ویژه ها

در دولت روحانی، دولتمردان و رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به هیچ عنوان به این مسئله اشاره نمی کردند که واکسن ها سفارش داده شده و خریداری شده و باید چند ماهی سپری شود تا به دستمان برسد!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شتاب در واکسیناسیون نتیجه تلاش دولت روحانی است!

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «از کاشت تا برداشت» نوشت:«مسعود پزشکیان نماینده مجلس ایران می گوید قراردادهای واکسن در دولت حسن روحانی بسته شد و پول آن پرداخت شد. امکان ندارد بدون سفارش بتوانیم واکسن وارد کنیم؛ حتی اگر پول دست ما باشد. دولت فعلی مشکلات گمرکی و حمل و نقل را برطرف کرد؛ این دولت هنوز واکسنی سفارش نداده است».

شتاب در واکسیناسیون نتیجه تلاش دولت روحانی است!/ تنها راه خروج از بحران، پیمودن راه اصلاحات است

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی با عنوان «از سیل سفارش و برهوتِ واکسن تا واکسیناسیون سیل‌آسا» نوشت:« حامیان دولت رییسی و مخالفان دولت روحانی از این‌سو و آن‌سو وارد گود شده و فعالیت‌ها و تاکید ...می کنند...که تنها علت پایان فصل خزان واکسن در دولت روحانی و آغاز بهار پربرکتش در دولت رییسی، همین تفاوت رییس این دو دولت و البته وزیران‌شان بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بخش قابل‌توجهی از این میزان واکسن وارد شده به کشور، توسط مسوولان دولت دوازدهم سفارش و خریداری شده که به هر دلیل تاکنون امکان ورودشان به کشور محقق نبود اما در این مدت، بخشی به‌دلیل همان همبستگی و همکاری میان بخش‌های مختلف و نهادها و ارگان‌های گوناگون پس از تشکیل دولت سیزدهم وارد کشور شده است».

شتاب در واکسیناسیون نتیجه تلاش دولت روحانی است!/ تنها راه خروج از بحران، پیمودن راه اصلاحات است

فعالین و رسانه های اصلاح طلب به راحتی به فهم و شعور مردم توهین می کنند. البته از جماعتی که یکروز گفته بود «برجام فتح الفتوح اقتصادی است» و روز دیگر گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود» و یکروز گفت «در 100 روز گشایش اقتصادی ایجاد می کنیم» و روز دیگر گفت«ما نگفتیم،کدام آدم عاقلی چنین حرفی می زند» انتظاری بیش از این نیست.

و اما در ماجرای واکسیناسیون، در مقطعی که دولت روحانی روی کار بود، به جهت سوءمدیریت دولت با نواقص عمده و قابل توجهی روبرو بودیم، یکی از موارد مذکور، خرید واکسن و اجرای واکسیناسیون در کشور بود.

در آن مقطع دولتمردان و رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به هیچ عنوان به این مسئله اشاره نمی کردند که واکسن ها سفارش داده شده و خریداری شده و باید چند ماهی سپری شود تا به دستمان برسد.

دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب نه تنها چنین اظهارنظری نداشتند بلکه مدعی بودند که به دلیل نپیوستن به FATF و مسئله تحریم ها، امکان خرید واکسن به صورت انبوه وجود ندارد.

در همین رابطه «علی ربیعی» سخنگوی دولت روحانی- دی ۹۹- در نشست خبری گفت:«در مورد واکسن کرونا، قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند، در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم. به طور کلی نپیوستن به FATF آثار خود را نشان خواهد داد قبلا نیز دولت دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده بود».

همچنین «عبدالناصر همتی» رئیس سابق بانک مرکزی و کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰- آذر ۹۹- گفت:«از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) باید از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک با مانع مواجه شده است».

علاوه بر این «علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم گفت:«دلیل باطل شدن سهمیه واکسن ایران، قرارداشتن در لیست سیاه FATF است».

پس از این اظهارنظرها، رسانه های اصلاح طلب همصدا با رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی و صدای آمریکا، در یک فضاسازی بزرگ رسانه ای مدعی شدند که چون ایران به FATF نپیوسته است، واکسن کرونا به ایران وارد نشده و شرط تغییر در واردات واکسن کرونا، تجدیدنظر ایران در مسئله اف ای تی اف است.

تا روز آخر دولت روحانی نیز داستان همین بود. حالا ایران نه از لیست سیاه FATF خارج شده و نه دولت بایدن در تحریم های ضدایرانی تجدیدنظر کرده است؛ تنها اتفاقی که رخ داده این است که دولتِ خسته کنار رفته و دولتی با مدیریت جهادی روی کار آمده است.

اما جریان اصلاح طلب به دلیل بی صداقتی با مردم حاضر نیست به این واقعیت بدیهی اذعان کرده و به همین خاطر مشغول آسمان ریسمان به هم بافتن است.

** تنها راه خروج از بحران،پیمودن راه اصلاحات است

«مرتضی مبلغ»  معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:« به دلیل شرایط سختی که امروز رقم خورده وتصلبی که حاکمیت نسبت به اصلاح‌طلبان و برخی رویکرد ‌های نادرست و بحران ساز از خود نشان  می‌دهد کار اصلاح‌طلبان روز به روز سخت تر شده است و تعداد بیشتری از اعضای جامعه به تدریج به این نتیجه می‌رسند که اصلاحات امکان پذیر نیست و این روند برای نظام و جامعه بسیار مخاطره آمیز است. زیرا تنها راه برون رفت از مشکلات و بحران‌ها پیمودن راه اصلاحات وتن دادن حاکمیت به اصلاحات است. همه به ویژه حاکمیت باید به هر شکلی شده به این باور برسند که چاره ای جز تن دادن به اصلاحات جدی و واقعی ندارند».

مبلغ در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که «شما از نارضایتی ‌های گسترده مردم صحبت کردید. مگر مشکلات اقتصادی در دولت روحانی که منتسب به اصلاح‌طلبان بود رخ نداد؟» گفت:«بله؛اما دلایل بروز مشکلات متنوع بود که بخشی از آن به دولت و ناکارآمدی‌ها و ناتوانی ‌های دولت باز  می‌گشت. دلایل عمده تر و گسترده تر از بیرون بردولت تحمیل شده بود. به عنوان مثال برخی سیاست‌ها و رویکردهای اشتباه و مشکل ساز در عرصه داخلی،خارجی، اقتصادی و فرهنگی که در حاکمیت دنبال  می‌شد آثار زیان بار آن الزامأ بر دولت هم تحمیل  می‌شد».

این فعال اصلاح طلب افزود:«عملکرد و دخالت دستگاه‌های موازی در کار دولت که بخش عمده ای از اقتصاد کشور نیز دراختیار آنهاست،سیاه نمایی گسترده صداوسیما و دستگاه ‌های تبلیغاتی عظیم مخالف دولت و از همه مهم تر خارج شدن غیرقابل پیش بینی ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌ها وبروز پدیده خانمان سوز کرونا از جمله چالش ‌های پیش روی دولت روحانی بود.این مسائل همه در بروز شرایط ناگوار موثر بود اما اتفاق ناجوانمردانه‌ای که رخ داد آن بود که رقبا و مخالفان دولت با امکانات عظیم عملیاتی و رسانه ای تلاش کردند همه مشکلات را در افکار عمومی‌ متوجه دولت روحانی  کنند و آنها را در بدترین وضعیت در منظر افکار عمو می‌قرار بدهند.این امر به اصلاح‌طلبان در افکار عمو می‌آسیب جدی وارد کرد».

شتاب در واکسیناسیون نتیجه تلاش دولت روحانی است!/ تنها راه خروج از بحران، پیمودن راه اصلاحات است

بزرگترین دروغ اصلاح طلبان این است که خود را «اصلاح طلب» می نامند. آیا طیفی که به دلیل شکست در انتخابات، رأی مردم را لگدمال کرده و کشور را چندین ماه به آشوب و التهاب می کشد، خواستار اصلاح امور کشور است؟!

آیا جریانی که حامی درجه یک مدیران نجومی بگیر است و این مدیران متخلف را ذخیره نظام معرفی می کند، به دنبال اصلاح امور کشور به نفع مردم است؟!

طیفی که مفسدان گردن کلفت اقتصادی را کارآفرین برتر و نخبه معرفی می کند، در پی اصلاح امور کشور است؟!

جماعتی که دولت آمریکا را کدخدا می نامد و مدعی است که باید همچون برده ای در مسلخ و بره ای در مذبح، در خدمت آمریکا باشیم، خواستار اصلاح امور کشور است؟!

جریانی که مدعی است توان دفاعی و قدرت موشکی ایران قابل معامله است و باید برای رضایت خاطر انگلیس، فرانسه و آلمان، بُرد موشک های ایران را کاهش دهیم، به دنبال اصلاح امور کشور به نفع مردم است؟!

آیا طیفی که در آن حسین فریدون ها و مهدی جهانگیری ها و شبنم نعمت زاده ها و مهدی آخوندی ها و مهدی هاشمی ها و نجفی ها و...حضور دارند، در پی اصلاح امور کشور است؟!

آیا جماعتی که دلار 3 هزارتومانی را تحویل می گیرد و دلار 26 هزارتومانی تحویل می دهد و مسکن متری 3 میلیون تومان را تحویل گرفته و متری 30 میلیون تومان تحویل می دهد، به فکر اصلاح امور کشور به نفع مردم است.

کارنامه جریان اصلاح طلب آنقدر سیاه است که با هیچ شعبده بازی و ترفندی پاک نمی شود. راه پیشرفت کشور و خروج از وضع موجود اقتصادی، دقیقا عکس مسیری است که جریان به اصطلاح اصلاح طلب نشان می دهد.

** شرق: چرا جریان انقلابی مثل ما «قبیله گرا» نیست؟!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «خط قرمز اصولگرایان» نوشت:«نخستین اعتراضات به انتصابات رئیسی از سوی اصولگرایان شروع شد...فعلا به صورت مصداقی این استاندار سیستان‌وبلوچستان است که مورد ترکش حملات اصولگرایان قرار گرفته است».

شتاب در واکسیناسیون نتیجه تلاش دولت روحانی است!/ تنها راه خروج از بحران، پیمودن راه اصلاحات است

جریان انقلابی «قبیله گرا» نیست و این یکی از تفاوت های بارز این جریان با طیف اصلاح طلب است.

طیف اصلاح طلب، قانون، منافع ملی و عزت مردم کشورمان را قربانی منافع حزبی، قبیله ای و فردی خود می کند.به یک نمونه توجه کنید؛ در سال 94 روزنامه شرق در تیتری مشهور نوشت «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام».

«مهدی رحمانیان» مدیرمسئول روزنامه شرق چندی بعد درباره چرایی بزک دولت اوباما و مبالغه درباره برجام اذعان کرد:«من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».

مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب شرق در این مصاحبه صراحتا اذعان کرده است که برای اینکه برجام از سد افکارعمومی عبور کند، آن را بزک کرده و مبالغه کردیم! تیتر تاریخی «امضای کری تضمین است» یک مصداق از قبیله گرایی اصلاح طلبان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    36 3
    تنها چیزی نتیجه تلاش دولت روحانی شتاب در قیمت هاست. تازه تلاش کرد خیلی بیشتر از اینا بشه قیمتا.‌ نزاشتن
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      15 0
      کاملا درسته
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      4 0
      پزشکیان چرا ساکت نمیشه؟
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    27 3
    باشه قبول نتیجه تلاش دولت قبلیه شما راست میگید ولی دیگه خواهشا اسمشو نیارید ولمون کنید. تازه راحت شدیم! اوکی؟
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    16 2
    رو.... خواسته که واکسن وارد کنه؟ ، این صبح جمعه فهمید واکسن نداریم ، رو.... از پشت شیشه ماشینش ، وتو خیابان ولیعصر و نیاوران نظر سنجی میکنه ، این باید بازخواست شه
  • لطفعلی پور IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    20 1
    آقای پ... حیلی پررو یید
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    10 0
    آره ، هرچی بدبختی تو این روزاست کار دولت رئیسیه ، خوشی و راحتی هم اگه باشه بذرشو روحانی بادست خودش کاشته و آبیاریشو جهانگیریش انجام داده حالا ثمر داده حالا حالا هم قرار ثمر بده
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 6
      اگه نمیتونید اداره کنید همین الان اعلام کنید
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    خخخ
  • SE ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    12 2
    راه اصلاحات راه اضمحلال ایران است
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 1
      دقیقا
    • سینا IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      0 0
      واقعا آدم قحطی بود که پزشکیان رو نماینده کردند.
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    11 3
    شتاب در واکسیناسیون نتیجه تلاش دولت روحانی است . زیرا اگر رو... و شرکا به امید شورش مردم و تحت فشار قراردادن نظام برای امضاء برجامها از ورود واکسن جلوگیری نکرده بودند , مردم واکسینه شده بودند و الان دولت رئیسی احتیاج به شتاب در واکسینه کردن مردم نداشت حرف منطقسیت چرا ناراحت میشید./ تنها راه خروج از بحران، پیمودن راه اصلاحات است زیرا خودکشی انسان را از همه بحرانهای دنیا راحت میکند. از اون دنیا هم تا حالا کسی بر نگشته تعریف کنه چی شد. پس راه اصلاحات که راه خودکشی و نابودی کل ایران است هم خود یک راه خلاصی از بحران است. طرف چند میلیارد بدهکار بود خودش رو کشت راحت شد. اصلاحات استاد پاک کردن صورت مسئله است و ارائه دادن راههای درپیتی 32 سال فقط همه جا را اصلاحات مالی کردند.اف برشما
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    10 2
    جناب پزشکیان اصلا فرض محال براینکه توراست میگی .لطفا میشه توضیح بدی چرا سن وسال واجدین شرایط واکسن چندین ماه رو ۷۵و۸۰ سال ونهایتا۶۵ مونده بود؟ الآن هفتگی سنین هی میاد پایین تر ولی اونموقع ......... پس لطفا هیس
    • FR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 3
      پس تو هم ساکت شو
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    11 2
    اصلاح طلب ها بیمار سادیسمی هستن
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    6 0
    نتیجه تلاش مدیران جهادیس نه تلاش گرین کارتیها ی مدعی اصلاح و اعتدال .چون مدعی بودند تا اف ای تی اف قبول نکنیم دروادات واکسن موفقیتی بدست نمیاریم.حالا چطور شد.4سال اول دولت قبل 4سال دوم مقصر دولت بعد وکالت تاروز قیامت هرکارمثبتی انجام بشه نتیجه تلاش روحانی ...
  • وطن پرست DE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    6 0
    یعنی غیر از این می گفت من شک می کردم. اف بر هر کسی که وقاحت این جماعت رو باور نکرده.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 1
    از این پس هر اتفاق مثبتی بیفته اوباش اسلاحتلب می گن کار ما بوده
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    11 0
    دروغگو کم حافظه است. شما تا چند ماه پیش می گفتید نپذیرفتن fatf یا تحریم دلیل ندادن واکسن بود
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    10 0
    اقای پزشکیان هشت سال بمردم دروغ گفتید بس نبود ! هنوز ادعا های پوچ ادامه دارد؟! چقدر این جماعت پرو تشریف دارند
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 1
      به نظرم باید بهتر حرف بزنیم و مواظب سیاه نمایی مطلق باشیم
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 0
    قشنگ معلومه. واکسن به راحتی دردسترس بوده.
  • حامد IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    6 0
    دولت فاسد بنفش با پررویی نجومی. دولت بنفش حتی عرضه رفع موانع گمرک رو نداشت چه برسه به واکسن
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    قطعا درسته.گفت ادب از که آموختی؟ گفت از بی ادبان
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    شمادیگه لطفا حرف نزنید
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    8 0
    ظاهراً ناسا اصلاح طلبان را برای پیمودن مسیر اصلاحات روحانی به فضا پرتاب کرده است!
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    4 0
    اصطلاح درست حسابی همانی بود که آقای زاکانی گفت، پر رویی نجومی. تا روز تحویل دولت بهانه FATF رو می آوردند. بعدش که دیدند دولت جدید اومده می گن دولت قبل خریده. بس کنید حنای شما دیگه رنگ نداره.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    7 0
    اصلاً بهتر است از الان راحت و یک بار برای همیشه بفرمایید تا 8 سال آینده هر موفقیتی برای دولت رئیسی رخ دهد مرهون تلاش های دولت روحانی است!
  • امیر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    4 0
    جناب پزشکیان چرا دست از سر این ملت بر نمی دارید تا کی فرافکنی تا کی فتنه اگر روحانی جنم داشت واکسنها را خودش وارد می کرد حسادت چشمهایتان را کور کرده تا کی دروغ تا کی تهمت اگر روحانی نرفته بود وای به حال ملت بود .....
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    4 0
    یا للعجب اینا دیگه کی هستند . از پررویی نجومی هم گذشته اند . دورغ شنیده بودیم اما دروغگویی های نجومی ندیدیم که داریم می بینیم . خجالت بکشید اصلاح طلب ها .
    • محمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      5 0
      اگه فردا ادعا کردند سر سبزی شمال کار روحانیه وکویر لوت نتیجه دولت رئیسی اصلا تعجب نکنید از این جماعت هر چیزی ممکنه.
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    2 0
    روحانی و وزیر بهداشتش روزی هزار نفرو واکسن میزدن رئیسی و عین الهی روزی 1 میلیون نفرو همون کندی واکسیناسیون روحانی موجب اوج گیری پیک پنجم و کشتار روزی 600 نفر شد وگرنه اگه اونها هم با این سرعت حتی نصفش واکسیناسیون میکردند الان دوز اول تموم شده بود دوم رو هم میزدیم تمام
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    3 0
    دولت آقای رئیسی و نظام باید کشور را از اثرات مخرب بجا مانده از دولت فاسد تدبیرو امید و خائنین اصلاح طلبان و غربگراها و قوم گراهای بیگانه پرست در قالب پان ها پاکسازی کند و از ایران کشوری قدرتمند و یک دست بسازد
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    ...... انتشار که نمی‌دی ، پس تکرار کن
  • حسین IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    4 0
    اسلاحات یعنی دروغ دروغ دروغ
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      دقیقا همینطوره
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 7
    پزشکیان درست میگه
  • كريم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    اي بدبختهاي سينه چاك آمريكا و فرنگستان، اگر اينگونه باشد تمامي طرحهايي كه در زمان روحاني اجرا شدند، از قبل به وسيله دولت احمدي نژاد تهيه و سپس اجراء شدند كه همين طور هم هست. اما در باره واكسن تا آخرين لحظه قبول و ورود آن به كشور بايد با اجازه رئيس جمهور باشد و تصميم بگيرد كه اين كار انجام بشود يا نشود. حالا هم دير نشده است شماها مي توانيد به دنبال روحاني هر جا كه هست راه بيفتيد و برويد تا واكسنهاي شما را بزند اي نمك نشناسان بيگانه پرست و خائن. در آخرت هم انشاء الله با آمريكا و اروپا و اسرائيل، محشور بشويد.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    پاسخ به تیتر روزنامه اعتماد وسایر اصلاح طلبان ؛ چرا....چرا در دیزی وازه چرا ....چرا واکسنو اُوردین ...چرا اونو به ما ندادن ؟ ...
  • محسن .ف IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    تنها نتیجه دولت روحانی بدبختی ملت بخصوص جوانان بود گشنه شدن هزاران نفر بود جووانی رفته ما بود و هزار بدبختی دیگر اگه دولت روحانی کاری از دستش بر می اومد چرا نکرد چرا با اومدن دولت جدید واکسن ها 5 میلیون 5 میلیون اومد ؟ چرا شما ساکت نمی شید ؟
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    2 0
    یکی از د روغ هایی که این حضرات اصلاح طلب میگن اینه که خروج ترامپ از برجام غیر قابل پیش بینی بود خوب در متن فوق شما اشاره داشتید که ی مبلغ اصلاح طلب میگه: .. و از همه مهم تر خارج شدن غیرقابل پیش بینی!! ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌ها وبروز پدیده خانمان سوز کرونا از جمله چالش ‌های پیش روی دولت روحانی بود../ خوب ی ظریف اسفند ۹۹ میاد اذعان میکنه که :ما هیچ‌وقت پیش‌بینی نمی‌کردیم که ترامپ از برجام خارج نشود. پیش‌بینی ما این بود که ترامپ حتما از برجام خارج می‌شود. دوستان ما چون فکر می‌کردند برجام به نفع آمریکا است، پیش‌بینی می‌کردند که ترامپ به هیچ وجه از برجام خارج نخواهد شد. شما اگر سوابق را ببینید، آنهایی که همیشه علیه برجام بودند، این پیش‌بینی [خروج ترامپ از برجام ] را کردند. .../ خوب با این اظهارات ی ظریف دروغگویی ی مبلغ اصلاح طلب ثابت شد / اگر بگن غیر قابل پیش بینی بود ی ظریف خلاف این رو مدعی شده و اون رو قابل پیش بینی میدونسته ، اکر بگن قابل پیش بینی بود خوب سوال میشود که پس چرا امضای کری را تضمین موفقیت برجام میدونستین!؟ و به وعده نسیه امریکایی ها و اروپایی ها اعتماد کردین!؟
  • سینا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    والا صد رحمت به آمریکا واسرائیل چهل سال به هر دری زدند هيچ غلطی نتونستن بکنن اونوقت ی وطنفروش بی خاصیت تیشه به ریشه کشور زدن.
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    خدا لعنت کند ال سعود والخلیفه وبقیه پیروان شیطان را خصوصا در ایران
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    تنها راه شکست .ذلت نکبت وراحت کردن خیال دشمن وکسب حمایت دشمن در انتخابات رانت خواری ووطن فروشی راه اصلاحات است
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    دولت روحانی بود که بنای معامله با امریکا را گذاشت واز امریکا تعهد گرفت .روحان از امریکا تعهد گرفت رفقای روحانی بودند که امریکارا پای برجام اوردند میوه های انقلاب را پیشکش کردیم وسیبو گلابی راقول گرفتیم اگه نداد شاید دلیل داشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس