کد خبر 1273315
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
تغذیه

هزاران سال است که در سراسر جهان از زنجبیل هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده می‌شود. ثابت شده است که این ماده دارای فواید مختلف سلامتی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد تهوع است.

به گزارش مشرق، تعدادی از آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که زنجبیل ممکن است تأثیر کمی روی وزن بدن داشته باشد، یعنی کاهش وزن معجزه آسایی ایجاد نخواهد کرد.

بیشتر تحقیقات پیرامون مزایای کاهش وزن زنجبیل در مدل‌های حیوانی است. تحقیقات محدودی که بر روی انسان انجام شده است عمدتاً مطالعات کوچکی است که ممکن است مرتبط با عموم مردم نباشد.

زنجبیل به سیری کمک می‌کند

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۲ ، ۱۰ مرد بعد از خوردن صبحانه ۲ گرم پودر زنجبیل خشک حل شده در آب گرم مصرف کردند. نتایج نشان داد که افراد بیشتر از نوشیدنی زنجبیل احساس سیری می‌کنند.

علاوه بر این، هنگامی که افراد نوشیدنی زنجبیل را مصرف می‌کردند، پس از صرف غذا به میزان ۴۳ کیلوکالری از دست دادند. با این حال، این تحقیق بصورت محدود صورت گرفته است.

در واقع زنجبیل ممکن است بر توانایی کاهش وزن فرد تأثیر بگذارد.

زنجبیل ممکن است به چربی سوزی کمک کند

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۹ در کره جنوبی به ۸۰ فرد چاق عصاره اتانولی زنجبیل بخارپز داده شد.

این مطالعه نشان داد که عصاره زنجبیل چربی بیشتری از بدن را می‌سوزاند. این نشان می‌دهد که یک مکمل زنجبیل حتی بدون تغییرات رژیم غذایی ممکن است کاهش وزن را تسهیل کند.

زنجبیل ممکن است ترشح انسولین را کاهش دهد

یک بررسی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که زنجبیل هیچ تاثیری بر میزان انسولین ندارد اما مقاومت انسولین را کاهش می‌دهد، که می‌تواند عاملی در کاهش علائم دیابت نوع ۲ باشد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حفظ کاهش وزن با بهبود حساسیت به انسولین ارتباط دارد.

زنجبیل ممکن است به مدیریت وزن کمک کند

همین بررسی ۲۰۱۸ همچنین نشان داد که مصرف زنجبیل با کاهش وزن بدن، نسبت دور کمر به باسن و گلوکز ناشتا همراه است، اگرچه تغییری در BMI مشاهده نشد.

زنجبیل می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند

در آزمایشات حیوانی، زنجبیل خواص ضد التهابی از خود نشان داده است. در آزمایشات بالینی انسانی، تحقیقات بیشتری لازم است، اما یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد کسانی که زنجبیل مصرف کرده اند، درد التهابی کمتری نسبت به یک گروه دارونما تجربه کرده اند.

از آنجا که چاقی یک حالت التهاب مزمن است، مصرف زنجبیل ممکن است به حمایت از یک تمرین منظم ورزشی کمک کند که ممکن است به کاهش وزن بینجامد.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    زنجبیل تپش قلب میاره، در کشوری که ۶۰ درصد مردمش فشار خون نهفته دارند هی تبلیغ زنجبیل نکنید. بفهمید چیز به این سادگی رو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس