منتشر شده تاکید دارند، دیوارهای بخش‌های از دیمونا دچار ترک شده و قابلیت ممانعت از عبور تشعشعات را ندارند.

براساس گزارش مردخای فانونو کارشناس اسرائیلی که فعالیت‌های هسته‌ای نظامی اسرائیل را افشا کرد، در طبقات پایین این مرکز فعالیت‌های هسته‌ای نظامی برای تولید کلاهک‌های هسته‌ای انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    4 1
    خودتون خواستین دیگه. تو مملکت یکی دیگه چه غلطی میکنین اصلا؟
    • بهلول IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 1
      به تو چه ! تو، تو آلبانی چه غلطی میکنی ؟ ! بدبخت پاشو بیا ما توبه پذیریم بیا سر پیری اینجا خاکش به طلای اونجا شرف داره .
  • نیما HK ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    الحمدلله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس