شرکت فایزر: اثربخشی این واکسن به مرور زمان از بین می‌رود

شرکت داروسازی فایزر آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که اثربخشی واکسن کرونا تولید شده این شرکت با گذشت زمان از بین می‌رود و برای بازگشت موثر این واکسن دریافت دٌز تقویتی نیاز است.

به گزارش مشرق، شرکت فایزر اعلام کرد، داده‌های ایالات متحده و اسرائیل نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن کرونا با گذشت زمان کاهش می یابد و یک دٌز تقویت کننده در دفع ویروس موثر خواهد بود.

شرکت فایزر قرار است جزئیات بیشتر توضیحات در مورد اثربخشی واکسن کرونا را در روز جمعه در جلسه مشاوران سازمان غذا و دارو ارائه دهد.

شرکت داروسازی فایزر تصریح کرد: مجموع داده‌های موجود نیاز بهداشت عمومی به دٌز تقویت کننده سوم تقریباً ۶ ماه پس از دریافت دز دوم واکسن برای افراد ۱۶ سال به بالا را پیشنهاد می‌کند.

به گفته محققان شرکت فایزر، کاهش اثربخشی واکسن عمدتا به دلیل تضعیف پاسخ‌های ایمنی واکسن در طول زمان است.

به گزارش مجله ساینس نتایج مطالعه‌ای جامع در آمریکا نشان می‌دهد، واکسن‌های کووید ۱۹ علیه گونه دلتا موثر هستند و از بستری‌شدن و مراجعه اورژانسی به بیمارستان بر اثر کرونا جلوگیری می‌کنند. همچنین واکسن مدرنا در مقایسه با فایزر و جانسون اند جانسون علیه گونه دلتای کرونا موثرتر است.

بر اساس این مطالعه، واکسن‌ها نقش موثری روی گونه‌های جدید کرونا دارند و مانع از بستری شدن در بیمارستان بر اثر کرونا می‌شوند.

این مطالعه بیش از پیش ضرورت واکسیناسیون را روشن می‌کند و به شدت تاکید دارد واکسیناسیون برای جلوگیری از مرگ‌ و میر و مهار پاندمی کووید ۱۹ ضروری است.

بررسی نتایج مطالعات دقیق در حالی انجام می شود که محققان در تلاش هستند تا تاثیر واکسن روی گونه‌های دیگر را مورد ارزیابی قرار دهند. در حال حاضر گونه دلتا یکی از مهمترین نگرانی‌های حوزه بهداشت است. گونه دلتا از هند سرچشمه گرفته و از اواسط ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی با سرعت در سراسر جهان منتشر و خبرساز شد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و بیماری‌های آمریکا، ۸۰ درصد از بیمارانی که در گروه آماری این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، به گونه دلتا مبتلا هستند و انتظار می‌رود در نقاط مختلف جهان نیز وضع به همین منوال باشد. بر اساس آمار این گونه بسیار مسری است و به راحتی منتقل می‌شود؛ بنابراین احتمال می‌رود بیشتر موارد ابتلای جدید را به خود اختصاص دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    5 1
    توجیه تلفات بیش از 2000 نفری دیروز آمریکا! بالاخره پذیرفتند واکسن زده ها هم دارند می میرند...!
  • پیروزه IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    5 0
    کی میشه بیایند واکسن برکت ازایران بخرند ایرانی واکسن برکت بزن تعصبت کجا رفته.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 4
      دو نفر از آشناهای ما پس از زدن واکسن برکت به کرونا مبتلا شدن بهشون گفتن شما حتما ناقل بودین ولی جالبه افرادی که واکسنهای دیگه رو زدن هیچکدوم ناقل نبودن و کرونا نگرفتن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس