کد خبر 1238940
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

به گزارش مشرق محمد صادق کوشکی در کانال ایتای خود خود نوشت: مهمترین آسیبی که روحانی و مدیرانش به ج.ا.ا وارد کردند ایجاد بی اعتمادی عمیق به حاکمیت در جامعه و کاهش جدی سرمایه اجتماعی دولت، بود.

روحانی و مدیرانش عمدا و آگاهانه به گونه ای عمل کردند که جامعه اعتماد خود به حاکمیت و قوه مجریه را از دست داد . مدیران پیر و اشراف منش روحانی آنچنان خود را از مردم بالاتر و برتر می دانستند که روز به روز بر ارتفاع دیوارهای میان خود و مردم اضافه می کردند و طبیعی است که احساس جامعه  نسبت به چنین مدیران و افرادی چیزی جز تنفر نباشد.

به همین دلیل گام‌ اول رئیسی برای حل مشکلات مختلف کشور، باید بازسازی اعتماد مردم به دولت و بازگرداندن سرمایه اجتماعی حاکمیت باشد چرا که با وجود این بی اعتمادی و بدون سرمایه اجتماعی، هیچ دولتی قادر به نوسازی اقتصادی و حل مشکلات متعدد معیشتی ، فرهنگی ، اجتماعی و..... نخواهد بود.

 اولین اقدامی که می تواند اعتماد مردم به دولت رئیسی را جلب کند انتخاب وزیران و مدیرانی است که اعتقاد و توان همکاری با مردم و ایجاد رابطه صمیمانه و صادقانه با جامعه را داشته باشند. ( اعتماد

مردم به شخص رئیسی در مقام ریاست قوه قضائیه و نامزد ریاست جمهوری، با اعتماد به « دولت رئیسی» متفاوت است)

مدیرانی که مزه ریاست و نگاه از بالا به پایین را نچشیده و محرومان و مستضعفین را ولی نعمت خود بدانند و کار ٢۴ ساعته و با برنامه را  «وظیفه شرعی» خود بدانند و برایشان میزان حقوق و مزایا و حق

ماموریت و امکانات رفاهی، اهمیت نداشته باشد ( همان گونه که این امور برای شهدای مدافع حرم اهمیت نداشت)

مدیرانی که نخواسته اند معنی جناح بازی و اتصال به باندهای قدرت طلب را بفهمند و به در و دیوار هیچ ستادی آویزان نشده و دخیل نبسته اند.

مدیرانی که مجیزگو و دست پرورده احمدی نژاد نبوده و اصراری بر اضافه کردن « حضرت آیت الله دکتر» به اول نام رئیس جمهور منتخب ملت ایران ندارند!

مدیرانی که با هزار کلک، اسم خود را به عنوان وزیر احتمالی کابینه رئیسی مطرح نکرده و در دولت‌های نهم و دهم برای خوشایند قبیله مشایی، خوش رقصی نکرده و احکام الهی را زیر پا نگذاشته باشند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    32 3
    روحانی و مدیرانش "عمدا و آگاهانه" به گونه ای عمل کردند که جامعه اعتماد خود به حاکمیت و قوه مجریه را از دست داد ./// همه نکته در همین "عامدانه و آگاهانه" بودن اقدامات جناب شیخ است. او خوب می دانست چه می کند و عواقبش چیست نه اینکه تازه صبح جمعه متوجه شده باشد. همه کارهایش از روی نقشه و با طراحی قبلی بوده.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    26 5
    رحمت بر شیری که خوردی
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    18 1
    باید بدون هیچ رحم و عطوفتی همه این اموال و پول هایی که این مدیران بی کفایت و خائن به ستم خورده اند از حلقوم شان بیرون کشیده شود از صدر تا ذیل
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    19 1
    از اقای رئیسی خواهش می کنیم، که حواسش به کشمیری های .... باشد ، کشمیری هم قبل از نماز صبح به منزل شهید بهشتی زنگ می زد و التماس دعا در نافله شب داشت و بعد از نفوذ و اعتماد سازی ....
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    8 9
    کینه احمدی نژاد بدجوری کر و کورت کرده لیاقت شما همون جناب آیت الله دکتر روحانی هست با اون وزرای متکبرش
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 0
    بنظر من یکی از کارهایی که دولت جدید باید بکنه همه جا اعلام کنن اسم شون صدا بزنن آقای دکتر رو از القاب حذف کنن مثلا بگن آقای رئیسی نه آقای دکتر خلاصه این القاب رو فرهنگ سازی بکنن تا حذف بشه تو انتخابات شوراها همه یه مهندس به اسم شون اضافه کرده بودن پرستار معلم کارمن بانک و...همه مهندس شده بودن انگار قبل اسم شون دکتر یا مهندسی نباشه یه چیزی کم دارن
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 2
    قبل از اولین اقدام بهتره اخرین اقدام ایشون در قوه فکری به حال سربازی اجباری باشه
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 1
    احسنت ، شیر مادرت حلالت اقا محمد صادق
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    5 0
    مسئله اصلی اینه که اگر روحانی هیچ کاری نمی‌کرد اوضاع بهتر از چیزی بود که الآن هست!
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 2
    با خوب و بد روحانی کاری نداریم ولی گروهی که الان قدرت را بدست گرفتند ۸ سال تلاش کردند
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    الان مثلا خود جنابعالی از کدام دسته ای؟ کدام مقام و صندلی را شایسته خود یا همفکرانت میدانی؟! بزرگترین مشکل آقای رئیسی اتفاقا همین است که هر کسی از ظن خود شد یار او !!!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 1
    درود بر روحانی
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      0 0
      سلام برسان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس