تماس مخفیانه ژنرال ارتش آمریکا با چین از بیمِ حمله ناگهانی ترامپ

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سال میلادی گذشته در دو تماس تلفنی مخفیانه به همتای چینی خود در مورد احتمال آغاز یک جنگ از سوی «دونالد ترامپ» هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی صباح، روزنامه واشنگتن پُست روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که یک ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا سال میلادی گذشته- قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا-دوبار با همتای چینی خود به طور مخفیانه تماس گرفت تا به وی نسبت به احتمال آغاز یک جنگ با چین از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا هشدار دهد.

بیشتر بخوانید:

سوگند مخفیانه نظامیان آمریکا جهت تمرد از دستور حمله هسته‌ای ترامپ

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده روز سی اُم اکتبر ۲۰۲۰- چهار روز پیش از انتخابات آمریکا- و روز هشتم ژانویه- دو روز پس از یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره- با ژنرال «لی ژوچنگ» از ارتش آزادی‌بخش خلق چین تماس گرفته است.

بنا بر این گزارش، در این تماسهای مخفیانه ژنرال میلی کوشیده تا به همتای چینی خود اطمینان خاطر دهد که ایالات متحده در وضعیت باثباتی قرار داشته و قصد حمله ندارد و اگر زمانی قرار شد حمله‌ای صورت بگیرد، وی پیش از حمله به همتای چینی خود اطلاع می دهد.

مبنای این گزارش واشنگتن پست، کتابی جدید به نام «خطر جدی» (پریل) به قلم باب وودوارد و رابرت کوستا است که نتیجه گفتگوی این دو نویسنده با ۲۰۰ منبع آگاه می‌باشد و قرار است هفته آینده منتشر شود.

دفتر ژنرال مارک میلی تاکنون از هرگونه اظهارنظری در این باره خودداری کرده است.

گفته می‌شود که انگیزه ژنرال میلی برای برقراری دومین تماس مخفیانه با همتای چینی خود تا حدی به دلیل تماس تلفنی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با او در روز هشتم ژانویه ۲۰۲۱ بوده است؛ چرا که پلوسی در تماس تلفنی از ژنرال میلی در مورد تدابیر حفاظتی برای بازداشتن این «رئیس جمهور دمدمی» از راه اندازی یک جنگ هسته‌ای می پرسد.

طبق متن این مکالمه تلفنی، نانسی پلوسی به میلی گفته بود که «تو میدانی که او [ترامپ] دیوانه است». ژنرال ارتش آمریکا نیز در پاسخ پلوسی گفته بود که «من در مورد همه چیز با شما موافقم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    انسان خوبی است یک جمله گفت که من خوشم ا ومد :من با هیچ فرعون و پادشاهی سوگند وفاداری نخوردم و حافظ منافع کشورم هستم.به هرحال اگه جنگ میشد میلیونها نفر ادم میمردن
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 1
      چون زورشون به چین نمیرسه و میدونن میلیونها یانکی به فنا میرن گفته وگرنه در مورد عراق و افغانستان اینقدر دل رحم نبوده !!!
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 1
      یانکی که کلأ خوب نمیشه، ارتشی آمریکایی هم که تروریست و آدمکشه، پس صحبت شما از اساس مشکل داره، بقیشم نخوندم!!!!!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    سلام احتمال تماس با ایران و روسیه چقدر است چون ایران اخر دوره ترامپ اماده باش داشته
  • DE ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    تماس مخفیانه ژنرال ارتش آمریکا با چین از بیمِ حمله ناگهانی ترامپ// ... دمت گرم لُتی از این به بعد با ما کار کن از همین حالا . لُتی انگلیس برای جاسوسی و پول خرابکاری میکنه لُتی امریکا میدونه ترامپ یک دیوانه احمق درجه یک است برای نجات هموطنانش کار میکنه .حالا قدرت ایران در شلیک به عین الاسد و شلیک به پیشرفته ترین پهباد لاکهید امریکایی در دنیا و نشاندن پهباد بی تا و بدون رقیب جانور قندهار معروف به آی کیو خخخ و مهندسی معکوس ان.....و بیرون راندن سگ هار امریکا یعنی داعش از منطقه....و صدها شکست دیگر امریکایی ها ...را امریکا جرات حمله به ایران را نداشته است فقط از ایران حساب میبرند زیرا میدانند ایرانی ها موقع حمله دوتا آینه بغل و آینه داخل را میکنند میندازن بیرون و تخت گاز رو به جلو وارد قلب لشکر دشمن میشن . دنیا فرا موش نمیکند که ناوگان جنگی امریکا در خلیج فارس در جنگ غربی عربی عبری علیه ایران از ترس حمله ایران و مینا و سیما منظور مین ها و سیم ها و تله های انفجاری پشت تانکرها میرفتندخخخ تازه اون روزها دنیا به ما سیم خال دار!! خخ هم نمیفروخت چون مصرف جنگی داشت .ولی کاریشون کردیم که دور خودشون دیوار چین اما بتنی کشیدند. دیوارشون هم سوراخ داره. حالا یه مشت غربگدا نشستند دستور حمله به افغانستان میدهند احمق های درجه یک ترسوی مفتخوار ایران در پرونده خود جنایت و کشتار مردم را ندارد و در پرونده نخواهد آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس