کد خبر 1275013
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
نانسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌بینی کرده رئیس‌جمهور سابق این کشور در صورت نامزد شدن برای انتخابات ۲۰۲۴ مجدداً شکست خواهد خورد.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌بینی کرده «دونالد ترامپ» در صورتی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود مجدداً شکست خواهد خورد.

پلوسی بدون اسم بردن از ترامپ گفت که اگر او بار دیگر برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد بود که دو بار استیضاح شده و دو بار شکست خورده است.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری دو بار استیضاح شد. نخستین استیضاح او به تماس تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور اوکراین مربوط می‌شد. مجلس نمایندگان آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ دو بند استیضاح ترامپ (سوءاستفاده از قدرت و مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره) را به تصویب رساند اما مجلس سنا فوریه ۲۰۲۰ او را از اتهاماتش تبرئه کرد.

دومین استیضاح ترامپ ژانویه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. این استیضاح به دلیل آن انجام شد که او بعد از شکست در انتخابات، هوادارانش را به حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

در دومین استیضاح هم مجلس سنای آمریکا روز ۱۳ فوریه ترامپ را از اتهامش با عنوان «تحریک به شورش» تبرئه کرد.

نانسی پلوسی روز سه‌شنبه گفت: «من هیچ وقت درباره او (ترامپ) صحبت نمی‌کنم. گاهاً وقتی می‌خواهم اسم او را ببرم به جایش می‌گویم "اسمش چه بود؟ "»

وی در ادامه گفت: «من همیشه به دوستانم در حزب جمهوری‌خواه می‌گویم که حزبتان را پس بگیرید. شما الان توسط فرقه‌ای که برای کشورمان نیست ربوده شده‌اید.»

نظرسنجی جدیدی که چند هفته پیش منتشر شد نشان می‌دهد که جمهوریخواهان آمریکا با اکثریت قاطع از «دونالد ترامپ» به عنوان رهبر حزب خود حمایت می‌کنند اما درباره اینکه آیا او باید در سال ۲۰۲۴ پرچمدار آنها در انتخابات ریاست جمهوری باشد، اختلاف نظر دارند.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست» بر اساس نظرسنجی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» ۶۳ درصد جمهوریخواهان و ۳۷ درصد مستقلان متمایل به حزب جمهوری خواه می‌گویند که ترامپ باید همچنان رهبر حزب جمهوریخواه باشد.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا چندین بار تا کنون اعلام کرده است که قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه وارد رقابت انتخاباتی شود.

او به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز درباره اینکه آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد یا خیر گفته که چاره‌ای جز این وجود ندارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز درباره برنامه‌هایش برای نامزد شدن در انتخابات سال ۲۰۲۴ تصریح کرده کار آمریکا «به جایی رسیده که ما چاره‌ای جز این نداریم».

ترامپ گفت: «فکر نمی‌کنیم چاره‌ای داشته باشیم. این شرم‌آور است.»

ترامپ، جو بایدن را «فردی فاقد صلاحیت» خواند و گفت که او دولتی متفرق را رهبری می‌کند. او گفت: «مدام به همه می‌گویند که می‌خواهند همه را گرد هم جمع کنند و دولت فراگیر باشند ولی فراگیر نیستند. بسیار متفرق و تفرقه‌ساز هستند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 1
    همینکه پلوسی از حالا با قاطعیت نتیجه انتخابات را اعلام می کند در فهمیدن میزان سلامت انتخابات آمریکا کافی است!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    امیدوارم تا اون موقع به درک اسفل السافلین رفته باشه و همونجا تو جهنم برای هوادارانش کاندیدا بشه و رای بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس