جهانبخش: اعتقاداتم همیشه در اولویت قرار دارند/ با پول غرامت ویلموتس فوتبال ایران از این‌رو به آن‌رو می‌شد

ملی‌پوش تیم فوتبال کشورمان با بیان اینکه اعتقاداتم همیشه در اولویت قرار دارند گفت:‌ پول غرامت ویلموتس می‌توانست فوتبال ایران را از این رو به آن رو کند.

به گزارش مشرق، گفت‌وگویی با علیرضا جهانبخش ملی‌پوش تیم فوتبال کشورمان انجام دادیم که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید. 

در بازی‌های رو در رو با عراق فوتبال کمتر دخالت دارد

- من اولین بازی‌ای که مقابل عراق انجام دادم همان بازی معروف جام ملت‌های استرالیا بود که بازی را در پنالتی‌ها باختیم و متاسفانه با آن تیم خوبی که داشتیم از تورنمنت خارج شدیم.

- عراق همیشه برای ما یک حریف سنتی به‌شمار رفته و خودم به شخصه اعتقاد دارم نسبت به نوع بازی و بازیکنان فانتزی و خشنی که در خط دفاعی دارند و سبک بازی آنها، یک‌جورهایی می‌توانند در برخی موارد شبیه ما باشند.

- در هر صورت ما قبل از این بازی می‌دانستیم که آن مباحث روانی و شلوغ‌کاری‌ها و چیزهایی که در بازی با عراق وجود داشته از طرف آنها باز هم وجود دارد. خدا را شکر توانستیم این مسائل را کنترل کرده و نتیجه بگیریم.

هنوز اول راه هستیم، نباید در باد ۲ برد بخوابیم

- به‌شخصه اعتقاد ندارم که با این دو پیروزی و ۶ امتیازی‌شدن قدم بزرگی را برداشته‌ایم یا کار تمام شده باشد، چون اول راه هستیم.

- قطعا این مهم بود که بتوانیم قدم‌های اول را محکم برداریم، اما هنوز ۸ بازی دیگر مانده و همه بازی‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند و به‌نظر من مسیر طولانی‌ای را پیش‌رو داریم.

- قطعا این بردها می‌تواند از لحاظ روحی و روانی خیلی تاثیرگذار باشد، اما بچه‌ها آنقدر باتجربه هستند و به‌قدری از لحاظ حرفه‌ای، فنی و ذهنی کامل شده‌اند که اهمیت دو بازی بعدی را هم درک کنند و ان‌شاءالله در باد دو بازی قبلی نخوابیم تا بتوانیم نتایج خوبی را در ادامه راه کسب کنیم.

با پول غرامتِ ویلموتس فوتبال ایران از این رو به آن رو می‌شد

- می‌توان از آن تجربه گذشته برای تصمیم‌گیری‌هایی که می‌شود و قراردادهایی که نوشته می‌شود، درس گرفت. همین الان نسبت به اتفاقاتی که افتاده فوتبال ما با این پولی که به‌عنوان غرامت قرارداد [ویلموتس]  باید پرداخت کند، متضرر می‌شود. این درحالی است که ما بحث پایه‌ها، بحث فوتبال بانوان، تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال ساحلی را داریم.

- این پول می‌توانست همه اینها را از لحاظ شرایط و امکانات‌ پایه‌ای و شرایطی که برای تیم‌های ملی مثبت باشد، از این رو به آن رو کند. اما به‌هرحال این اتفاق افتاده و گذشته و فقط باید از آن درس گرفت.

- ان‌شاءالله این درسی شود برای آیندگان که قراردادهایی که می‌بندیم، قراردادهای حرفه‌ای و خوبی باشد که از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

دانش اسکوچیچ یا کیفیت فنی «خوبان ایران»؟

از این نسل فوتبالی حمایت شود خیلی کارها می‌کنند

- اسکوچیچ از زمانی که آمده زمان کمی داشته و در این زمان کم سعی کرده است تا در این مسیر تاثیرگذار باشد. بچه‌ها نیز در این مدت فوق‌العاده توانستند تاثیرگذاری‌ای که اسکوچیچ می‌خواست را اجرا کنند.

- این نسل یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران است که اگر از تیم حمایت شود می‌توانند خیلی کارها کنند.

- در کنار آنها کادرفنی از اسکوچیچ تا وحید هاشمیان تا آقا کریم که به تیم اضافه شدند و از لحاظ روحی و روانی به ما خیلی کمک می‌کنند و جدیدا هم که آقامهدی اضافه شده‌ که می‌توانیم از تجربیاتش در تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم.

دوست دارم تاثیرگذار باشم تا اینکه گل خوشگل بزنم

- خودم دوست دارم بیشتر از زدن گل‌های قشنگ، تاثیرگذار باشم. خدا را شکر در این مسیر گل‌های خوب و قشنگی از آب درمی‌آید اما اینکه خوشگلی گل و این‌طور مسائل برایم مهم باشد، این‌طور نیست.

- بیشتر دوست دارم تاثیرگذار باشم و در روند نتیجه‌گیری و پیروزی تیمم چه در باشگاه و چه در تیم ملی موثر واقع شوم.

اعتقاداتم همیشه در اولویت قرار دارند

- ما چه بخواهیم چه نخواهیم نگاه‌ها وجود دارد و برای خود من همیشه به شخصه مهم بوده که نگاه‌ها نگاه‌های مثبتی باشد و بتواند به زندگی مردم کمک کند چون وقتی جوان‌ها به بازیکنان ملی نگاه می‌کنند بتوانند به آن قسمت‌های مثبت بیشتر توجه کنند تا آن قسمت‌های منفی که در ورزش حرفه‌ای وجود دارد.

- اما یک‌سری مسائل دلی و لحظه‌ای هستند و همیشه از بچگی برای من مهم بوده چون از جایی که می‌آییم از آنجا به من کمک کردند تا به این سطح برسم. همیشه احساس مسئولیت وجود دارد که بتوانم در زمینه‌های مختلف به آنها برگردانم.

- در هر صورت من هم روزی کودک بودم و برای اینکه شرایط مناسبی در آینده داشته باشم و به امکانات رفاهی خوبی برسم نیاز داشتم تا به این سطح برسم و قطعا تمام تلاش و تفکرم این است که چنین شرایطی را برای بقیه بچه‌ها فراهم کنم.

- یک‌سری مسائل اعتقادی هستند و آدم انتظار ندارد تا این اندازه بازتاب داشته باشد اما بعضا آن اعتقادها و باورهای آدم برخی اوقات دیده می‌شود اما این چیزی نبود که من برایش برنامه‌ریزی کرده یا بخواهم برایش کار خاصی بکنم.

- اما برایم مهم است که درباره اعتقادات و باورهایم و چیزی که از بچگی به آنها اعتقاد داشتم صحبت کنم اما چه از آن زمان که فوتبال را شروع کرده و در خیابان بازی می‌کردم و چه الان که در این سطح فوتبال بازی می‌کنم دوست دارم نشان بدهم که به اعتقاداتم احترام می‌گذارم و این برایم در اولویت قرار دارد.

به این موضوع فکر می‌کنم یک روز کتاب زندگی‌ام را بنویسم

- من به این خیلی فکر می‌کنم که یک روز کتاب زندگی حرفه‌ای خود را بنویسم. درواقع کتاب حرفه‌ای که در آن داستان زندگی‌ام هم وجود خواهد داشت.

- من به این موضوع فکر می‌کنم اما باید مطمئن باشم که این یک تصمیم خوب است که می‌خواهم انجام بدهم اما اگر بگویم به آن فکر نکرده‌ام، دروغ گفته‌ام.

اصلا به آقای‌گلی فکر نمی‌کنم!

- اصلا به آقای‌گلی فکر نمی‌کنم بلکه بیشتر دوست دارم تاثیرگذار باشم. اگر اشتباه نکنم فاینورد ۴ سال پیش قهرمان شد و از سال ۲۰۱۶ به این سو یا آیندهون قهرمان شده یا آژاکس، به همین دلیل دوست دارم به فاینورد کمک کنم تا دوباره به روزهای خوب گذشته برسد.

- به امید خدا البته از نظر شخصی صددرصد دوست دارم از لحاظ آمار و ارقام امسال خوب باشم و از لحاظ تیمی نیز دوست دارم تیم‌مان امسال سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام: نه، نباید فکر کنیم پول هنگفتی به خاطر ندانم کاری فردی یا افرادی از بیت المال که می توانست حداقل زندگی تعداد زیادی جوان را سرو سامان بدهد پرداخت شد ورفت بلکه باید قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم ورود کند ومقصرین را مجازات ومبلغ پرداختی از آنها دریافت شود تا عبرت دیگران شود که بیت المال ارثیه پریشان نیست که هرطور می خواهند خرج می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس