جنایات ائتلاف سعودی فقط در مأرب؛ کشته و زخمی شدن 1700 نفر

استاندار مأرب در دولت نجات ملی یمن ضمن تشریح جنایات ائتلاف سعودی در «مأرب» گفت، ائتلاف متجاوز ۸۱۰ نفر از جمله ۱۱۷ زن و ۷۱ کودک را در مأرب به شهادت رسانده و ۸۹۶ نفر را مجروح کرده است.

به گزارش مشرق، «علی طعیمان» استاندار مأرب در دولت نجات ملی یمن گفت، ائتلاف سعودی جنایات وحشتناکی را در استان «مأرب» رقم زده است.

وی به شبکه «المسیره» گفت، ائتلاف متجاوز ۸۱۰ نفر از جمله ۱۱۷ زن و ۷۱ کودک را در مأرب به شهادت رسانده و ۸۹۶ نفر را مجروح کرده که در میان آنها ۹۸ کودک و ۷۸ زن دیده می‌شوند.

استاندار مأرب در ادامه تصریح کرد، این قربانیان در حالی هدف گرفته شده‌اند که در منازل، مسیرها، بازارها و مزارع خود بوده‌اند. ائتلاف سعودی مرتکب جنایاتی شده که عرق شرم بر پیشانی بشریت می‌نشاند. بسیاری از سرشناسان مأرب که حاضر به همکاری با ائتلاف نشده‌اند را کشته‌اند همانگونه که زنان و کودکان به صورت جمعی و وحشتناک کشته شده‌اند.

طعیمان افزود، در دیداری که با هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور انسانی داشته پرونده‌ای کامل درباره جنایات ائتلاف سعودی به وی تحویل داده است.

«عبدالخالق شریف» از مسؤولان شورای عالی امور انسانی در استان مأرب نیز به المسیره گفت، ائتلاف سعودی-آمریکایی و مزدوران آنها بیش از ۳۵ هزار نفر را از شهرهای مختلف مأرب آواره کرده‌اند.

وی افزود، این یک فاجعه واقعی است، آوارگان وضعیت بسیار سختی دارند و بسیاری از آنها در فضای آزاد و زیر نور داغ خورشید یا سرمای شب هستند.

شریف افزود، ائتلاف سعودی از آوارگان به عنوان سپر انسانی و برگ فشار استفاده می‌کند و از سازمان‌های بین‌المللی درخواست می‌شود اماکنی امن برای آوارگان ایجاد شود.

وی در ادامه گفت، تخلف‌های گسترده‌ای علیه آوارگان توسط مزدوران ائتلاف انجام شده از جمله اینکه پانزده زن به دست آنها ربوده شده است.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء (پایتخت) از سال گذشته (۲۰۲۰) آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

استان مأرب از استان‌های برخوردار یمن از منابع طبیعی مثل نفت و گاز است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته و جبهه ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان آن در موضع ضعف قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس