کد خبر 1272652
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
سلیمی نمین

کارشنای مسائل سیاسی گفت: دولت آقای رئیسی، قابلیت هایی دارد که اگر این قابلیت‌ها، برای حل مسائل در جامعه استفاده شود، می‌تواند اعتماد لطمه خورده را بازسازی کند.

به گزارش مشرق، گفت‌وگویی با مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و چهره سیاسی اصولگرا انجام شده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

دولت گذشته در تضعیف رابطه بین دولت و ملت نقش جدی ایفا کرد

- دولت آقای رئیسی، قابلیت هایی دارد که اگر این قابلیت‌ها، امکان ترمیم اعتماد ملت به دولت یا یک نوع بازسازی مسائل در جامعه ما باشد می‌تواند سرمایه‌ای را برای بازسازی آنچه که لطمه خورده، فراهم بیاورد.

- در واقع همه معتقدیم در دولت گذشته، به برخی سرمایه‌های حکمرانی در کشور لطمات جدی وارد شده است از جمله ارتباط بین ملت و دولت، یک سرمایه قابل تأملی است.

ایران بسیاری از معضلات را با اتکا به مردم پشت سر گذاشته است

- تاکنون ایران بسیاری از معضلات و مشکلات خودش را با اتکا به سرمایه مردم پشت سر گذاشته است.

- اگر در جنگ پشتیبانی ملت را نداشتیم قطعا در برابر آن تجمیعی که حول عراق صورت گرفته بود، زمین می‌خوردیم و تجزیه می‌شدیم اما پشتیبانی بسیار قوی ملت از دولت و حاکمیت موجب شد که در این هجمه بسیار گسترده و قدرتمند، ما تقریبا پیروز از میدان خارج شویم.

- این پشتوانه در سال های گذشته لطمه خورده است یعنی دولتمردان بیشتر متوجه منافع و مصالح خودشان بودند تا اینکه ارتباط خودشان را با مردم، توسعه و گسترش دهند به خصوص دولت گذشته در تضعیف رابطه بین دولت و ملت نقش جدی ایفا کرد.

اعتماد جامعه باید بازسازی شود/ مهمترین سرمایه دولت رئیسی جوانگرایی است

- زمانی که رییس دولت قبلی، به هیچ وجه در هیچ محیطی حاضر نمی شد و حاضر نبود که آن اعتماد جامعه را به سمت خودش جلب کند، در نتیجه، اینها لطمه خورده است و باید بازسازی شود.

- این دولت ظرفیت بسیار مناسبی هم در درون خودش و هم در بیرون خودش برای بازسازی این اعتماد دارد  ازاین رو شاید اولین دولتی است که ظرفیت خوبی را بعد از سال‌ها در این عرصه ایجاد کرده است.

- شخص رئیس‌جمهور و برخی از نیروهای کابینه او این ویژگی‌ها را به خوبی دارند. از نظر من ویژگی دیگری که سرمایه ما محسوب می‌شود بحث جوان گرایی است.

جوانگرایی در دولت رئیسی هم مایه خوشحالی است هم نگرانی

- جوانگرایی هم به خوبی در این دولت پیگیری شده است البته جوانگرایی در کنار امیدآفرینی، نگرانی‌هایی را هم به دنبال دارد چون نیروهای جوان، در یک سری عرصه ها، خودشان را نشان ندادند یا اگر در عرصه‌هایی نشان دادند عرصه‌هایی در سطوح بسیار پایین بود و در سطوح کلان، خودشان را ثابت نکردند.

- از سوی دیگر، جای خوشحالی دارد به دلیل اینکه آن حلقه‌های زنجیره قدرتی که در گذشته وجود داشته و شکسته نشده بود، تا حدودی شکسته شده و در این دولت، اهتمام جدی نسبت به این مسئله مهم به وجود آمده و این مایه خرسندی است.

کارشنای مسائل سیاسی گفت: دولت آقای رئیسی، قابلیت هایی دارد که اگر این قابلیت‌ها، امکان ترمیم اعتماد ملت به دولت یا یک نوع بازسازی مسائل در جامعه ما باشد می‌تواند سرمایه‌ای را برای بازسازی آنچه که لطمه خورده، فراهم بیاورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تندیس IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    اقای سلیمی نمین گفته اعتماد مردم باید بازسازی بشه ، این مصداق ضرب المثلیه که میگه یه دیوونه سنگی تو چاه میندازه که صدتا عاقل باید جمع بشن درش بیارن ! یکی نیستش به این عباس اقای گل بگه همفکران شما این سنگ رو تو چاه انداختن و حالا این دولت باید بیاد اصلاحش کنه . اعتماد مردم رو کی از بین برد ، ایا دولت اصلاحات روحانی اعتماد مردم رو از بین نبرد ؟ ایها الناس شما بگین کودوم....سنگو انداخت تو چاه ؟
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    خخخخخخ.... نه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس