مترو نمایه مترو تهران متروی پایتخت

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به هزینه های بالای متروی پایتخت گفت: علیرغم این مساله مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط برای مردم سخت نشود

به گزارش مشرق، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، درباره نرخ بلیت مترو و اتوبوس گفت: هفته گذشته مباحثی در این زمینه مطرح شد و برخی اعلام کردند نظر شهردار تهران افزایش نرخ بلیت مترو بوده است در حالی که این چنین نیست و پیش از این مباحث مشابهی برای معاون شهردار تهران که نرخ واقعی تمام شده را برای بلیت اعلام کرده بودند مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

زاکانی: قیمت بلیت مترو افزایش نمی‌یابد

رئیس شورای شهر تهران گفت: چنین تصمیمی وجود ندارد که هزینه‌های مترو از پول شهروندان تأمین شود چرا که ارائه خدمات حمل و نقل عمومی صرفا به شهروندان جهت استفاده همگان با بهای ارزان‌تر است.

چمران گفت: شهرداری و دولت سوبسید و یارانه‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته‌اند تا هزینه‌های مورد نیاز تأمین شود البته بار این موضوع بیشتر بر دوش مجموعه شهرداری بوده و بخشی از این هزینه‌های تمام شده هم به مقدار کم در قالب دریافت بلیت از شهروندان اخذ می شود.

وی گفت:‌ مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط استفاده برای مردم سخت نشود. در بسیاری از کشورها این چنین است و اصولاً نرخ بلیت را چندان بالا نمی‌برند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی از کشورها هم مترو را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند تا بتوانند هزینه‌های بیشتری از مردم دریافت کنند که البته این برای تعداد اندکی از کشورها است.

وی بیان داشت:در جلسه ای در شهرداری اخیرا فقط بحث این بوده که هزینه‌های مترو بالا است و ما بنا نداریم هزینه‌ها را از جیب مردم تأمین کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس