عکس/ واکسیناسیون شبانه‌روزی بزرگراه کردستان

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران رکورد واکسیناسیون هفتگی کرونا را در جهان شکست، گفت: در هفته جاری هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی با حضور در ستاد کرونایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام مقامات به این موضوع اذعان دارند که واکسیناسیون برای کنترل کرونا نقش اساسی دارد و همه باید برای این موضوع تلاش کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با تلاش‌های دولت سیزدهم و همکاری و همدلی وزرا جهشی در ورود و تولید واکسن ایجاد شد، گفت: امروز واکسن به صورت سیل به کشور سرازیر شده است که این موضوع در درجه اول نتیجه تلاش شخصی رئیس جمهور بود.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: بیماری‌های نوپدید جان مردم را تهدید می‌کند

عین‌اللهی ضمن تأکید بر تسریع در واکسیناسیون ادامه داد: واکسن به میزان فراوان وجود دارد و تأمین شده بنابراین واکسیناسیون باید در کرمانشاه تسریع شود و از ظرفیت و مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امروزه شاهد حضور پرشور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم افزود: امروز رکورد تزریق واکسن در هفته در دنیا را شکستیم و تاکنون رکورد واکسیناسیون هفتگی مربوط به آلمان با ۶ میلیون دز بود که این هفته در ایران هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن تزریق شد و این فاصله زیاد با آلمان تنها با مشارکت مردم محقق شده است.

عین‌اللهی ادامه داد: باید در یک هفته تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون در کرمانشاه به اتمام برسد و طبق مطالعات با واکسیناسیون به طور قطع میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت گفت: این موضوع برای ما قابل تحمل نیست که مردم را کنترل و کسب و کار آن‌ها را تعطیل کنیم.

وی ادامه داد: باید با انجام واکسیناسیون مردم را به سمت قرنطینه هوشمند هدایت کنیم و کسی که واکسینه می‌شود دلیلی ندارد قرنطینه شود و مسافرت نرود و هیچ دلیلی برای محدود کردن کردم و ممانعت از مسافرت‌ها نیست.

عین‌اللهی با اشاره به نزدیک شدن مراسم اربعین حسینی اظهارکرد: امسال جسم ما به اربعین نرفته، اما دل ما در آنجا حضور دارد و امید داریم سال‌های آینده این توفیق را پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه شهر شهیدان دفاع مقدس است و خاطره خوش حماسه‌های مردم کرمانشاه در دفاع مقدس فراموش نشدنی است عنوان کرد: مردم دلاور اسلام‌آباد غرب مقابل منافقان ایستادند و این اقدامات کرمانشاه را همچون نگینی قرار داده که در تاریخ ارزشمند است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم ما در دوران کرونا قهرمانانه ایستادند و بسیج یک فرهنگ است و امروز یک لفظ جدید با عنوان مدافعان سلامت مطرح شده که نشان دهنده فرهنگ ایثار است.

عین‌اللهی ادامه داد: در مدت شیوع کرونا بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم انقلاب شد و امروز روز جهاد فی سبیل الله و کمک به مردم است و برای مسئولان حوزه سلامت تلخ‌ترین موضوع دیدن مرگ و میر مردم است و این اخبار ناگوارترین اخبار برای ما است.

وزیر بهداشت گفت: امروز ما باید به داد مردم برسیم و مسئول در این شرایط نباید بخوابد و باید احساس مسئولیت کند و این توفیقی است که خداوند به ما داده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دیگر تکرار نمی‌شود هر کس در این شرایط نقش خود را به خوبی ایفا کند در تاریخ باقی می‌ماند عنوان کرد: مردم استان کرمانشاه ثابت کردند ایثارگر هستند و زلزله سرپل‌ذهاب و کمک‌های مردمی گواهی بر این موضوع است.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و درخواست داریم به بهداشت و خانه‌های بهداشت بیشتر توجه شود گفت: تغذیه همچون مصرف بی‌رویه نمک و شکر مشکلات اساسی سلامت مردم جامعه است که منجر به بیماری می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: از رشد و توسعه دانشگاه کرمانشاه بسیار خرسندم و این دانشگاه را تیپ یک می‌دانم. پروژه‌های ناتمامی در استان وجود دارد که به اتمام آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی همچنین به تسریع در بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید به سرعت واکسینه شوند و دانشگاه‌ها نیز به تدریج بازگشایی شود و شروع کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    لطفا در مورد کمبود داروهای اعصاب مثل پاروکستین خبر پخش کنید
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    5 0
    قبلا هم رکورد کاهش نرخ رشد جمعیت رو شکستیم. توسط وزارت بهداشت. مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      1 0
      دقیقا همینطوره و سوالی که پیش میاد اینه که اگر بعدا معلوم شد واکسن عوارض داره حتی در حد مرگ چه کسی و چه ارگانی مسئولیت رو قبول میکنه
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    10 5
    این رکوردها را کشور های دیگر 6 تا 7 ناه قبل طی کردند. این مدت تاخیر باعث افزایش چندین هزار مرگ بیشتر در ایران شد.
  • TR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    4 1
    به خدا قسم اگر کشور صاحب دلسوز داشت الان باید کلیه مقامات مسئول که ورود واکسن رو ممنوع و کم کاری کردند به جرم قتل در دادگاه محاکمه میشدند ، البته دادگاه خداوند براشون تلخ خواهد بود
  • GB ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    6 1
    آمار کشور دوست و برادر چین نشان می‌دهد که آنها واکسیناسیون سی میلیون نفر در روز را پشت سر گذاشتن حضرات چند میلیون تو شش ماه گذشته انجام دادن که رکورد دنیا را شکستن ،باز هم دروغ الله و اکبر
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    4 1
    به‌نظر وزیر محترم بهداشت واکنش چینی ها که از آغاز واکسیناسیون بیش از دو میلیارد دوز واکسن تزریق کرده اند( به طور میانگین هفته ای چهل میلیون دوز) به این خبر چیست؟ احتمالا خواهند پذیرفت که چهل میلیون از هفت میلیون کمتر است!
  • امير IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    10 0
    سرتون رو بندازيد پايين و با سرافكندگي تمام واكسيناسيونتون رو انجام بديد و نميخواد ركورد بشكنيد خواهر من ٣٦ سالشه و تيرماه دوز دوم فايزرش رو در انگلستان زده تموم شده بعد از تقريبا سه ماه ما رسيديم به ٣٦ ساله ها تازه دوز اول رو ميزنيم نميخواد ركورد بشكنيد ، سريع واكسيناسيون رو تموم كنيد
  • حسین IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    6 1
    سلام رکورد تزریق روزانه واکسن به تعداد ۳۰ میلیون دوز در روز قبلا توسط چین زده شد با ۴ ماه تاخیر مرگ فقط حدود ۲۴۰۰۰هزار سالمند رو رقم زدید محاکمه کنید مقصرین رو بجای مانورهای دروغین
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      0 2
      ایشون یک ماهه اومده سر کار. اونی که تاخیر کرد در واردات واکسن دولت قبل بود. بیدار شو از خواب
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 0
    آقای وزیر بهداشت مواظب باشید با این رکورد شکنی ها یک دفعه گریباچ نکنید.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    2 2
    درود بر دولت ریسی درود بر وزیر بهداشت جدید مرگ بر روحانی ظریف نوبخت نمکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس