کد خبر 1272216
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

به گزارش مشرق، محمد سعید احدیان، مشاور سیاسی قالیباف در توییتر نوشت: طرح بزرگ مجلس برای تغییر شیوه صدور مجوزهای کسب و کار از بزرگترین اقدامات تقنینی مجلس یازدهم است. با این طرح تحولی، بسیاری از امضاهای طلایی و تعارض منافع هایی که مانع راه اندازی کسب و کار مردم می شد حذف می شود و بوروکراسی سنگین تا حد زیادی از پیش پای مردم برداشته می شود.

البته اگر لابی مافیاهایی که منافعشان به نظر افتاده مانع رای در مجلس نشود.

الان برخی مشاغل در چنبره برخی افراد صاحب نفوذ قرار گرفته و فقط با امضای طلایی آن ها این دسته از مشاغل امکان ایجاد دارد تاجایی که حتی بازارسیاه خرید و فروش مجوزها شکل می گیرد.

در این طرح بسیاری مشاغل صرفا با ثبت در سامانه می توانند کسب وکار خودرا آغاز کنند و مشاغل خاص در برخی حوزه هامانند بهداشت وامنیت درمدت کوتاهی مجوز خواهند گرفت و با این شیوه منجر به شکستن تعارض منافع،و امضاهای طلایی و باز کردن غل وزنجیر بوروکراسی اداری ازدست وپای کارآفرینان خواهدشد.

مشاغلی همچون داروخانه ها، سونوگرافی، آموزش رانندگی، وکالت، سر دفترداری، نانوایی ها، کارگزاری های بورس و ... که شاید در ظاهر به نظر نرسد اما برخی با بازار سیاه صدور مجوز مواجه هستند جزو اهداف اصلی این طرح مهم برای اصلاح فرایند صدور مجوز هستند.

در این طرح ضمانت های اجرایی خوبی هم اندیشیده شده به عنوان نمونه اگر مراجع صدور مجوز، پاسخ قبول یا رد را در موعد مقرر اعلام نکنند، مجوز به صورت خودکار پس از 3 روز صادر می شود یا اگر متقاضی، اطلاعات نادرست ثبت کند تا دو سال از درخواست مجدد صدور مجوز محروم می شود.

این طرح در اولویت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد و شنیده می شود که برخی صاحبان نفوذ لابی ها سنگین علیه آن آغاز کرده اند اما مجلس یازدهم مصمم است که یکبار برای همیشه امضاهای طلایی در این مشاغل را بشکند و به رانت ها پایان دهد.

ماحصل طرح تغییر شیوه صدور مجوزهای کسب و کار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    7 0
    لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
  • هادی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    دمتون گرم . معلومه سر سفره حلال نون خوردین ،
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 0
    طرح های قشنگی دارید ولی وقتی خوشحال میشیم که اجرایی و عملی بشه
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    خدا خیرشون بده! یعنی واقعا میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس