تحریم نمایه

تحلیلگر فرتوت صهیونیست‌ها می‌گوید: برخلاف آرزوی آمریکا و اسرائیل، ایران توانسته از محدودیت‌های تحریمی عبور کند.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

تحلیلگر فرتوت صهیونیست‌ها می‌گوید: برخلاف آرزوی آمریکا و اسرائیل، ایران توانسته از محدودیت‌های تحریمی عبور کند. او همچنین تصریح کرد، آمریکا در افغانستان تحقیر شده و ناتوان از درگیری نظامی با ایران است.

منوشه امیر در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل اظهار داشت: «اسرائیل احساس می‌کند که دولت پرزیدنت بایدن از سرانجام تلاش‌های خود برای احیای برجام کم‌کم مأیوس می‌شود. بایدن در عین حال سخن مبهمی گفته که به سختی منظور او را بیان می‌کند. او گفته که اگر تلاش‌های دیپلماتیک وی برای احیای برجام ناکام بماند، راه‌ها و گزینه‌های دیگر را برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به سلاح اتمی در نظر خواهد گرفت.

رویکرد اعلام شده از سوی وزیر دفاع اسرائیل (آمادگی برای کنار آمدن با برجام)، رویکرد درستی است که می‌تواند یک رشته تفاهم را میان آمریکا و اسرائیل بر سر ایران به وجود آورد، به‌ویژه اگر در نظر بگیریم که دولت بایدن به‌دلیل خارج شدن از افغانستان تحقیر شده و در عین حال آمریکا خسته از جنگ‌های خاورمیانه است و مایل نیست وارد یک درگیری جدید گسترده با جمهوری اسلامی ایران بشود.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: پس از خروج آمریکا از افغانستان، دولت بایدن در پی جبران سرشکستگی ناشی از آن از طریق اقدام نظامی علیه ایران نیست: اولاً، دولت بایدن با شعار کنار گذاشتن گزینه نظامی علیه ایران و بازگشت به برجام روی کار آمد. دوماً، در این فاصله دولت ابراهیم رئیسی در ایران روی کار آمده و به منابع مالی معینی که منشأ آنها ناروشن است، دست یافته است. رئیسی می‌تواند به یاری این منابع، امور خود را اداره کند. سوماً (آیت‌الله) خامنه‌ای به همین دلیل به دولت رئیسی دستور داده که فعلاً برای ازسرگیری گفت‌وگوها با آمریکا از خود عجله‌ای نشان ندهد.

حتی اگر فرض کنیم که اسرائیل بخواهد به جای آمریکا انجام عملیات نظامی علیه برنامه اتمی ایران را برعهده بگیرد، این اقدام مشکل تهدید اتمی ایران را برطرف نمی‌کند. زیرا، اقدام نظامی به عنوان یک راه‌حل موقتی با یک مانع مهم روبه‌رو است: عملیات نظامی می‌تواند تأسیسات اتمی ایران را از بین ببرد، اما، نمی‌تواند تجربه و دانشی را که حکومت ایران برای تولید بمب اتمی به دست آورده نابود کند.

اسرائیل، آمریکا نیست و امکانات آن محدود است و به تبع عملیات نظامی آن هم نتایج محدودی خواهد داشت. به گمان من، اسرائیل نباید به تنهایی وارد عملیات نظامی علیه ایران بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 1
    جالبیش اینه که این صهیونیسته فهمیده ولی این غربگداها و اصلاحاتچی ها نمیفهمن ، یا نمی‌خوان بفهمن!!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    ببینید دشمنان ایران هم به توانایی و قدرت ایران احترام میزارن و خودشون هم اقرار میکنن در برابر ایران چاره ای جز سازش ندارن
  • سید IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 0
    صهیون های مستأصل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس