ارتش سوریه در آستانه تسلط کامل بر استان «درعا» قرار گرفت

ارتش سوریه از طریق پیشبرد روند حل و فصل وضعیت افراد مسلح در مناطق غرب استان درعا در آستانه تسلط کامل بر این استان قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سانا، در پی توافق قبلی میان ارتش سوریه و افراد مسلح در درعا، امروز پنجشنبه نیروهای ارتش سوریه پرچم این کشور را بر فراز شهر «المزیریب» در حومه غربی درعا برافراشتند.

بیشتر بخوانید:

تسلط ارتش سوریه بر یک شهر دیگر؛ استان درعا در آستانه کنترل کامل

بر اساس این گزارش، درحال حاضر نیروهای ارتش سوریه برای تثبیت امنیت و ثبات در شهر مذکور مستقر شده اند. چندی پیش نیز نیروهای ارتش سوریه طی توافق با بزرگان عشایر منطقه و با میانجیگری روسیه، وارد شهرک «الیادود» در استان درعا شدند.

گفتنی است، شب گذشته «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه تحریم های غیرقانونی ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه مجازات دسته جمعی و تروریسم اقتصادی است، افزود که این امر به تلاش های دولت سوریه در زمینه انسانی و توانایی سوری ها برای دستیابی به نیازمندی های خود آسیب می زند.

وی همچنین افزود: ترکیه و مزدورانش مانع حرکت کاروان کمک های بشردوستانه به منطقه اتارب که دولت سوریه مجوز حرکت آن را به سازمان ملل داده بود، می شوند. بسام صباغ تاکید کرد که تحریم های اقتصادی غرب علیه سوریه موجب کمبود شدید غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و سوخت و برق شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس