کد خبر 1273244
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
وضعیت وخیم و بحرانی کودکان افغانستان:۱۰میلیون نفر نیازمندکمک فوری

یونیسف اعلام کرد که حدود ۱۰ میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های فوری انسان دوستانه نیاز دارند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «سام مورت» مسئول روابط عمومی یونیسف در افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که حدود ۱۰ میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های فوری انسان دوستانه نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

تلفات «صلح آمریکایی»؛ خروج از افغانستان به سبک آمریکا

در همین ارتباط نیز، یونیسف گفته است که عدم دسترسی به غذای کافی و مناسب، کمبود دارو و آب آشامیدنی بهداشتی از چالش‌هایی است که کودکان در این کشور با آن‌ها روبرو هستند و کسانی که مسئول این اوضاع هستند بهای آن را خواهند پرداخت.

به گفته این مقام مسئول در یونیسف، بسیاری از کودکان در افغانستان حتی از واکسیناسیون عادی نیز از جمله سرخک و فلج اطفال بازمانده اند.

پس از خروج آخرین سربازان آمریکایی از افغانستان و پایان طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده در این کشور، سازمان نجات کودکان اعلام کرده است که در بیست سال گذشته حدود ۳۳ هزار کودک در افغانستان کشته و یا معلول شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دارودسته‌ای که در برابر وضعیت کودکان یمن روزه سکوت گرفتند!

بنا به بیانیه صادره از سوی این سازمان، به طور میانگین در هر پنج ساعت، در افغانستان یک کودک کشته یا معلول می‌شود. کودکانی که در اثر فقر، گرسنگی و بیماری جان‌های‌شان را از دست داده‌اند شامل این آمار نیست. این رقم خسارت‌های کودکان در افغانستان از سوی سازمان نجات کودکان بازتاب تکان‌دهنده از بهای جنگ برای کودکان عنوان شده است.

این سازمان همچنین افزوده است که حتی قبل از تحولات اخیر در افغانستان، ۱۰ میلیون کودک به دلیل خشک‌سالی، شیوع موج سوم کرونا و درگیری‌ها میان گروه طالبان و حکومت پیشین این کشور به کمک‌های انسانی نیاز داشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    خدیا ظهور امام زمان را برسان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس