کد خبر 1273160
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
نانسی پلوسی: اسرائیل دوست و متحد ما در خاورمیانه است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه را به حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تشبیه کرد.

به گزارش مشرق، نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز ۶ ژانویه را به حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تشبیه کرد. نانسی پلوسی گفته حوادث ۱۱ سپتامبر حمله به دموکراسی از خارج از آمریکا بود در حالی که حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه حمله‌ای از داخل آمریکا به دموکراسی بود.

بیشتر بخوانید:

سوگند مخفیانه نظامیان آمریکا جهت تمرد از دستور حمله هسته‌ای ترامپ

او درباره دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» گفت حزب جمهوری‌خواه توسطفرقه‌ای که نه به علم اعتقاد داشت و نه به حکومت، ربوده شده و حکمرانی را در آمریکا دشوار کرده بود.

پلوسی که در اندیشکده چتم‌هاوس در لندن صحبت می‌کرد گفت حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه شورشی بود که به تحریک ترامپ انجام شد. او این حمله را «یورش به کنگره، قانون اساسی و دموکراسی» توصیف کرد.

او از کارشکنی سناتورهای جمهوری‌خواه در تشکیل کمیسیونی در کنگره برای تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره انتقاد کرد و گفت: «چرا حقیقت‌یابی درباره اتفاقات ژانویه را رد می‌کند؟ آیا به این خاطر است که از این حمله حمایت می‌کنید؟»

او در ادامه گفت: «آنچه در روز ۶ ژانویه اتفاق افتاد وحشتناک بود.»

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس