کد خبر 1272399
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

تمامی اشخاصی که از گوشی موبایل استفاده می‌کنند، به طور کامل یا تا حدودی با لوازم جانبی موبایل آشنایی دارند. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، بازار لوازم جانبی موبایل نیز روز به روز متنوع‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود. وجود برخی از این لوازم‌های جانبی در کنار موبایل ضروری بوده، ولی بعضی از آن‌ها فقط با توجه به نیاز و سلیقه افراد تهیه می‌شوند. به طور مثال، معمولاً باتری گوشی به مرور زمان دچار مشکل شده و سریع با کمبود شارژ مواجه می‌شود، در این صورت یا باید باتری گوشی تعویض شود یا هر لحظه به شارژر متصل باشید که قطعا در هر لحظه و هر مکانی امکان استفاده از شارژر نیست. در این صورت بهترین پیشنهاد، داشتن پاور بانک است. از دیگر لوازم جانبی موبایل می‌توان به؛ قاب، گلس، هدفون، هندزفری، کارت حافظه، شارژر وایرلس و... اشاره کرد. ما در این مقاله به معرفی و بررسی انواع مختلف از لوازم‌های جانبی موبایل می‌پردازیم. پس اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید و یا قصد خرید یکی از این لوازم‌های جانبی را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

پاوربانک

معرفی پرکاربردترین لوازم جانبی‌های موبایل

تصور کنید در یک مکانی هستید و شارژ گوشی شما در حال اتمام است و شما هم شدیداً به گوشی نیاز دارید اما هیچ دسترسی به پریز برق ندارید که بتوانید گوشی خود را شارژ کنید، در این لحظه تنها چیزی که به شما کمک می‌کند، وجود یک پاور بانک است. پاوربانک یک باتری و یا شارژر همراه بسیار قوی است که به راحتی قابل حمل بوده و به همین علت می‌توان انواع وسایل الکتریکی از قبیل گوشی همراه، تبلت، دوربین‌های پیشرفته و... را به وسیله آن شارژ کرد. قیمت پاوربانک با توجه به نوع برند و ظرفیت آن که چند میلی‌آمپر بر ساعت باشد متغییر است. شما برای خرید پاوربانک می‌بایست مقدار ظرفیت آن را نسبت به کارکردی که مد نظر دارید انتخاب کنید.

محافظ صفحه نمایش (گلس)

امروزه اکثر گوشی‌های مدرن از صفحه نمایش گوریلا گلس استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه گوریلا گلس نسبت به سایر صفحه نمایش‌ها مقاومت بالایی دارد، اما باز هم تضمینی نیست که اگر گوشی شما به زمین برخورد کرد آسیبی نبیند و یا اصلا خط و خش بر روی صفحه ظاهر نشود. با این تفسیر برای اینکه دیگر نگرانی بابت صفحه نمایش نداشته باشید می‌توانید یک محافظ صفحه نمایش (گلس) بر روی گوشی نصب کرده و با خیالی آسوده از گوشی موبایل خود استفاده کنید. گلس به عنوان یک محافظ باعث می شود که صفحه نمایش گوشی شما در برابر ضربه و برخورد اجسام تیز مصون بماند و هیچ خط و خشی بر روی آن ایجاد نشود.

قاب و گارد گوشی

قاب یکی از ضروری‌ترین لوازمی است که به هنگام خرید گوشی باید تهیه کنید. قاب‌ها دارای تنوع زیادی در جنس و طرح هستند که از انواع پرکاربرد آن می‌توان به: پلاستیک، سیلیکون، قاب پارچه‌ای، ژله‌ای، آکواریومی و... اشاره کرد. قاب‌ها علاوه بر محافظت از بدنه و صفحه نمایش باعث زیبایی ظاهر گوشی نیز می‌شود. سعی کنید هنگام خرید قاب گوشی، یک قابی را انتخاب کنید که تا جای ممکن، ارتفاع لبه‌های آن از لبه‌های گوشی شما بیشتر باشد تا در هنگام ضربه به گوشی، به صفحه نمایش و بدنه گوشی شما آسیبی وارد نشود.

کارت حافظه

بعضی اوقات علاوه بر حافظه داخلی گوشی، شما نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره سازی داده‌های خود دارید، در این صورت کارت حافظه یا همان SD Card به عنوان یک حافظه جانبی بهترین انتخاب برای ذخیره و حفظ اطلاعات شما می‌باشد.

شارژر وایرلس

استفاده از شارژر وایرلس یا همان شارژر بی‌سیم به این صورت است که شما گوشی همراه خود را بدون اتصال کابل شارژر و فقط با قرارگیری موبایل بر روی دستگاه وایرلس به آسانی شارژ می‌کنید. روش کارکرد شارژرهای بی‌سیم، تبدیل جریان الکتریکی به میدان مغناطیسی قابل انتقال می‌باشد. نکته قابل ملاحظه در استفاده از این شارژرها این است که همزمان که گوشی در حال شارژ شدن می‌باشد، امکان استفاده از گوشی موبایل نیست. البته ناگفته نماند که تعداد گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند بسیار محدود بوده و بیشتر شامل گوشی‌های پرچمدار می‌شود.

مقایسه هدفون، هندزفری و هدست

هدفون، هندزفری و هدست از ابزارهای ارتباطی و شنیداری می‌باشند که با وجود عملکردهای مشابهی که دارند، هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی نیز هستند. دانستن این ویژگی‌ها می‌تواند کمکی باشد تا افراد هنگام خرید هر کدام از این لوازم، محصولی متناسب با هدف مورد نظر خود تهیه کنند.

هدست

هدست نوعی هدفون است که علاوه بر دو گوشی برای گوش‌دادن، یک میکروفون هم برای برقرار کردن ارتباط کلامی دارد. جالب است بدانید که هدست‌ها از لحاظ تعداد گوشی به دو دسته مونو و استریو تقسیم می‌شوند. هدست بیشتر در مراکز تماس، ضبط فیلم آموزشی و همینطور برای بازی‌های کامپیوتری آنلاین که نیاز هست به صورت همزمان با بازی، شرکت‌کنندگان با همدیگر ارتباط کلامی نیز داشته باشند، کاربرد دارد.

هدفون

هدفون وسیله‌ای است با دو گوشی به نسبت بزرگتر از هدست، تا از ورود صدای محیط به گوش شما جلوگیری کند. هدفون‌ها در دو مدل بی‌سیم و سیمی وجود دارند و در وسایلی از جمله: گوشی موبایل، PC، MP3 Player و .... استفاده می‌شوند. مدل‌های بی‌سیم معمولاً بر پایه امواج رادیویی، بلوتوث یا دیگر شیوه‌های ارتباط از راه دور ساخته می‌شوند اما مدل‌های سیمی آن با توجه به نوع فیش اتصالی طبقه‌بندی می‌شوند. این هدفون‌ها به دلیل پشتیبانی از سیستم استریو، در کارهای مربوط به صدا و موسیقی بسیار پرکاربرد هستند. شما در هنگام خرید هدفون می‌بایست با توجه به ویژگی‌هایی مثل قیمت هدفون، مدل آن مثل بی‌سیم یا سیمی بودن، یک هدفون مناسب با نوع کارکرد مورد نظرتان تهیه کنید.

هندزفری

Earphone یا همان هدفون داخل گوش که اکثرا با نام هندزفری شناخته می‌شود، وسیله‌ای است که امروزه جزو لوازم جانبی همه گوشی‌های همراه می‌باشد. هندزفری برخلاف هدفون و هدست، دارای گوشی‌های کوچکی است که داخل گوش قرار می‌گیرند و همانند هدفون و هدست، قسمتی که بر روی سر جهت اتصال دو گوشی است را ندارد. هندزفری با استفاده از سیم به وسایل دیگر مرتبط می‌شود و به دلیل داشتن ابعاد کوچک و وزن سبک به راحتی درون کیف و جیب شما قرار می‌گیرد و حمل آن آسان است. هندزفری نیز همانند هدست دارای میکروفون برای برقرارکردن ارتباط کلامی می‌باشد ولی این میکروفون به اندازه میکروفون هدست قوی نیست با این وجود برای استفاده روزانه افراد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. لازم به ذکر است به دلیل اینکه هندزفری داخل گوش قرار می‌گیرد، در استفاده طولانی مدت می‌تواند به سیستم شنوایی آسیب وارد کند ولی هدفون و هدست چون اطراف گوش را می‌پوشانند برای استفاده در زمان‌های طولانی مناسب هستند.

سایر لوازم‌های جانبی گوشی‌

معرفی پرکاربردترین لوازم جانبی‌های موبایل

  • اسپیکر بلوتوثی
  • کابل OTG
  • کابل تبدیل
  • کابل AUX
  • کیف هوشمند
  • گلس محافظ لنز دوربین
  • مونوپاد
  • ساعت هوشمند

جمع‌بندی

داشتن لوازم‌های جانبی متعدد می‌تواند استفاده از گوشی‌های هوشمند را برای شما لذت بخش‌تر کنند. در این بین وجود یکسری از این لوازم در کنار گوشی‌های موبایل امری ضروری است ولی خرید برخی از آن‌ها کاملاً سلیقه‌ای بوده و هر فرد بسته به نوع نیازی که دارد، یکی از لوازم نام برده شده در فوق را خریداری می‌کند. ایسل به عنوان یک فروشگاه آنلاین معتبر دارای بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم جانبی گوشی، تبلت و ساعت هوشمند است که شما می‌توانید با مراجعه به این سایت به آسانی محصول موردنظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس