کد خبر 1273931
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
التهاب قلب پس از ابتلا به کرونا

طبق مطالعه جدیدی که در یک مجله پزشکی در آمریکا منتشر شده، میوکاردیت یا التهاب عضله قلب پس از عفونت کووید ۱۹ شایع تر از ابتلا به آن پس از واکسیناسیون است.

به گزارش مشرق، مطالعه جدیدی نشان می دهد که واکسن کووید ۱۹ فایزر با افزایش خطر ابتلا میوکاردیت مرتبط است، به طوری که حدود یک تا پنج مورد در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر وجود دارد اما عفونت کووید ۱۹ با افزایش ۱۱ مورد در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر مرتبط بود.

یکی از نویسندگان مطالعه و مدیر گروه پیش بینی پزشکی در برنامه مطالعات سلامت محاسباتی بیمارستان کودکان گفت: کروناویروس بسیار خطرناک است و از جهات مختلف برای بدن انسان بسیار خطرناک است.

اگر کسی که تا کنون در دریافت واکسن تردید داشته است ترس این عارضه جانبی بسیار نادر و معمولاً نه چندان جدی به نام میوکاردیت بسیار بیشتر است.

این مطالعه نشان می دهد که همان عارضه جانبی مشابه در واقع با خطر بالاتری همراه است. در نتیجه شما واکسینه نشده اید و مبتلا می شوید.

در طی این مطالعه پرونده های الکترونیکی سلامت را برای نزدیک به ۲ میلیون نفر از بزرگترین سازمان مراقبت های بهداشتی را تجزیه و تحلیل کردند. آنها میزان ۲۵ رویداد مضر را که ممکن است با واکسیناسیون کرونا یا عفونت کووید۱۹ مرتبط باشد، محاسبه کردند.

به طور کلی ، میوکاردیت در افراد واکسینه و غیر واکسینه نادر بود. اما در گروه واکسیناسیون شایع تر بود و حدود سه مورد اضافی برای هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر وجود داشت.

در میان افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند، ۱۱ مورد اضافی از میوکاردیت برای هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر وجود داشت ، در مقایسه با افرادی که به این ویروس آلوده نشده بودند. این مطالعه خطرات ناشی از میوکاردیت را بر اساس سن یا جنس تجزیه نکرد، اگرچه میانگین سنی افرادی که پس از واکسیناسیون دچار مشکل قلبی شده بودند ۲۵ سال بود. در میان ۲۱ مورد میوکاردیت ، ۱۹ نفر مرد بودند.

واکسن فایزر همچنین با افزایش خطر تورم غدد لنفاوی ، آپاندیسیت و زونا همراه بود. هر سه عارضه جانبی غیر معمول بود.

عفونت کووید۱۹ با خطرات بالای مشکلات جدی قلبی عروقی ، از جمله حملات قلبی ، ضربان قلب نامنظم، لخته شدن خون در ریه ها یا پاها، آسیب کلیه و خونریزی در جمجمه همراه بود. به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ عفونت ، ۲۵ حمله قلبی اضافی و ۶۲ مورد لخته شدن خون در ریه ها رخ می دهد.

وقتی سعی می کنید تصمیم بگیرید که آیا باید واکسن را مصرف کنید یا نه، یکی از مواردی که باید بپرسید این است که نه تنها عوارض جانبی احتمالی مرتبط با مصرف واکسن چیست بلکه وقتی در مورد کووید فکر می کنم چه چیزی را به خطر می اندازم؟FDA در حال بررسی خطرات میوکاردیت و پریکاردیت یا التهاب مخاط اطراف قلب در دریافت کنندگان واکسن ، به ویژه مردان جوان و نوجوان است.

FDA این هفته اعلام کرد که فایزر در مورد خطرات میوکاردیت و پریکاردیت در افراد واکسینه شده ، از جمله اثرات طولانی مدت بر کسانی که بیمار می شوند ، تحقیق می کند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    2 1
    کسانی که واکسن نمی زنند بچه نیستند که بخواهید با لولو گفتن آنها را بترسانید اتفاقا کارشناسان ماهر و زبده ای هستند کسانی که هم دکترای طب نوین دارند هم طب سنتی و اسلامی اصلا بر طبق طب سنتی و اسلامی کمتر کسی مبتلا به کرونا می شود و اگر بشود ضعیف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس