کد خبر 1273353
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مشاور فدراسیون فوتبال: رای پرونده ویلموتس نشکند غیرمنصفانه است/ VAR را اجاره کردیم

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: بحث استفاده از کمک داور ویدئویی به صورت اجاره‌ای است و فدراسیون هزینه آن را پرداخت می‌کند.

به گزارش مشرق، غلامرضا رفیعی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مارک ویلموتس اظهار داشت: دادگاه حکمیت ورزش برای چندمین بار رسیدگی به این پرونده را تمدید کرد. مهلت آن تا پایان ماه میلادی و حدود یکی دو هفته دیگر شاید به پایان برسد و بعد از آن بستگی به قضات دارد که دوباره تمدید کنند و یا این بار رأی پرونده اعلام شود.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا به پیروزی در این دادگاه امیدوار هستید، گفت: وکلای ایرانی و خارجی ما نهایت زحمت‌شان را کشیدند، شاهد بودم که آنها در دادگاه چطور دفاع می‌کردند و اظهارات ویلموتس و وکلایش چه بود. اگر رای فیفا نشکند و عینا تایید شود، خیلی غیر منصفانه است. به عنوان یک حقوقدان فکر می‌کنم حق با فدراسیون فوتبال ایران است و ویلموتس استحقاق مطالبه آن مبلغ را ندارد.

رفیعی در مورد اینکه چقدر به استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی نزدیک هستیم، عنوان کرد: خیلی به VAR نزدیک هستیم. فیفا تاکیدش این بود که در بازی با کره جنوبی از VAR استفاده کنیم. یک کمیته فنی، حقوقی و مدیریتی بر اساس ضوابط فیفا تشکیل شده، خوشبختانه برای دو بازی پیش رو موفق شدیم موافقت یکی از شرکت‌های مورد تایید فیفا را برای نصب سیستم VAR جلب کنیم.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ: فکر می‌کنم اعتماد عمومی را جلب کردم

وی افزود: عزم جزم رئیس فدراسیون برای برآورده کردن الزامات فیفا نویدبخش این است که به زودی از VAR در ورزشگاه آزادی استفاده می‌کنیم. منتهی فدراسیون خودش ورزشگاه ندارد و الزامی نیست که از VAR استفاده کند. این باشگاه‌ها هستند که باید خودشان در ورزشگاه‌هایشان تامین اعتبار و بودجه کنند. فدراسیون فقط می‌تواند نقش مشاور را جهت اجرای شدن الزامات فیفا در ورزشگاه‌هایشان برای تکنولوژی و فناوری و همچنین شرکتی که نقش دارد را ایفا کند. والا فدراسیون پرداخت‌کننده نیست. تنها برای این چند بازی پیش رو با توجه به اینکه سیستم کمک داور ویدئویی اجاره‌ای است و نه ثابت، فدراسیون هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

رفیعی در گفتگو با تهران ورزشی در مورد اینکه چقدر همت در فدراسیون فوتبال برای موضوعات دیگر در بعد ملی وجود دارد، گفت:‌ من 26-25 سال پیش زمان محمد دادکان در فدراسیون بودم. فکر می‌کنم تا حدود سال 2007 بود، ولی می‌توانم بگویم همه ارکان فدراسیون به خصوص رئیس آن در حال تلاش هستند، آنچه در ویترین است، شاید به نظر برسد فقط بازی فوتبال تیم بزرگسالان در جام جهانی است، ولی صادقانه بگویم، بحث بانوان، امیدها، فوتسال، استعدادیابی و همچنین استانداردسازی قرارداد مربیان تیم‌های مختلف را داشتیم. در کنار تیم بزرگسالان همه اینها در حال برنامه‌ریزی است. خودم شاهد هستم که شبانه روزی در حال تلاش هستند. مدیریت فوتبال در جهان که شاخه‌ای از صنعت و اقتصاد ورزش است مسیرش در فدراسیون دیده می‌شود. شاید زمان ببرد که در آینده اثر آن را ببینیم ولی بهتر آن است که همه چیز بر اساس برنامه‌ریزی کار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس