کد خبر 1273859
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
مغز

دانشمندان با انجام مطالعه‌ای جدید توانایی یک مکمل غذایی برای تثبیت حافظه، به ویژه در موارد بیماری آلزایمر را تأیید کردند.

به گزارش مشرق، تیمی از دانشمندان موسسه کارولینسکا بیمارستان دانشگاهی سالگرنسکا و دانشگاه اوپسالا در سوئد تعدادی از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را مورد بررسی قرار دادند. نمونه‌ها به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول مکمل‌ های «امگا ۳» و گروه دوم مکمل دارونما را به عنوان گروه کنترل دریافت کردند.

در مطالعه روی ۳۳ نفر با علائم خفیف تا متوسط ​​بیماری آلزایمر: ۱۸ نفر روزانه مکمل امگا ۳ مصرف کردند، در حالی که ۱۵ نفر دیگر این کار را نکردند.

طبق مقاله منتشر شده در وب سایت marthastewart ، محققان نمونه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

مایع نخاعی، که شامل نشانگرهای بیولوژیکی بیماری آلزایمر بود، این تیم آزمایش حافظه را در آغاز مطالعه و سایر آزمایشات پس از پایان مطالعه را انجام دادند و به نتایج بسیار خوبی رسیدند.

مدت‌ها ثابت شده است که اسیدهای چرب موجود در ماهی با افزایش سن از مغز ما محافظت می‌کند و یافته‌های جدید منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر این نظریه را بیشتر تأیید می‌کند.

حافظه ما حتی پس از آنکه تا حدودی به خطر افتاده، پایدار است و تیم فوق الذکر دانشمندان با دادن مکمل‌های روزانه امگا ۳ به بیماران آلزایمر به این نتیجه رسیدند که آزمایش حافظه آن‌ها در مقایسه با افرادی که امگا ۳ مصرف نکرده بودند، در یک دوره زمانی ثابت ماند.

ایوون فروند لوی، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه Örebro، در بیانیه مطبوعاتی در مورد این یافته‌ها می‌گوید: اما وقتی به نشانگرهای زیستی مختلف در نمونه‌های مایع مغزی نخاعی نگاه می‌کنیم، هیچ تفاوتی بین گروه‌ها مشاهده نمی‌شود.

او با اشاره به نیاز به مطالعات بیشتر، تأکید کرد که نتایج بسیار جالب هستند و می‌توان بر اساس آنها، اظهار امیدواری کرد که پس از تأیید و تعمیق تحقیقات، توصیه‌هایی را به بیماران ارائه دهد تا پزشکان بتوانند روند بیماری آلزایمر را در بیماران خود کند کنند.

فروند لوی تاکید کرد: بهترین توصیه‌ای که ما در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم این است که فعالیت بدنی داشته باشیم و امگا ۳ را در رژیم غذایی خود به شکل وعده‌های غذایی ماهی‌ های چرب یا مکمل‌ها قرار دهیم.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس