کد خبر 1272419
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
دعوت

سفیر آفریقای جنوبی در دیدار با وزیر امور خارجه با تسلیم پیام تبریک وزیر خارجه این کشور، ضمن تکرار دعوت از رئیسی برای سفر به پرتوریا، ابراز امیدواری کرد که این سفر در سال آینده میلادی انجام شود.

به گزارش مشرق، «ویکا خومالو» سفیر آفریقای جنوبی در تهران امروز (چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و ضمن تقدیم پیام تبریک خانم «نادلی پاندرو» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی به وی، سلام‌های گرم وزیر خارجه این کشور را ابلاغ کرد.

سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک کمیته سیاسی در تهران و همچنین کمیسیون مشترک در آفریقای جنوبی برگزار شود.

وی با تکرار دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به پرتوریا، ابراز امیدواری کرد این سفر در سال آینده میلادی و پس از کمیسیون مشترک انجام شود.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تأکید بر اهمیت کشورهای آفریقایی و از جمله آفریقای جنوبی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی در دوره جدید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در همین راستا بر اهمیت برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک به ریاست وزرای امور خارجه، کمیته سیاسی در سطح معاونان وزرای امور خارجه و سایر کمیته‌های فرعی بین دو کشور اشاره و ضمن برشمردن اهمیت دیدار رسمی رئیس جمهور آفریقای جنوبی در زمان تصدی مقام معاونت رئیس‌ جمهور در آبان ماه ٩۴، دیدار رئیس جمهور کشورمان از پرتوریا را نقطه عطفی در مناسبات دو کشور خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین از حمایت‌های آفریقای جنوبی از ایران در دوره عضویت در شورای امنیت و همچنین مردم فلسطین تقدیر کرد.

خانم «نادلی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی پیش از این در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را  تبریک گفت و در این پیام آمادگی خود را  برای همکاری با امیرعبداللهیان در جهت تقویت روابط بین دو کشور و ارتقای مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و همکاری‌های بین‌المللی اعلام کرد.

خانم «نادلی پاندور» ابراز امیدواری کرد هر زمانی که فرصت مناسب باشد، در چارچوب کمیسیون مشترک دوجانبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص توسعه روابط بین آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 2
    می تواند به خارج برود ؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      آره مثل ظریف که تحریم بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس