کد خبر 1274003
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
نحوه پرداخت هزینه تست PCR و درمان کرونا در بیمارستان‌های غیرطرف قرارداد بیمه سلامت

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به نحوه پوشش دهی خدمات درمانی کرونا توسط سازمان بیمه سلامت درباره هزینه‌های صورت گرفته برای تشخیص و درمان کرونا در استان تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، سیده مریم حسینی هزینه تست PCR و درمان کرونا گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای سیاست‌های نظام سلامت در دوران کرونا به عنوان یک سازمان حمایتی نقش آفرینی می‌کند. پرداخت هزینه‌های کرونا در بخش بستری و سرپایی بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود یعنی درصورت بستری شدن در بیمارستان‌های طرف قرارداد ما ۹۰ درصد هزینه‌ها بر اساس تعرفه بخش دولتی توسط بیمه سلامت و ۱۰ درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تست PCR و رپید تحت پوشش بیمه شد

وی افزود: در صورتی که بیمه شده در مراکز غیرطرف قرارداد با بیمه سلامت بستری شود نیز می‌تواند با در دست داشتن اصل صورتحساب بیمارستان به ۵ واحد خسارت متفرقه سازمان بیمه سلامت در استان تهران مراجعه کند و ما بر اساس تعرفه دولتی و فرانشیز ۹۰ درصد سهم خود را پرداخت می‌کنیم.

حسینی ادامه داد: در بخش سرپایی درمان کرونا موضوع سی‌تی اسکن، تست PCR و داروها را داریم. از ابتدای شیوع کرونا هزینه‌های سی‌تی اسکن حتی با مهر پزشک عمومی پرداخت می‌شود. در زمینه داروها نیز رمدسیویر یکی از داروهای درمان کننده بیماری است که تنها در استان تهران در ۵ ماه اول امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان در این رابطه پرداختی داشته‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم تشخیص به موقع بیماری برای جلوگیری از انتقال کرونا به سایر افراد جامعه، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ پرداخت هزینه تست PCR در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر بوده است، ولی متناسب با نظام سطح بندی پذیرفته می‌شد. از امسال نیز اگر افراد با آزمایشاتی با مهر پزشک از مراکز ۱۶ ساعته یا بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی به آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنند با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت تا سقف تعرفه دولتی به صورت رایگان پرداخت می‌شود؛ البته سال قبل این تعرفه با فرانشیز ۷۰ درصد محاسبه می‌شد.

وی درخصوص پرداختی‌های کرونای سازمان بیمه سلامت در استان تهران، تصریح کرد: سال ۹۹ بیش از ۱۴۴ میلیارد تومان در زمینه پرونده بیماران بستری پرداختی داشته‌ایم. در ۵ ماه نخست امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان در بخش سرپایی و بیش از ۲۰ میلیارد تومان در بخش بستری برای داروی رمدسیویر در تهران پرداخت کرده‌ایم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس