کد خبر 1272927
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۷
چهار ترفند ساده برای تقویت مغز

تناسب مغز شما بستگی به میزان استفاده از آن دارد. هر بار که کارجدید و متفاوتی انجام می‌دهید، مسیرهای عصبی جدیدی در مغزتان ایجاد می‌کنید.

به گزارش مشرق، تناسب مغز شما بستگی به میزان استفاده از آن دارد. هر بار که کارجدید و متفاوتی انجام می‌دهید، مسیرهای عصبی جدیدی در مغزتان ایجاد می‌کنید.

این ترفندهای ساده به تقویت مغز شما کمک می‌کند:

۱. ترک عادت

ترک عادت، همیشه هم موجب مرض نیست! شکستن عادت‌های گذشته، یک راه مؤثر برای ورزش مغز و تقویت آن است. مثلا به جای نوشیدن قهوه‌ی صبح، بعد از ظهر قهوه میل کنید. یا پیاده‌روی عصرگاهی را صبح‌ها انجام دهید. با این کارها نظم جدیدی را در روتین خود تعریف می‌کنید.

۲. حل مسئله

تصور کنید در سمت نماینده فروش یک شرکت معتبر، در مسئولیت معامله‌ای حساس و مهم را به عهده دارید. باید خوب فکر کنید که چگونه می‌توانید فروشی سودمندی را رقم بزنید. چه چالش‌هایی پیش رویتان وجود دارد و چه مشکلاتی راهتان را سد می‌کند؟ راه‌حل شما چیست؟

خیال نکنید که این یک رویاپردازی بی‌ثمر است. در واقع این تمرینات موجب شکل‌گیری ارتباطات جدید و آشنایی با نحوه حل مسائل در مغز شما می‌شود.

۳. حفظ کردن شماره تلفن‌ها

تلفن‌های هوشمند ما هر شماره‌ای که با آن‌ها تماس می‌گیرد را به کمک حافظه‌ای که دارند، به خاطر می‌آورند. امروز دیگر کسی شماره تلفن‌ها را حفظ نمی‌کند. اما جالب است بدانید این تمرینی برای داشتن یک حافظه عالی است. هر روز یک شماره تلفن جدید بیاموزید و به خاطر بسپارید.

۴. روایتگری روزانه

هر روز صبح یک موضوع را در نظر بگیرید که برای گفتن آن آماده‌اید. این ماجرای قابل تعریف، می‌تواند درباره اتفاقی که اخیراً به‌قوع پیوسته یا حتی مربوط به گذشته شما باشد. سعی کنید سرگرم‌کننده‌ترین روش برای بیان داستان را بیابید.

این روایتگری، یک تمرین بسیار قوی برای پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل است.

با به کارگیری هرکدام از این تکنیک‌ها، می‌توانید قدرت حافظه خود را چند برابر کنید.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 2
    قرآن و دعا نخونید . نماز اول وقت نخونید . نماز شب نخونید . ضرر دارن . فقط شماره تلفن حفظ کنید .
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    3 1
    بذارید خیالتونو راحت کنم. سوشال داروینیسم یا انتخاب اجتماعی میگه که شما خنگولا حذف میشین تا نوابغی مثل من باقی بمونند. پس تلاش بیخود نکنید.
    • قربانی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      برو بمیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس