انتقال دومین گروه از تروریست‌ها از درعا به شمال سوریه

منابع خبری از حرکت دومین گروه از تروریست‌ها از درعا به شمال سوریه خبر داد و اعلام کردند که تعداد این افراد ۵۳ نفر است که همراه با خانواده‌هایشان به شمال سوریه منتقل شدند.

به گزارش مشرق، الوطن سوریه در گزارشی با اشاره به اینکه احدی در شمال حلب منتظر تروریست‌هایی نیست که طبق توافق اخیر تصمیم به رفتن به شمال سوریه را گرفته‌اند، آورده است: منابع وابسته به مخالفان و نزدیک به شبه نظامیان ارتش ملی که ترکیه در مناطق تحت اشغال خود در حومه شمالی و شمال شرقی حلب ایجاد کرده است، از برخورد ناخوشایند با تروریست‌هایی که از جنوب سوریه به آنجا رفته‌اند، خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: تروریست‌هایی که پس از توافق اخیر در درعا البلد به سمت مناطقی شمال سوریه رفتند نه تنها مورد استقبال قرار نگرفته بلکه اجازه ورود به آنها داده نشده و اولین گروه از آنها هم که شامل هشت تروریست هستند، از سوی تروریست‌های مورد حمایت ترکیه بازداشت شده‌اند.

الوطن گزارش داد: شمار افرادی که از درعا البلد خارج شده اند به ۷۹ نفر رسیده است که شامل ۴۵ مرد، ۸ زن، ۲۶ کودک هستند که در دو اتوبوس به این مناطق حرکت کرده اند و قرار است که امروز به گذرگاه «ابو الزندین» برسند و از آنجا عازم مناطق تحت اشغال ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن در شمال شرق حلب شوند.

این منابع بیان کردند: دستوراتی به شبه نظامیان در گذرگاه ابوالزندین رسیده است که به این تروریست‌ها که همراه خانواده های خود درعا را به این گذرگاه می‌رسند، اجازه عبور از این گذرگاه ندهند.

منابع مذکور تاکید کردند: بهانه آنها عدم هماهنگی است و این همزمان با بازداشت هشت نفر از تروریست‌هایی است که قبلا از سوی پلیس نظامی وابسته به گروه تروریستی ارتش ملی به منظور بازجویی، بازداشت شده‌اند.

این منابع بیان کردند: این هشت تروریست همچنان در بازداشت به سر می‌برند و نیروهای سرویس اطلاعاتی ترکیه بر روند بازجویی به شکل مستقیم نظارت دارند.

این منابع درباره اهداف ترکیه اعلام کردند: ترکیه با این اقدامات هدفش مانع تراشی یا شکست حل و فصل بحران در درعا حرکت می‌کند تا این منطقه همچنان ناامن باقی بماند.

حرکت دومین گروه از تروریستها از درعا به شمال سوریه

همزمان منابع خبری از حرکت دومین گروه از تروریست‌ها از درعا به شمال سوریه خبر داد و اعلام کردند که تعداد این افراد ۵۳ نفر است که همراه با خانواده‌هایشان به شمال سوریه رفتند.

پیش از این الجزیره به نقل از منابع معارض گزارش داده بود: این توافق شامل دو مرحله اصلی برای مدت یک ماه است. در مرحله نخست، آتش‌بس ۱۵ روزه تا پایان ماه آگوست جاری خواهد بود؛ مشروط به اینکه گشتی‌های روس ناظر بر آتش‌بس باشند.

به گفته این منابع، در مرحله نخست، به وضعیت مخالفان مسلح حاضر در درعا البلد رسیدگی خواهد شد و کسانی که حاضر به حل و فصل وضعیت خود نباشند، به شمال سوریه فرستاده خواهند شد.

منابع مذکور تصریح کرد، در این مرحله، کمیته‌ای متشکل از سرویس اطلاعات سوریه، چند نظامی روس و ساکنان درعا البلد تشکیل خواهد شد. وظیفه این کمیته، نظارت بر نقشه راهی است که مرحله نخست آن با ورود نیروهای پلیس سوری به پاسگاه» العباسیه» درعا البلد به پایان خواهد رسید.

به گفته منابع معارض، مرحله دوم این نقشه راه از اوایل سپتامبر آغاز خواهد شد. در این مرحله، خدمات‌رسانی در درعا البلد آغاز می‌شود و مقرهای متعلق به نظامیان سوری و روس ایجاد خواهد شد تا وضعیت امنیتی این منطقه را تحت نظر داشته باشند.

ساکنان درعا البلد و دیگر مناطقی که تحت کنترل گروه‌های تروریستی قرار داشتند، بی صبرانه منتظر بازگشت به خانه و دیار خود هستند. ارتش سوریه به دنبال بسط سیطره بر تمامی مناطق در درعاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    13 4
    کار ادوغان منافقه، میخواد منتقلشون کنه افغانستان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس