کد خبر 12735
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏اي که پشت سر گذاشته شد بايد آيينه عبرت براي رويارويي با فتنه‏هاي ديگر باشد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبر دانشجو، آيت الله سيد احمد خاتمي شب گذشته در مرحله دوم اولين دوره فرهنگي ـ آموزشي ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع فرهنگي ياوران مهدي (عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: انتظار است ائمه جماعات در قضاياي سياسي بي توجه نبوده و حضور ولايي در صحنه داشته باشند.
وي افزود: شان مسجد، امام جماعت، محراب و منبر بالاتر از آن است که در محدوده بسته جناحي و حزبي قرار گيرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه ائمه جماعات علمداران بصيرت در جامعه به شمار مي‏روند، گفت: مساجد نهادهاي مختلفي از جمله بسيج، کانون‏هاي فرهنگي هنري و هيئت امنا دارد و ساماندهي اين مجموعه بر عهده امام جماعت است.
خاتمي بيان داشت: امام جماعت بايد به عنوان يک مدير از ظرفيت‏هاي موجود مساجد در راستاي نشر و گسترش دين استفاده کنند.
وي ادامه داد: امام جماعت مساجد براي مديريت اين مکان مقدس نبايد تنها به اقامه نماز بسنده کنند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري به نقش بصيرت افزايي ائمه جماعات در جامعه اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات زماني که حق و باطل با هم در آميخته‏اند، بايد علمداران بصيرت در جامعه باشند.
خاتمي تاکيد کرد: به تعبير امام علي (ع) علمداران دين چه در فضاي حاکميت باطل و چه در فضاي فتنه داراي وظايفي هستند و کساني از عهده اين مسئوليت بر مي‏آيند، که داراي بصيرت، صبوري و قدرت شناخت مواضع حق را داشته باشند.
وي خدا شناسي، نبوت، امامت، نعمت و وظيفه شناسي را از مصاديق بصيرت برشمرد و بيان داشت: بصيرت در بعد دشمن شناسي بسيار مهم است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏اي که پشت سر گذاشته شد بايد آيينه عبرت براي رويارويي با فتنه‏هاي ديگر باشد.
خاتمي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري در سفر پر برکت اخير خويش به شهر مقدس قم رهنمودهاي بسيار مهمي ايراد فرمودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در قم فرمودند که دشمن در پي اسلام منهاي روحانيت و روحانيت منهاي سياست است و البته بايد توجه داشت که اين موضوع سابقه صد ساله دارد، زماني ميرزاي شيرازي آن فتواي معروف را در تحريم استفاده از تنباکو اعلام کرد، دشمن تاثير گذاري روحانيت را مشاهده و از همان زمان به دنبال تحقق تز اسلام بدون روحانيت بود.
وي افزود: تئوري اسلام منهاي روحانيت در دوران قبل از انقلاب اوج گرفت که با پيروزي انقلاب اسلامي با شکست مواجه شد و در اين سال‏ها نيز برخي در صدد کاهش تاثير گذاري روحانيت هستند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه امروز دشمن به مقابله با تمام دين برخاسته و در صدد فرو ريختن کاخ اعتقادات سالم مردم و جوانان است، تصريح کرد: دشمنان وقتي گرايش مردم را به حوزه مباحث عرفاني ديدند، عرفان‏هاي بدلي را به صحنه آورده و با ايجاد فرقه‏هاي انحرافي نظير بهائيت و وهابيت در پي انحراف عقايد مردم برآمدند.
خاتمي گفت: فتنه سال 78 زمينه ساز فتنه سال 88 بود.
وي اضافه کرد: آنچه در هشت ماهه پس از انتخابات به وقوع پيوست توطئه براندازاي بود که به لطف الهي و با درايت مقام معظم رهبري و همراهي مردم خنثي شد.
عضو جامعه مدرسين تصريح کرد: فرماندهان هشت سال جنگ تحميلي به صراحت بيان مي کردند که حوادث هشت ماهه انتخابات به مراتب از سال هاي جنگ سخت تر بود که به لطف خدا آخرين ميخ بر تابوت جريان فتنه در حماسه 9 دي زده شد و آن روز، روز مرگ فتنه و آغاز توطئه‏هاي جديد استکبار به شمار مي آيد.
خاتمي عنوان کرد: دشمنان بعد از حماسه 9 دي شروع به تحريم‏هاي همه جانبه کردند.
عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه ادامه داد: بايد در هر زمان ديد که دشمن چه شعار و چه هدفي را دنبال مي کند که رهبر معظم انقلاب در سفر ده روزه خود به استان قم پرده از چند توطئه دشمن برداشتند.
وي خاطرنشان کرد: تداوم نهضت عاشورا، نظام اسلامي است که پرچم اسلام ناب محمدي را در جهان برافراشته است.
امام جمعه تهران با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب توطئه ديگري از دشمن که «آخوند حکومتي و حکومت آخوندي» است را آشکار کردند، بيان داشت: روحانيت سخنگوي دين و دين نيز براي همه مردم است، ديدن روحانيت به عنوان يک قشر خطا و اشتباه است.
خاتمي با اشاره به اينکه القاي شعار «حکومت آخوندي» در راستاي تحريک مردم به اين موضوع مي باشد که آنان در حکومت اسلامي کنار گذاشته شده و روحانيت سر کار قرار گرفته است، يادآور شد: تنها پنج درصد از روحانيت در امور اجرايي کشور مشغول به کار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس