رئیسی برای واردات واکسن مذاکره کرد/اصلاح طلبان مقصرکم‌کاری روحانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصلاح طلبان باید نسبت به هشت سال حمایت از آقای روحانی و کم‌کاری‌ها و ضعف مدیریت‌ها خود را مقصر بدانند، اظهار پشیمانی کنند و از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص تردید آفرینی اصلاح‌طلبان و ایجاد تشکیک آنها در رابطه با وعده‌های دولتِ رئیسی در روزهای اخیر، اظهار داشت: نکته این است که اصلاح طلبان موقعیت اصلی خود را در میان هوادارانشان از دست داده‌اند. بهتر است که رویکرد آنها به نوعی از فعالیت سیاسی و اجتماعی باشد که بتواند عقبه اصلاح طلبان و اعتماد آنها را برانگیزد و سرمایه اجتماعی از دست رفته آنها دوباره احیا شود و این به زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس قوه قضائیه فعالانه درصدد مبارزه با فساد هستند

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آقای رئیسی تازه به صورت جدی شروع به کار کرده است، اصلاح طلب‌ها با این رفتارها شروع به مطالبه گری می‌کنند. مردم که با آمدن دولت جدید مقداری امیدوار شدند، رفتار اصلاح طلبان را رفتار غیر قابل قبولی تلقی می‌کنند و بی اعتمادی به جریان اصلاحات افزون می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باید نسبت به ۸ سال حمایت از ریاست جمهوری روحانی و کم کاری‌ها و ضعف مدیریت‌های وی خود را مقصر بدانند، گفت: آنها باید اظهار پشیمانی کنند و از مردمی که آنها را برای رأی دادن بسیج کردند، عذرخواهی کنند. این شاید بتواند مقداری از اعتماد از دست رفته را برگرداند.

مصباحی مقدم افزود: عملکرد رئیسی در همین آغاز کار نشان دهنده موفقیت دولت وی است و البته پاره‌ای از اقدامات که در کوتاه مدت قابل انجام است، به صورت جدی دنبال می‌شود، واردات واکسن شدت یافته است، این در حالی است که سخنگوی دولت تدبیر می‌گفت به دلیل تصویب نشدن FATF به ما واکسن نمی‌دهند، هنوز هم FATF تصویب نشده اما چطور به صورت انبوه واکسن وارد می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: چه اتفاقی افتاده است که آن زمان واکسن داده نمی‌شد و حالا می‌دهند؟ پاسخ روشن است و آن، اقدام رئیس جمهور است که شخصاً با رؤسای جمهور چند کشور از جمله رئیس جمهور چین گفتگو کرد. اطمینان دارم اگر روحانی هم شخصاً با رئیس جمهور چین تماس می‌گرفت و از او می‌خواست برای تأمین واکسن اقدام کند، آنها اقدام می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این اشخاص هستند که نقش آفرینی می‌کنند و این مدیر است که اظهار مدیریت می‌کند. در همین مدت کم حضور آقای رئیسی در میان مردم و در بیمارستان محل استراحت مبتلایان کرونا و داروخانه‌ها مورد توجه مردم قرار گرفته است. وقتی رئیس جمهور در میان مردم حضور پیدا می‌کند و اعتراضات آنها را می‌شنود و بلافاصله ترتیب اثر می‌دهد و صفوف دارو و کرونا را کاهش می‌دهد، مردم این رفتارها را می‌بینند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: آیا وقتی مردم حضور رئیس جمهور و وزرا را می‌بینند بگوییم تغییری نکرده است و وعده‌های داده شده دولت قابل اجرا نیست؟ خب صبر کنید و اجازه دهید ۶ ماه و یک سال بگذرد و برخی از آثار مشخص شود و ببینید نرخ تورم کاهش پیدا می‌کند یا نمی‌کند. این نرخ تورم فزاینده معلول تورمی است که ۶ ماه قبل تزریق شده است و عامل و سبب آن ۶ ماه قبل ایجاد شده و حالا دارد اثر خود را نشان می‌دهد.

وی در پایان ضمن اشاره به تورم‌های ناشی از تزریق نقدینگی، بیان کرد: اگر موجبات تورم از بین برود باید زمانی هم بگذرد که تورم کاهش پیدا کند. دولت قبل مقصر بود که عوامل تورم را رقم زد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهندس نفت IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 1
    عجب!!!! ....حاج آقا چه خبر از FATF ؟ میتوانم بپرسم علت سکوت شما درخصوص این موضوع در چندسال گذشته چی بوده؟ درخصوص پالرمو و خیلی از سیاستهای کلان مجمع که توسط دولت روحانی اجرا نشد؟ .... الان زبان انتقاد همه باز هست از دولت تدبیروامید:::::
    • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      8 0
      در تکمیل فرمایش شما،هنوزم دیر نشده..اقدام کنید برای بازخواست و محاکمه علنی مدیران خاطی و سهل انگار!!!!انقدر راحت بحث سهل انگاری مطرح میکنید...جان و مال میلیونها آدم مطرح هست!!!اگر واقعا به این حرفها اعتقاد دارید این گوی واین میدان!!
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 17
    ۱۱۰ ملیون دوز واکسن زمان روحانی سفازگرش داده شده بود، طبق خبرگزاری فارس
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      ولی دوره رئیسی وارد شد
  • ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 5
    اصلاح طلبها همشون مزدور آمریکا وصهیونیستان
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 3
    در کل اونهایی که میگن روحانی خواست اما نتونست باید بدانند اگه یه جو غیرت میداشت ازغصه دق میکرد یا استعفا میداد نه با لپ قرمز کرده به ریش ملت میخندید
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 2
      در کل اونهایی که میگن روحانی خواست اما نتونست باید بدانند اگه یه جو غیرت میداشت ازغصه دق میکرد یا استعفا میداد نه با لپ قرمز کرده به ریش ملت میخندید/ جواب / درسته .ادم ترسو نباید رئیس جمهور شود.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اقای رو.... خود شیفته و دلبسته غرب بود. چون در غیر این صورت هر فردی که مخالفت با ورود واکسن از شرق یا رابطه با شرق را داشت با یک اوردنگی خوشکل می توانست عزل کند. بقول معروف کرم از خود درخت است
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    4 6
    واکسن آزمایشی و کشنده اینهمه دعوا نداره
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 4
    رئیسی یک مرد قضاوت و صداقت است نه اهل سیاست و حیله گری .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس