کد خبر 1273320
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
نمی‌توان «حزب‌الله» را نادیده گرفت/کشورهای عربی تماسی نگرفته‌اند

نخست وزیر لبنان با بیان اینکه «حزب الله» یک حزب سیاسی محسوب می شود و نمی توان آن را نادیده گرفت، گفت: منتظر کمک کشورهای عربی هستم اما آن ها تاکنون تماسی نگرفته اند.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان سخنانی را در خصوص لزوم کمک کشورهای عربی به این کشور مطرح کرد. وی گفت: لبنان یک کشور کوچک در جهان عرب است و به دنبال برادر بزرگ‌تر در کشورهای عربی می‌گردد تا به آن کمک کند.

بیشتر بخوانید:

رسیدن سوخت ایران به لبنان پیروزی همه جبهه مقاومت است

بر اساس این گزارش، نخست وزیر جدید لبنان در ادامه تأکید کرد: من منتظر کمک برادران عربی خود هستم اما آنها تاکنون هیچ تماسی نگرفته اند. امیدوارم که واکنش مثبتی را از سوی آنها دریافت کنم. ما نیاز داریم از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی کنونی عبور کنیم.

این شخصیت لبنان در ادامه تصریح کرد: ثبات در لبنان به نفع تمامی کشورهای جهان عرب است. وی در خصوص مشارکت نمایندگانی از حزب الله در ساختار دولت نیز گفت: حزب الله یک حزب سیاسی در لبنان محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نجیب میقاتی همچنین با اشاره به واردات سوخت از ایران به لبنان توسط حزب الله تصریح کرد: از آنجایی که دولت لبنان در این موضوع مشارکتی نداشته است، گمان نمی‌کنم که تحت تحریم آمریکا قرار گیرد.

میقاتی پیشتر گفته بود: ما می‌دانیم که مشکلات و بحران‌های زیادی وجود دارد اما نباید انتظارات غیر واقع بینانه از دولت داشته باشیم. در حال حاضر وقت برای انجام گفتگوهای بیهوده وجود ندارد و باید راه حل های فوری را برای برون رفت از وضعیت فعلی اجرایی کرد.

نخست وزیر لبنان افزود: اولویت کنونی دولت لبنان پرداختن به دغدغه‌ها و مشکلات مردم است. هدف ما جلوگیری از فروپاشی کشور است. اکنون ما باید به فکر بحران سوخت به ویژه در فصل سرما باشیم. همزمان با رسیدگی به مشکلات داخلی، روابط خارجی را نیز در اولویت قرار می‌دهیم. لبنان امروز به کمک برادران خود نیاز دارد.

وی یادآور شد: ما در کار خود تفاوتی میان دوستان و مخالفان‌مان قائل نمی‌شویم. من به آینده خوشبین هستم. ما بدون هیچگونه کینه و خصومت ورزی کار خود را انجام می‌دهیم و به قانون پایبند خواهیم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس