امیرعبداللهیان به مجلس می‌رود/ بررسی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای محور جلسه

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه بیست و یکمین نشست سران عضو شانگهای، با وزیر امور خارجه هندوستان دیدار کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه بیست و یکمین نشست سران عضو شانگهای، شامگاه پنجشنبه، با «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هندوستان دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به تاریخ عمیق روابط دو کشور و زیرساخت‌های موجود در این رابطه، بر آمادگی کشورمان جهت توسعه هرچه بیشتر روابط همه‌جانبه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی تحولات و تأمین امنیت افغانستان در اجلاس شانگهای

وزیر امور خارجه کشورمان در تحلیل آخرین وضعیت افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل مرزهای طولانی مشترک با افغانستان، اولین کشور همسایه و متاثر از اوضاع نابسامان این کشور خواند و با اشاره به حضور بیش از سه و نیم میلیون نفری پناهجویان افغانستانی در ایران، از بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای غربی در کمک رسانی به این پناهجویان انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان پذیرش و میزبانی از این میهمانان و ارایه خدمات انسان‌دوستانه به آنها از سوی کشورمان در اوج شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را نشانه عمق انسان‌دوستی دو ملت دانست.

انتقاد از بی‌تفاوتی کشورهای غربی در کمک‌ به پناهجویان افغانستانی

وزیر امور خارجه کشورمان تنها مدل سیاسی مطلوب برای افغانستان را تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت کلیه اقوام افغانستانی خواند و بر پیگیری اوضاع سیاسی افغانستان به صورت ویژه از سوی ایران تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در بخش بررسی روابط دوجانبه ایران و هند تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک دوجانبه را خواستار شد.

در ادامه این دیدار سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز با اشاره به روابط تاریخی و مناسب دو کشور، آمادگی کشورش را جهت توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی در خصوص چالش‌های منطقه‌ای و در راس آنها مساله افغانستان، خواستار تبادل نظر و همفکری بیشتر با جمهوری اسلامی ایران شد.

وزیر امور خارجه هند ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، بر آمادگی دهلی نو جهت توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس