کد خبر 1272581
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
شلیک موشک‌های کره شمالی از ریل قطار+عکس

خبرگزاری دولتی کره شمالی با انتشار جزئیاتی از جدیدترین آزمایش‌های موشکی این کشور گزارش کرد که موشک‌های پیونگ یانگ از روی قطار پرتاب شده است.

به گزارش مشرق، در پی آزمایش موشکی روز گذشته (چهارشنبه) کره شمالی، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) امروز (پنجشنبه؛ ۱۶ سپتامبر) با انتشار جزئیاتی از این آزمایش موشکی گزارش کرد که موشک‌هایی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد، آزمایشی از یک «سامانه موشکی جدید مستقر بر روی قطار» بود که به عنوان یک ضدحمله بالقوه در مقابل هرگونه نیرویی طراحی شده است که تهدیدی برای کشور کره شمالی محسوب شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش کرد موشک‌هایی که روز چهارشنبه آزمایش شدند مسافت ۸۰۰ کیلومتر را طی کردند، سپس هدفی را در دریا در امتداد ساحل شرقی کره شمالی مورد حمله قرار دادند.

شلیک موشک‌های کره شمالی از ریل قطار +عکس

بنا بر گزارش رویترز، روز چهارشنبه، مقام‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی را درست چند روز پس از آن شناسایی کردند پیونگ یانگ یک موشک کروز را آزمایش کرده بود. تحلیلگران گفته بودند که موشک کروز احتمالاً قابلیت‌های هسته‌ای دارد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی درست همان روزی انجام گرفته است که کره جنوبی نیز یک موشک بالستیک زیردریایی پرتاب (SLBM) شلیک کرد و به اولین کشور بدون سلاح اتمی تبدیل شد که چنین سامانه‌ای را توسعه داده است.

طبق گزارش رویترز، دو کشور کره در رقابت تسلیحاتی بسیار شدیدی با یکدیگر قرار دارند و دو طرف در مناسبات مختلف موشک‌ها و تسلیحات قدرتمندی را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

شلیک موشک‌های کره شمالی از ریل قطار +عکس

آزمایش‌های موشکی کره جنوبی واکنش‌های بین‌المللی به همراه داشته است به طوریکه ایالات متحده گفته است که این آزمایشات نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای همسایگان پیونگ یانگ است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارش خود درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی گزارش کرد که آزمایش موشکی جدید کره شمالی توسط یگان موشکی قابل حمل بر روی قطار که اوایل امسال سازماندهی شده بود، انجام گرفته است.

«پاک جونگ چون» عضو هیأت رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران کره که بر آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نظارت داشت، در خصوص جزئیات این آزمایش موشکی گفت: «سیستم موشکی قابل حمل بر روی قطار به عنوان یک ابزار ضدحمله کارآمد با قابلیت رویارویی با یک ضربه شدید چندجانبه نیروهای تهدیدکننده استفاده می‌شود».

شلیک موشک‌های کره شمالی از ریل قطار +عکس

تصاویری که رسانه‌های دولتی کره شمالی منتشر کرده‌اند، یک موشک سبز زیتونی رنگ را در حالی نشان می‌دهد که در میان ستونی از دود و شعله‌های آتش از سقف یک قطاری که بر روی ریل قطار در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته، به سمت آسمان شلیک می‌شود.

کره جنوبی پیش از این گزارش کرده بود که موشک‌ها از منطقه درون مرزی مرکزی «یانگدوک»   شلیک شده‌اند.

«آدام مونت» عضو ارشد فدراسیون دانشمندان آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر قرار داد در خصوص جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی نوشت: «موشک‌هایی که از ریل قطار پرتاب می‌شوند گزینه نسبتاً ارزان و قابل اعتماد برای کشورهایی است که به دنبال بهبود قابلیت‌های بقای نیروهای هسته‌ای خود هستند».

شلیک موشک‌های کره شمالی از ریل قطار +عکس

تحلیلگران بر این باورند که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی احتمالاً زمینه را برای توسعه موشکی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای مجهز به سلاح هسته‌ای پرتاب فراهم می‌آورد.

روز گذشته (چهارشنبه)، ساعاتی پس از آن که خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد که «یپونگ‌یانگ»، پرتابه ناشناسی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی دو موشک بالستیک را از امتداد سواحل شرقی خود پرتاب کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش کرده است که جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در حالی صورت گرفته است که « «وانگ یی» وزیر خارجه چین برای برگزاری نشست‌هایی با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور برای بحث درباره دیپلماسی به بن بست خورده با کره شمالی به سئول سفر کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    3 0
    ریل نابود شد که
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    9 4
    بسیار شیک و عالی
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    7 1
    بهترین الگو برای ایران همینه اصلا باید بشیم کره شمالی
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    42 7
    کشوری که فقط موشک دارد
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      10 1
      تا چند سال دیگه قیافه شما دیدن داره وقتی زرادخانه هسته ای کره شمالی تکمیل بشه ببین همین امریکا جونت درد به در دنبال مصالحه میفته شما احمقا نمیفهمید
    • US ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      7 0
      از کجا میدانی‌ هیچ چیز ندارند، اتفاقا تمام نیاز‌های زندگی را تامین هستند و همه مردم کار میکنند. ولی‌ زندگی‌ ساده و بدور از اشرافی گری، بدون دنیای مصرفی و گول زننده برند ها: بدون گوچی و اپل و شنل و زهر مار هم میشود سالمتر زندگی‌ کرد.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 1
      اینی که با آیدی آمریکا اومده داره از زندگی به اصطلاح ساده زیستی و در واقعیت فلاکت بار ملت کره شمالی دفاع می‌کنه بگم . تو وقتی نون نداشته باشی بخوری ، فیلم نتونی ببینی ، لباسی که میخوای نتونی بپوشی و آزادانه زندگی کنی . این اسمش چیه ؟ بزار یک چیز راحت بگم بهت ، کل کشور های اون منطقه به بهترین سلاح ها مجهزن . کره شمالی هم جز بمب های نامتعارف هیچی نداره . درباره نیرو هوایی بخوان ، ۱۰۰ سال پیش جنگنده و پهپاد خریده و هیچی نداره . سربازانش با یک تیکه نون راضی میشن بیان تو جبهه مخالف . اگر صدام ۳ هفته دوام آورد اینو اگر بمب اتم ازش بگیری ۲ ساعت دوام نمیاره . بله البته عدم شجاعت کشور هابی مثل کره و ژاپن باعث شد این کشور اینجوری بشه . ۳۸ سال وقت داشتن با یک حمله دقیق کل تاسیسات اتمی کره رو از بین ببرن . ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۰ تحقیق های اولیه برای هسته ای شدن انجام شد . ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴ رفتن تو فاز ساختن رآکتور و غنی سازی اورانیوم فلزی . تو اون ۱۴ سال بهترین وقت بود . همیشه هم به بهترین سلاح ها از اف ۱۶ و اف ۱۵ بگیر تا الان که اف ۳۵ اومده مجهز بودن ، هم سنگاپور هم استرالیا هم کره جنوبی هم ژاپن و هم تایوان .
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    4 10
    از نظر نظامی کار بیهوده ای هست شلیک از قطار چون با وجود موشک های نقطه زن ، اشتباهه که محل پرتاب موشک رو به راحتی لو بدی. و همه کشورها به سمت مخفی کردن محل پرتاب هستن. یعنی کشنده ها رو هم مخفی میکنن و به سیلوی موشکی روی آوردن اما کره شمالی رفته روی قطار . عجیبه
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    4 5
    قطار که چیزی نیست،ماتو ایران لانچرهای وانتی در مشاغل مختلف داریم،اعم از: آهن آلات وضایعاتی وسمساری ومیوه فروش وپیازوسیب زمینی فروش وماهی فروش و....!
  • فراجناحی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 6
    باعث اتش سوزی جنگل شده،
  • آرش کمانگیر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    6 4
    به نام خدا. سلام . این روش برای پرتاب موشکهای بالستیک ایران هم بسیار مفید است و تونلهای متعدد مسیر راه آهن مخفیگاههای خوبی برای پرتابگرهای موشکهای بالستیک هستند ضمن اینکه تغییر موضع پرتابگرهای ریلی هم بسیار سریع میتواند انجام شود .
  • نون FR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    14 3
    نون ندارند بخورند اما مدیریت دارند که با همان منابع اندک هم بتوانند قدرتی برای خودشان بشوند ما فقط در 15 سال گذشته هزار و سیصد میلیارد دلار درامد داشتیم اما سر سوزنی مدیریت نه
    • RO ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      7 0
      وقتی اختیار کشور دست کسی باشه که خودش خودش رو قبول نداره نباید توقع بیشتر از این داشت
  • US ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    6 0
    چرا قطار؟ ریل قطار براحتی قابل شناسائی و زدن است. ایران کار درست تری می‌کند: لانچرهای متحرک و سیلوهای زیر زمینی‌.
  • علی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 4
    از ریل موشک ننداز ، از سفره مردمت علف و قورباغه خوردنو بنداز بیرون
  • TR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 8
    اين كشور فقط به موشك فكر مي كنه معلوم نيس با كي مي خواد بجنگه و براي چي بجنگه مردم كره بدبخت ترين مردم دنيا هستن وتحت شديدترين فشارهاي تجريمي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس